• Busy-Today-88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10 07:48
Hallo,

Ik wil graag mijn certificering behalen. Ik ben al ruim 2 jaar werkzaam in de ICT.
Nu wil ik graag beginnen met certificering maar ik twijfel tussen Windows 7 (70-680) of die van Windows 8/8.1 (nr ben ik even kwijt).

Welke adviseren mij jullie?
Ik ben niet gebonden aan een detachering bureau ik financier het zelf.

Graag jullie advies.

Alvast bedankt. :)

Groet,

Dirk

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je eens aangeeft waarom je twijfelt tussen die twee? Dan kunnen we daarover discussiëren. Als je 't mij vraagt zou ik zeggen Win8; de enige onderbouwing die ik daarvoor heb is "want: nieuwer", W7 zal eerder EOL zijn en W9 zit er al weer aan te komen. Maar goed, misschien is er wel een hele goede reden voor W7 te kiezen die voor jou wel meetelt en voor mij niet...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Dongel
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-09 09:49
Zou zeggen ga voor de Windows versie waarmee je nu werkt, dan leer je de omgeving waarmee je werkt ook beter kennen.
Ik ben bang dat Windows 8 grotendeels word overgeslagen in zakelijke wereld maar dat is meer een gevoel de enige omgevingen die ik ken werken met Windows 7 en met Windows 9 die nog moet uitkomen ben ik bang dat de zakelijke wereld overgaat naar Windows 9

• Busy-Today-88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10 07:48
Waar ik werk gebruiken we Windows 7. Ik kreeg ook het advies van mijn chef om voor Windows 7 te gaan. Maar ik zelf twijfelde er over. Aangezien Windows 8 nieuwer is. Maar wachten tot Windows 9 is denk ook gene optie ?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Busy-Today-88 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 19:34:
Maar wachten tot Windows 9 is denk ook gene optie ?
Hoe kunnen wij daar nou antwoord op geven? Jij bent toch de enige die wéét of dat een optie is of niet?
En ik zie nog steeds niet waarom je twijfelt; je baas zegt W7 maar jij twijfelt... Want... :? Wat zijn de pro's en cons die je zelf hebt? Wat heb je tegen elkaar afgewogen? Is de mening van je baas een (bepalende) factor of alleen maar een mening die je naast je neer kunt leggen? Wat weegt voor jou zwaar en wat niet? Wat zijn je concrete wensen? Wat wil je bereiken?

Hoe langer ik er over nadenk hoe vreemder ik de vraag vind... Waarom zou je dit überhaupt aan iemand vragen i.p.v. voor jezelf te bepalen wat je wil en de knoop door te hakken?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-10 14:08
Als je op je werk werkt met W7 zou ik deze training volgen, indien er op korte of middel/lange termijn een migratie naar W8 gepland staat zou ik een Windows 8 training volgen. Beging volgend jaar (voorjaar) zal Windows 9 uitkomen

Denk dat met name nu belangrijk is waar je bedrijfsmatig mee werkt en wat daar de toekomstplannen zijn. Richt je opleiding daarop.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

zou je niet liever een server-editie gaan leren? client software is wat je toch al goed kent vanuit IT-interesse en eigen gebruik neem ik aan.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd voor de meest recente versie gaan zou ik zeggen, is langer geldig. Plus de kans is meestal groter dat je met nieuwe software gaat werken, dan dat je bedrijf juist besluit om een stapje terug te gaan.

Los daarvan lijkt de stof vrij veel op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 20:29
Ik weet het nog net zo niet. Veel bedrijven zijn pas net over op W7. Die hebben weinig zin om nu weer een smak geld te betalen om over te stappen naar W8 of W9 tezijnertijd. Van WinXP is ERG lang gebruik gemaakt op de zakelijke markt. Grote kans bestaat dat dit ook gebeurt met W7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickos85 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:12:
Ik weet het nog net zo niet. Veel bedrijven zijn pas net over op W7. Die hebben weinig zin om nu weer een smak geld te betalen om over te stappen naar W8 of W9 tezijnertijd. Van WinXP is ERG lang gebruik gemaakt op de zakelijke markt. Grote kans bestaat dat dit ook gebeurt met W7
Ik denk dat het wel meevalt, MS heeft al aangegeven de support over een tijdje te stoppen. Iets langer natuurlijk de business support. XP was meer een uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:15:
Iets langer natuurlijk de business support. XP was meer een uitzondering.
Windows XP heeft een veel te lang leven gehad. Het OS is 13 jaar oud. Normaal gaat men al veel eerder over naar een nieuwe versie van Windows. Echter doordat Vista later op de markt kwam dan verwacht (er ging veel tijd en aandacht aan SP3 voor XP) en dat Vista daarna zo'n reputatieschade opliep kon Windows XP zo lang meegaan.

Windows 7 heeft extended support tot 14 januari 2020. Daarna is het over, maakt niet uit of je zakelijk het gebruikt of privé. Je kan er wel op rekenen dat genoeg bedrijven het zo lang mogelijk gaan rekken tot die tijd.

Ik denk zelf dat het om het even is of je nu Windows 8.1 examen doet, of Windows 7. Je doet bij Windows 8.1 ook kennis op die toepasbaar is op 7. Alleen heb je kans dat men het leuker of toepasbaarder vindt, als je Windows 7 op je CV hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:30
Ik denk dat 7 interessanter is atm. Er zijn naar mijn inziens nog weinig bedrijven die 8 voeren, danwel dat ze deze over gaan slaan. Daarbij, als je de certificering voor 7 hebt kun je makkelijk upgraden naar 8 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:38:
Altijd voor de meest recente versie gaan zou ik zeggen, is langer geldig. Plus de kans is meestal groter dat je met nieuwe software gaat werken, dan dat je bedrijf juist besluit om een stapje terug te gaan.

Los daarvan lijkt de stof vrij veel op elkaar.
Hoezo is die langer geldig? Certificering is ongeacht of je de Windows 7 of Windows 8 variant doet gewoon 3 jaar geldig. Daarna zal je toch moeten hercertificeren.

Komende drie jaar zul je zakelijk nog heel veel Windows 7 tegen komen. Dan kan je daarna eventueel Windows 9 of wellicht tegen die tijd al aan 10 gaan denken. Zeker als je baas Windows 7 aanraadt zou ik daar voor gaan.

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-09 15:33
Anders ga je eerst voor de windows 7 (70-680) en doe je de Windows 7 Enterprise Desktop Support Technician(70-685) erachter aan (voornamelijk troubleshooting dus dat moet wel lukken.).

Dan heb je teneerste je MCSA Win7 wat goed staat op je CV en mag je de upgrade doen naar MCSA Win8(.1) waardoor je je ook toekomst klaar maakt voor de MCSA Win9.

Zo heb je de kennis van toen(wat nu nog volop word gebruikt), de kennis van nu(Win8 wat minder wordt gebruikt), en toekomst klaar voor de MCSA Win9.

Kosteplaatje.
Mocht je alles in 1x halen
70-680 150
70-685 150
70-689 150
70-??? 150
----------------
Totaal 600
Pagina: 1