operating system missing

Pagina: 1
Acties:

• jokko
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-07 19:56
Beste,

Via een bootable USB probeer ik Windows 7 te installeren , alles verloopt goed tijden de installatie allen zodra hij tijdens het einde van de installatie opnieuw wilt opstarten krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/735x416q90/674/BRd5FI.jpg

Dit komt omdat de laptop 1 HDD en 1 SSD heeft:
16 GB Cashe SSD
en 500GB HDD

Het probleem is dat hij automatisch de patitie "gereserveerd voor systeem 100MB" op de SSD zet en het OS staat op de HDD.

Nu had ik de boot locatie veradand naar de anderen HDD en dan geeft hij aan dat Bootmgr ontbreekt dit omdat deze op de SSD staat.

Weet iemand hoe ik alles op de HDD installeer dit omdat het OS niet op de SSD past.

Please help 8)7

Alvast bedankt!
Jokko

• magnus_ridolph
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-11-2024
koppel de SSD los voordat je de installatie begint

• jokko
Het is een laptop en waarschijnlijk is de ssd een msata ik heb even gekeken en hiervoor moet ik heel de laptop maken ik kan alleen makkelijk bij de HDD. Ik durf het eigenlijk niet aan om heel de laptop open te maken.

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:31
Staat in de laptop bios (uefi) de SSD als primary boot device ingesteld?. Ik kan me namelijk herinneren (sterker weet het vrij zeker) dat bij BIOS de systeem partitie op de primary boot device gezet wordt. Wat een probleem is op een BIOS systeem en je primary boot device een GPT raid 6 array is :P (niet dat dit jouw probleem is maar zo kwam ik erachter dat Windows op de GPT een boot file wou installeren wat in BIOS mode niet kan gezien je alleen via UEFI *uitzonderingen daargelaten* kan booten).

Je moet denk ik in de setup wel van te voren de SSD en dan ook maar hard disk cleanen door eerst even vanuit de setup command prompt te starten (SHIFT+F10) en dan de volgende tutorial te gebruiken?.

Cache SSD kan je vast wel weer vanuit de intel software (of weet ik veel wat voor software voor cache ssd bij die laptop hoort) instellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Starke op 04-09-2014 17:52 ]

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 22:51

AzzKickah

06-CENSORED

jokko schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:22:

Nu had ik de boot locatie veradand naar de anderen HDD en dan geeft hij aan dat Bootmgr ontbreekt dit omdat deze op de SSD staat.
Dan moet je op dat moment even opstarten vanaf de bootable USB en dan Repair your computer doen in het eerste scherm, en dan startup repair.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je SSD is een caching SSD, daar moet je helemaal niks mee doen. In je BIOS moet je intel's cache optie aan zetten en de SSD compleet buiten beschouwing laten. Desnoods eerst even de SSD formatteren, herstarten en dan pas op je HDD installeren.

Windows zet de bootloader en bootsector automatisch op de eerste schijf die ie kan vinden met een partitie die de boot vlag aan heeft staan.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:29

lordsnow

I know nothing

Zie mijn reaktie, en andere reakties, in het soortgelijke topic:
lordsnow in "Formatteer probleem"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokko
De BCD verplaatsen enzo had ik al gedaan dat had niet geholpen.

Ik had de HDD er uit gehaald en op een anderen pc windows 7 er op gezet hierdoor is de BCD aangemaakt op de HDD. bij het opstarten kreeg ik een bluescreen die ik niet gefixt kreeg dus heb ik windows 7 op de laptop opnieuw geinstalleerd zonder de oude BCD patitie te verwijderen nu is het daar mee gelukt maar nu gebruik ik het cashe gedeelte niet meer. Maar igg wekt het nu weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het is niet zo zeer de BCD, maar winload en de boot vlag.
Pagina: 1