Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 netwerkverbindingen, specifieke verbinding gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik gebruik windows 8.1 en heb een draadloze en bedrade verbinding. De draadloze gebruik ik voor internet en de bedrade voor een intern netwerk. Zogauw ik de kabel van de bedrade verbinding inplug heb ik geen toegang meer tot het draadloze internet via mijn webbrowser. Bestaat er een eenvoudige methode om te zorgen dat ik zowel de draadloze als de bedrade verbinding tegelijk kan gebruiken? Of dat ik mijn webbrowser (Chrome) kan vertellen dat ie via de draadloze verbinding moet verbinden?

Het gaat mij erom dat ik zowel kan internetten als het interne netwerk kan bereiken zonder dat ik steeds de kabel er in/uit moet doen.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:55
Op de netwerkkaart naar het internet netwerk een vast IP zetten zonder gateway
Prio van de Internet-netwerkkaart hoger zetten dan de andere netwerkkaart: How to change the network connection priority in Windows 7

Dit gaat trouwens alleen werken als je Internet-netwerk en je Interne-netwerk beide een ander IP subnet hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door jjbstolk op 04-09-2014 11:50 ]

• Palomar
  • Niet online
jjbstolk schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:49:
Op de netwerkkaart naar het internet netwerk een vast IP zetten zonder gateway
Prio van de Internet-netwerkkaart hoger zetten dan de andere netwerkkaart: How to change the network connection priority in Windows 7

Dit gaat trouwens alleen werken als je Internet-netwerk en je Interne-netwerk beide een ander IP subnet hebben.
zitten beide helaas op hetzelfde subnet. En de prioriteit van de wifi-kaart staat in dat lijstje al hoger dan ethernet...
Vrees dus dat dit lastig gaat worden. Kan verder zelf ook niet teveel met de netwerkinstellingen spelen, aangezien ik op het netwerk van een klant zit.

• d--amo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 22:03
Zelf niet meteen een idee hoe je dit kan doen, maar als die beide op hetzelfde subnet zitten, zie ik niet in wat de reden kan zijn om dit te proberen..

Gaat het hem puur over de snelheid van het netwerk misschien? Dat je het interne netwerk via de snellere wired verbinding wil gebruiken en het internet via de tragere wifi?

• Palomar
  • Niet online
d--amo schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:09:
Zelf niet meteen een idee hoe je dit kan doen, maar als die beide op hetzelfde subnet zitten, zie ik niet in wat de reden kan zijn om dit te proberen..

Gaat het hem puur over de snelheid van het netwerk misschien? Dat je het interne netwerk via de snellere wired verbinding wil gebruiken en het internet via de tragere wifi?
nee, via wifi heb ik internet, maar kan ik niet via RDP bij een bepaalde server. Als ik de netwerkkabel erin doe kan ik wél via RDP bij die server komen, maar kan ik weer niet op internet.

Ik wil beide ;)

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Het gaat er dus om dat je één vast IP adres bedraad wilt bereiken, en de rest via wifi? Een routing tabel entry aanmaken. Iets als
route add <ip-van-rdp-server> <ip-van-bedrade-kaart>
Pagina: 1