• michelbosscha
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-08 11:59
Ik heb het volgende probleem. Ik heb recentelijk een laptop gekregen met een Nvidia Quadro FX570M. Als ik er een spel op spelen wil bv. UT GOTY. is het alsof alles in slow motion gaat.

Het volgende heb ik al gedaan:
- Herinstallatie Windows 7 x64
- Oudere driver versie geprobeerd (nu weer de laatste)
- Visual c++ en dot net framework geupdate
- Alle updates binnen gehaald en geïnstalleerd
- Laatste direct x gedownload en geïnstalleerd
- HW monitor geeft geen vreemde temperatuurschommelingen aan en cpu en gpu load is constant op een acceptabel niveau.
- Heatsink opnieuw geplaatst en nieuwe koelpasta aangebracht
- BIOS geupdate
- CMOS batterij vervangen
- Energiebeheer veranderd naar hoge prestaties.
- Aero uitgeschakeld
- Ander geheugen geprobeerd

ook draaien er geen programma's op de achtergrond.

Het probleem blijft zich echter voor doen. Wie weet raad?

[ Voor 4% gewijzigd door michelbosscha op 04-09-2014 12:04 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:41

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Definieer slow motion. Heb je wel 60 (of meer) fps? Soms kan vsync een stroperig gevoel geven tijdens het spelen door de input lag.
Als die het beide niet zijn zou je nog kunnen kijken of je hardwarematige HPET kan forceren in windows.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Inderdaad, defineer slow-motion. Een extreem lage FPS is super houterig - een (extreem) hoge FPS maar de gametime die extreem laag staat voelt als slow-motion.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• michelbosscha
Spel wordt gewoon naar behoren gerendered, meer dan 60fps. Wat normaal een seconde zou zijn is nu een seconde of 4/5

Verwijderd

Ik las dat je de BIOS had geupdate maar heb je ook al een keer de BIOS naar de standaard instellingen herstelt? (Al denk ik zo te lezen dat hij gewoon stuk is ).

• michelbosscha
Het vreemde is dat bij spellen als Battlefield 3 en de sims 3 hij gewoon naar behoren werkt

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Het is een ouder spel. In sommige oude game engines is de gamespeed aan andere dingen gekoppeld (bijv de cpu snelheid) daardoor krijg je soms rare dingen. Daarom de opmerking om HPET te forceren :p. Misschien dat dat helpt.

Ik denk dat je meer succes hebt als je op google zoekt naar UT en slowmotion ofzo.

[ Voor 16% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 04-09-2014 15:12 ]

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:45

Rmg

Grappig, ik weet precies wat je bedoeld, had exact hetzelfde.

Sony Vaio laptop met een Nvidia kaart en alle Unreal Engine games gaan in slomo, FPS is prima, het beeld/gevoel is alleen alsof je door stroop rent.

Heb ook alles geprobeerd, oude drivers nieuwe drivers, 100 miljoen bios settings. Maar UT 2003 nooit fatsoenlijk op die laptop kunnen spelen.

• michelbosscha
Inderdaad net of je door stroop rent, HPET ingeschakeld maar dat helpt amper. Nog meer suggesties?

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
slomo 1 of slomo 1.5 in de console van UT? maakt dat nog uit? En evt. de affiniteit van UT op 1 core instellen?

[ Voor 29% gewijzigd door efan op 04-09-2014 15:28 ]

Verwijderd

Kan je tijdens het spelen is een programma als CPUZ draaien en specafiek naar je clock snelheden kijken?

• michelbosscha
ga ik dadelijk doen, alvast heel erg bedank dat jullie met mij meedenken.

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Het kan misschien ook met de turbo van je cpu te maken hebben. Misschien als je dit uitzet in de bios dat het beter loopt.
Pagina: 1