Bootable hdd maken lukt me niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tren Fiers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Hallo mede tweakers,

Ik heb vandaag mij eerst pc in elkaar gezet. Hij doet het. Ik kan in de bios etc. Mijn probleem is nu dat ik er Windows op wil zetten. Aangezien ik geen d vd - driver heb moet het via een usb of hdd. Ik heb alleen een hadden die groot genoeg is. Ik heb deze geformateert met cmd er daarna een actieve partitie op gezet. Ik heb een legale Windows 7 64 bit .iso en als ik deze met cmd wil kopiëren op mijn nu bootable hdd. Krijg ik de foutmelding dat die Windows versie er niet opgezet kan worden. De pc waarop ik dit doe ik 32 bit. En mijn nieuwe wordt dus 64 bit. Weet iemand hoe ik dit alsnog kan doen????
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59
Heb je toevallig UEFI en of Secure Boot aan staan ?
Klopt idd slaat nergens op, moet beter lezen

[ Voor 34% gewijzigd door DaMoUsYs op 03-09-2014 23:33 ]

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Tren Fiers schreef op woensdag 03 september 2014 @ 23:19:
De pc waarop ik dit doe ik 32 bit. En mijn nieuwe wordt dus 64 bit. Weet iemand hoe ik dit alsnog kan doen????
Alvast bedankt!
Het op een systeem doen wat een 64b installatie heeft. Een andere oplossing heb je niet. Gebruik daarnaast gewoon lekker de officiele tool om het op stick/HDD te zetten.
DaMoUsYs schreef op woensdag 03 september 2014 @ 23:25:
Heb je toevallig UEFI en of Secure Boot aan staan ?
Hoe is dit relevant?

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 03-09-2014 23:30 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Eh.. je hebt niet een bootable HD door een partitie 'actief' te markeren. Ten eerste is actief een of ander naar Windows idee wat weinig te maken heeft met de werkelijke implementatie, BIOS of EFI, ten tweede heb je een bootloader nodig. Dat je partities de boot vlag wel of niet hebben is tegenwoordig niet extreem relevant meer.

Daarnaast kan je het beste een bootsector+bootloader op je HD zetten nadat je een partitie van 8GB gemaakt hebt en die geformatteerd hebt, dan de schijf unmounten, remounten en de inhoud van het bestandssysteem van die ISO kopiëren naar de HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tren Fiers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Secure boot op de pc waarmee ik mijn hdd bootable wil maken of mijn nieuwe pc? Btw: ik heb morgen school dus ga nu slapen. Morgen meer sleutelen aan de pc ;)