Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop uit US: dead keys een issue?

Pagina: 1
Acties:

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik zit er over te denken om een laptop uit de VS te bestellen. Nou las ik hier ergens op tweakers ooit een waarschuwing dat je moet opletten dat de US-toetsenborden anders zijn dan de internationale van ons; dode toetsen zouden ontbreken.

Ik had altijd gedacht dat US en US-Internationaal niet meer was dan een keuze in het OS. Maw een vertaalslag op software-niveau.

Natuurlijk wil ik werken met US-Internationaal op die Amerikaanse laptop. Heb ik een risico dat dat straks niet mogelijk is, of is dat een broodjeaapverhaal?

@moderator: Omdat dit om een aankoop gaat van een laptop is de vraag hier gepost. Voel je vrij om deze te verplaatsen.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Een tijdje terug nog een aantal laptops uit de US gekregen en nooit iets van gemerkt. Ze werken allemaal naar behoren en geen problemen met het toetsenbord. Euro teken niet getest omdat ik die toch niet nodig heb.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• bulle bas
  • Niet online
Dus dit werkt ook?
SHIFT + " + e geëvenaard
SHIFT + ^ + ocôte
ALT_GR + 5

Verwijderd

Ik zou niet weten waarom niet. Dat zijn de landinstellingen van je OS.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dead keys zijn een kwestie van software-instellingen en hebben niks met hardware te maken...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• bulle bas
  • Niet online
NMe schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:15:
Dead keys zijn een kwestie van software-instellingen en hebben niks met hardware te maken...
Thx, dat is het antwoord dat ik zocht. Ik had al het idee dat de waarschuwing geen hout sneed, maar voor de zekerheid.. Je kan niet alles weten :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik denk dat dat ofwel op de software sloeg (de US-toetsenbordindeling werkt anders dan de US international-toetsenbordindeling), ofwel op het feit dat er geen euroteken op de 5 getekend staat. En dat boeit natuurlijk niet als je weet dat control + alt + 5 dat euroteken geeft. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1