[PW-Suggestie] OEM bij voedingen & Hybride Fan

Pagina: 1
Acties:

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hai :w

Zoals de titel eigenlijk al verklapte wil ik bij deze de suggestie doen om ook de OEM van een voeding te kunnen toevoegen en zien in de pricewatch. Dit zegt namelijk vrij veel over de voeding in kwestie.

Als je bv ziet dat het eigenlijk een voeding gemaakt is door Seasonic dan is de voeding al direct een mogelijkheid die je kan bekijken om te kopen..
Of bv bij de Corsair RM series is de 450-550-650-1050W door CWT gemaakt en de 750-850W door Chicony. Wat blijkt er dan uit reviews is dat de voedingen gemaakt door CWT met lagere kwaliteits interne componenten gemaakt werden etc ookal is het dezelfde Corsair RM series.

Nu, hoe kan je de OEM weten? Dat is eigenlijk vrij simpel door de mensen @ realhardtechx:
http://www.realhardtechx.com/index_archivos/Page447.htm (per merk staat de OEM erbij en andere relevante info)

Wellicht het beste om een predefined lijstje aan te maken waar uit gekozen kan worden qua OEM?
OEM's die wellicht in de pricewatch zullen voorkomen:
onbekend
Andyson 
ATNG
CWT (Channel Well Technology)
Delta Electronics
Enhance Electronics
Flextronics
FSP (Fortron Source Power)
GreatWall
HEC
Huntkey
Seasonic
Seventeam
Sirtec
Solytech
Super Flower

OEM's die wellicht NIET in de pricewatch zullen voorkomen: (kan alsnog toegevoegd worden, indien wel..)
AcBel Polytech, Golden Tiger Electronic Technology, Guangzhou Sanyang Electron, Hui Cheng  Electronic Technology, Huizhou Xin Hui,Yuan Technology, Impervio, JouJye, Power Giga, PowerKiwi Electronics, PowerMan, R-Senda Electronics, SAMA, Shenzhen Chi Yuan, Shenzhen Powatech, ShenZhen RuiSheng Yuan, Sun Pro Electronics, Topower, Win-Tact, Yue-Lin Electrical Technology

PS:
Dit zegt allesinds een heel stuk meer dan de MTBF die ofwel niet vermeld wordt op de pagina vd fabrikant of altijd 100 000 uur is :+
-> misschien weglaten?
Ik denk niet dat er iemand die wat van voedingen kent al ooit in de laatste jaren naar de MTBF gekeken heeft.

De Tweede suggestie is dat er naast actief, passief en water, ook hybride fan komt bij voedingen.
Voedingen die dus pas later in actie schieten wanneer het nodig is bij de hogere Wattages, want zo zijn er al vrij veel voedingen ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:34

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Pfoeh, hoewel het zeker interessante info is, twijfel ik of we dit wel in de Pricewatch moeten tonen. Tweakers die dit belangrijk vinden, weten al welke merken/series ze moeten vermijden en anders weten ze de info zelf ook wel te vinden. Voor het gros van de mensen, die 'gewoon' op zoek zijn naar een voeding, is dit informatie die hun toch niets zegt of zelfs wat uitmaakt.

Passieve/hybride fan optie komt er ook bij, ik dacht dat ik dit al gedaan had, maar blijkbaar was ik het vergeten :? Ik ga ook uitzoeken of we deze info vanuit Icecat gevoed kunnen krijgen, scheelt weer een heleboel uitzoekwerk.

Edit: Passieve fan is toegevoegd, helaas zal deze handmatig gevoed moeten worden, dus als iemand wilt helpen via het meldpunt, graag :) Een paar heb ik al gedaan :)

[ Voor 21% gewijzigd door Glaanie op 16-09-2014 14:55 ]

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
True, al is het wel handig om daar niet te hoeven kijken als iemand met een wat minder bekende voeding afkomt, ook bv. binnen 2-5 jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
OEM heeft geen enkele zin in de pricewatch. Zelfs op Tweakers is het nutteloos, zo denken veel mensen dat Seasonic de beste voedingen maakt, maar dit is gewoon niet het geval. Er zijn er sowieso wel een handjevol OEM's die in staat zijn betere voedingen te maken. Daarnaast zit er natuurlijk een heel groot verschil in een low-end voeding van de ene OEM en een high-end voeding van dezelfde OEM. Dan ga je dingen zien als, dit is een slechte voeding gemaakt door x, dus welke voeding van x is slecht.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic