Ik zit even met een lastig probleem en de moed zakt, na alle tegenslagen van vandaag, een beetje in mijn schoenen. Ik zit met een beetje schaamte dat ik een vraag moet stellen over het plaatsen van een CPU cooler wat een aantal jaren geleden geen probleem voor mij was.
Ik ben voor mijn zoontje bezig een computer op te bouwen.
Daarvoor heb ik een intel moederbordje met een E4400 CPU op de kop weten te tikken.
Aangezien de stock cooler niet lekker werkt ben ik vandaag naar een lokale computer winkel geweest
en ik kreeg als advies de LC-Power LC_CC_95 te nemen.
Deze meegenomen en getracht deze als test op de CPU te plaatsen.
Dit gaat dus niet op de normale en gebruikelijke manier werken waarbij de luchtstroming naar achter wordt geblazen. Er zit er op het Intel moederbord een groot koelblok in het midden waardoor de cooler niet op zijn plek past zoals ik het normaal gesproken zou doen.

Ik heb om het als voorbeeld te laten zien de zwarte plaat even weggelaten.
Draai ik de cooler nou een kwart slag dan past het wel alleen dan blaast de koeler niet via de achterkant naar buiten, maar over het moederbord naar beneden.

Kan de koeler ook op deze manier geplaatst worden waarbij de lucht naar beneden wordt geblazen?
Of raden jullie mij dan toch echt aan een andere CPU cooler te nemen?
Ik zou graag mijn zoontje met een werkende pc willen verrassen.
Ik ben voor mijn zoontje bezig een computer op te bouwen.
Daarvoor heb ik een intel moederbordje met een E4400 CPU op de kop weten te tikken.
Aangezien de stock cooler niet lekker werkt ben ik vandaag naar een lokale computer winkel geweest
en ik kreeg als advies de LC-Power LC_CC_95 te nemen.
Deze meegenomen en getracht deze als test op de CPU te plaatsen.
Dit gaat dus niet op de normale en gebruikelijke manier werken waarbij de luchtstroming naar achter wordt geblazen. Er zit er op het Intel moederbord een groot koelblok in het midden waardoor de cooler niet op zijn plek past zoals ik het normaal gesproken zou doen.

Ik heb om het als voorbeeld te laten zien de zwarte plaat even weggelaten.
Draai ik de cooler nou een kwart slag dan past het wel alleen dan blaast de koeler niet via de achterkant naar buiten, maar over het moederbord naar beneden.

Kan de koeler ook op deze manier geplaatst worden waarbij de lucht naar beneden wordt geblazen?
Of raden jullie mij dan toch echt aan een andere CPU cooler te nemen?
Ik zou graag mijn zoontje met een werkende pc willen verrassen.