Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een paar maanden geleden heeft mijn Nexus 5 waterschade opgelopen.
Nu is er niets meer van te zien behalve dan dat mijn dataverbinding niet hoger komt dan G soms E
terwijl die eerst altijd op H zat, misschien weten jullie waar het door komt? En of het vervangbaar is?

Alvast bedankt,

W.Houwink

• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021
Zeker dat je de instellingen niet per ongeluk aangepast hebt? Settings --> onder 'Wireless & Networks' selecteer 'More...' --> selecteer 'Mobile Networks'. Onder 'Mobile network settings' zou er een optie moeten staan 'Use only 2G networks', hier staat toevallig geen vinkje bij?

Misschien even vermelden welke versie van Android op de Smartphone draait: 4.4.1 of 4.4.2? In 4.4.1 zit een bugje dat ervoor kan zorgen dat Android aangeeft dat het 2(.x)G gebruikt, maar eigenlijk 3G gebruikt. Misschien met een speedtest even kijken of je effectief op 2(.x)G zit.

Als je inderdaad geen 3G-snelheid haalt, kan het zijn dat de module die 3G verzorgt door het water beschadigd is. Als dat het geval is, zit er naar mijn weten niets anders op dan het moederbord vervangen, wat niet goedkoop zal zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Daan5000 op 04-09-2014 13:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat staat niet aangevinkt. Ook haalt het lang niet de snelheid van 3G dan zal er wel iets beschadigd zijn indd. Hoe veel zal dat kosten?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2014 14:26 ]