• Soribaj
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-01 15:01
Ik heb sinds gisteren een HP Z230 desktop. Windows 7 Professional x64 Deze heeft standaard een onboard Intel HD 4600 videokaart met de volgende output:

- 2x Displayport
- 1x DVI

Ik heb 3 schermen: HP Compaq LA2306x.

Wanneer ik deze 3 schermen aansluit dan krijg ik er maar 2 aan de praat. Wanneer ik de 3e probeer in te schakelen krijg ik de foutmelding: "Unable to save settings".

Nou heb ik een videokaart in mijn desktop geplaatst. De AMD Firepro V4900. (2 displaypoorten en 1 DVI) Deze videokaart heb ik eerder gebruikt in een HP Z220 desktop en daar heb ik toen ook gebruik gemaakt van 3 schermen. (Ik weet alleen niet welke kabelcombinatie ik toen gebruikte.) Dus hij zou dat zonder problemen moeten kunnen doen.

Maar met de videokaart heb ik hetzelfde probleem. Ik krijg met geen mogelijkheid de 3e scherm aan de praat. Alle schermen werken wel gewoon, want als ik een kabel van een actieve scherm loshaal dan springt de inactieve aan. De kabels die ik gebruik zijn als volgt:

- 1x DVI > DVI
- 2x Displayport > DVI Adapter met daaraan 2 DVI kabels naar de schermen. (Adapters zijn van het merk en model: Startech DP2DVI2 - Passief)

Ik heb het volgende geprobeerd.

- Drivers opnieuw geïnstalleerd (Intel en AMD)
- Pc hangt in een domein, geprobeerd lokaal in te loggen en aanpassing te doen. Werkt ook niet.
- Ik heb verschillende adapters geprobeerd.
- Ik heb 1 adapter vervangen met een andere kabel Displayport > DVI
- Kabels in verschillende poorten van de videokaart gestopt

Ik ben ten einde raad. Google biedt geen oplossing. Zelfs op de 2e pagina niet (ja ik ben desperate).

Hopelijk hebben jullie wat tips!

Groetjes,
Jabir

• slopert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-01 17:14
Het werkt alleen als de DP native gebruikt worden. Dus 2xDp + 1xDVI gaat wel werken.

• Soribaj
Hallo slopert,

Kun je dat nader toelichten?

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04-2025
de HP LA2306X monitor heeft ook en DP aansluiting ....

waarom gebruik je adapters... 8)7

[ Voor 102% gewijzigd door HStyles op 05-09-2014 11:31 ]

• Soribaj
Omdat ik geen DP > DP kabels heb. Deze zal ik dan moeten aanschaffen.
Bedankt voor de reacties.

;w

• slopert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-01 17:14
Jabir_A schreef op donderdag 04 september 2014 @ 21:22:
Hallo slopert,

Kun je dat nader toelichten?
Dat staat in de documentatie. Zo uit mijn hoofd heeft het te maken met met de signaal generators in (in dit geval Intel NUC). Die kan wel 2x DP genereren (multi stream), maar zodra er een HDMI/DVI signaal gemaakt moet worden lukt dat niet meer.

Er zit dus maar 1 hardware TDMS op voor DVI, op DP wordt dat dan geemuleerd en kan er geen native DP signaal gemaakt worden.
Pagina: 1