Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop Aankoop advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag had ik jullie advies voor de aankoop van een nieuwe laptop:

Wat ga je met je laptop doen?
Standaard bureau werk(Word/Excel...) Maar daarnaast ook veel video's converteren en bewerken.
Uiteraard ook regelmatig een film kijken

Wat is je budget?
700-900 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop wordt veel meegenomen om tijdens sportwedstrijden analyses te maken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Op dit moment is mijn oog gevallen op deze HP laptop: HP ENVY TOUCHSMART 15-J140EB
http://www.laptopshop.be/...art-15-j140eb-azerty.html

Mijn eigen eisen:
Full HD
Min 750 GB harde schijf
Degelijk video kaart
Accu duur.

Wat denken jullie van deze laptop? Hebben jullie suggesties?

Alvast bedankt!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11 08:49
Wat denken wij van de laptop? wat denk jij van de laptop!
Kom eerst zelf even met wat meer info, want hier kunnen we niks mee.

- Waarom denk je dat die laptop interessant is?
- Wat is de "accu duur" eis?
- Wat is voor jou een "degelijk videokaart"?
- Welk programma gebruik je voor fotobewerking?
- Etc.

Ik kan je nu alvast verklappen dat een laptop met
- een goede accu duur (relatief, dus dan ga ik uit van 6u+)
- een degelijke videokaart
- een goede cpu (ik weet niet welke programma je gebruikt maar ik denk dat de cpu daarvoor belangrijk is)
en ook nog eens makkelijk mee te nemen is

niet gaat werken binnen jouw budget.

Afhankelijk van je videobewerkingsgebruik moet je voor de snelste cpu gaan, 8GB RAM (minstens) en er een SSD in zetten. Videokaart kun je dan ivm. budget niet meer eisen, draagbaarheid en accu waarschijnlijk ook niet meer - hier zul je op toe moeten geven.

Verwijderd

Topicstarter
WWAS,

bedankt voor je reactie.
Mijn formulering was misschien inderdaad een beetje vaag.

Het leek me interessante een laptop omwille van het 8GB Ram geheugen; Full HD scherm(15.6") en de harde schijf van 750 GB.

De accuduur moet inderdaad rond de 6 uur zijn.
Voor de video bewerking gebruik ik Pinnacle en DataVideo(sportspecifiek video bewerkingsprogramma)
Een degelijk video kaart voor mij is er eentje met een goede prijs kwaliteit verhouding. Geen topklasse, maar een goede middenmoter. Maar verder heb ik daar niet al te veel verstand van, zoals je misschien al gemerkt hebt.

Alvast bedankt voor de hulp!

• Ansharus
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-11 18:35
Ik zou een keer een kijkje nemen naar http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15-7537/pd?oc=cn75323&model_id=inspiron-15-7537.
Heb deze laptop net zelf gekocht en met de 10% VIP korting van Dell gaat hij voor 854€.
Heeft een i7, 16GB RAM, GT750M videokaart (meer dan degelijk genoeg voor moderne games of videotoepassingen), 1TB SDD, FHD touch screen (kan misschien van pas komen bij videobewerking) en een batterijduur van om en bij de 6 uur.
Ik vond zelf niets beters voor die prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Ansharus,
bedankt voor je reactie.

Her en der wordt geschreven over een moeilijk keyboard(spatiebalk/kleine toetsen).
Ervaar jij deze problemen ook? of is het een kwestie van wennen?

• Ansharus
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-11 18:35
Geen idee eigenlijk. Ik moet mijn laptop nog ontvangen (momenteel staat de leverdatum op 16 september).
Ik heb een redelijk aantal reviews gelezen, en het keyboard komt inderdaad altijd wel naar boven.
De consensus lijkt dat het keyboard niet veel travel heeft (waardoor dit in het begin een beetje raar aanvoelt), maar dat het verder zeker geen probleem is om lange tijd aan documenten te werken.
Zie ook deze review: https://www.youtube.com/watch?v=3Oa-0cM277E

Mijn huidige Sony VAIO netbook heeft ook niet gigantisch veel travel op z'n keyboard, en ik ondervind daar eigenlijk geen last van.

Verder lijkt het probleem met de spatiebalk enkel op te duiken inde tweakers review. Heb verder niemand gevonden die dit probleem heeft ondervonden.
Pagina: 1