Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC gaat voornamelijk voor Fotobewerking worden gebruikt, ook komt videobewerking voorbij, en af en toe wat games. (geen zware games)
Wat mag het systeem gaan kosten?
1200/1300 Euro, zonder assemblage/windows
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niks, ik behoud mijn oude computer als side-project.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ruime opslag voor al m'n fotos, een krachtige processor voor het renderen/exporteren van fotos.
een SSD is zeker gewenst. dit mag alleen voor opstarten zijn en bijv. wat Adobe programma's. Het mag zeker niet vast lopen tijdens het exporteren van foto's met bijvoorbeeld "lightroom".
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alles is welkom, als het maar werkt en stabiel loopt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruikt maakt niet uit, geluidsniveau ook niet, de grootte van de kast ook niet.
Zoals eerder vermeld; hij moet gewoon zijn werk gaan doen.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Ik heb zelf nog niks aan een lijstje gedaan, omdat ik niet weet waar ik moet beginnen.
Ik werk met foto's met een grootte van over de 30MB's, ik wil hier heel soepel mee kunnen werken.
That's all! Naast dat mag hij natuurlijk ook een beetje prima kunnen gamen.
- Marc
De PC gaat voornamelijk voor Fotobewerking worden gebruikt, ook komt videobewerking voorbij, en af en toe wat games. (geen zware games)
Wat mag het systeem gaan kosten?
1200/1300 Euro, zonder assemblage/windows
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niks, ik behoud mijn oude computer als side-project.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ruime opslag voor al m'n fotos, een krachtige processor voor het renderen/exporteren van fotos.
een SSD is zeker gewenst. dit mag alleen voor opstarten zijn en bijv. wat Adobe programma's. Het mag zeker niet vast lopen tijdens het exporteren van foto's met bijvoorbeeld "lightroom".
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alles is welkom, als het maar werkt en stabiel loopt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruikt maakt niet uit, geluidsniveau ook niet, de grootte van de kast ook niet.
Zoals eerder vermeld; hij moet gewoon zijn werk gaan doen.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Ik heb zelf nog niks aan een lijstje gedaan, omdat ik niet weet waar ik moet beginnen.
Ik werk met foto's met een grootte van over de 30MB's, ik wil hier heel soepel mee kunnen werken.
That's all! Naast dat mag hij natuurlijk ook een beetje prima kunnen gamen.
- Marc