• torchwood
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 11:10
Dit topic staat ook onder Apple talk maar om dit geval ook linux en om apple gaat daarom deze ook hier O-)

Ik heb laast Kali linux op me mbp proberen te installeren maar helaas iets te snel gedaan ... 8)7 Want nu heb ik de grub loader op me mac os x partion geinstallerd en hij is ontvindbaar ....
Ik gebruik reifit als mac boot loader
Tevens heb ik overal al gezocht op de efi partition en zelfs op alle andere.

Als ik de partition inspector gebruik van reifit die bij geleverd word op de dmg zie ik partition at LBA "409640"
Bootcode: GRUB
File system: HSF extendend (HSF+)
Listed in GPT As partition 2, Type Mac Os X HSF+

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ... ik heb alles algeprobeer van grub install to zoeken naar de grub folder / grub files ....
Ik ben eerlijk gezegt ten einde raadt.

Ik kan me mac god zij dank wel normaal gebruiken ben geen data verloren of wat dan ook maar ik wil het gewoon weten hoe je dit kan oplossen.

Het enige wat ik nu kan doen om het probleem echt op te lossen is een clean install van mbp doen, maar daar heb ik geen zin in ..... Behalve als er geen andere oplossing is.

Alvast bednakt voor ieders hulp

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-06 22:05
Wat is nu exact het probleem? dat komt niet duidelijk naar voren.
Ik neem aan dat je kali geinstalleerd hebt naast OSX en dat je via refit grub niet kan chainloaden?

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:02

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Op twee boards tegelijk posten is niet toegestaan. Sluit je er zelf eentje?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torchwood
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:15:
[mbr]Op twee boards tegelijk posten is niet toegestaan. Sluit je er zelf eentje?[/mbr]
Gedaan :D was even uitzoekn hoe dat ook al weer moest ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torchwood
blouweKip schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:07:
Wat is nu exact het probleem? dat komt niet duidelijk naar voren.
Ik neem aan dat je kali geinstalleerd hebt naast OSX en dat je via refit grub niet kan chainloaden?
Het probleem is dat grub geinstalleerd heb op me mac partititon .... dus als ik nu de grub laad dan zeg no bootable media gevonden en ik wil hem graag verwijderen van me mac partition ... maar ik kan hem nergens vinden ... geen enkle file van grub btw ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Enige reden dat je grub daar ziet, is omdat 't in de MBR emulatie van de Apple EFI staat. Er wordt gebruik gemaakt van een Hybrid-MBR, waarbij een maximum van 4 partities van de GPT schijf als MBR gemarkeerd mogen worden voor legacy systemen, zoals Windows. Bootcamp doet dat bijvoorbeeld voor je. Niets aan de hand, gewoon verder gaan met leven. Wil je dat je Linux kan opstarten? Kijk dan eens naar de mogelijkheden om de installer in EFI modus te starten, zodat het de EFI loader installeert.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1