Blauwgroene waas over de helft van mijn monitor

Pagina: 1
Acties:

• ruben.lange
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-11-2021
Hallo forum,

Sinds kort merk ik een blauwgroene waas op over de linkerhelft van mijn LG 23" IPS 7-serie monitor. Het ziet er daarnaast ook enigszins uit alsof de resolutie in dat gebied lager ligt, de horizontale lijnen van iconen en dergelijke lijken nadrukkelijker naar voren te komen waardoor de boel er wat rafeliger uitziet.

Ik ben er al uit dat het aan de monitor zelf ligt, ik heb hem reeds aangesloten op een andere pc, ik heb een andere HDMI kabel en -uitgang geprobeerd, ik weet zeker dat er geen recente software-updates of veranderingen aan de instellingen van mijn videokaart zijn geweest. Ik gebruik sowieso twee schermen, en met het andere scherm is er geen enkel probleem.

Sterker nog, ik denk zelfs dat ik al weet wat de boosdoener is: magnetische straling van de luidspreker die altijd vlak voor de monitor stond, iets waarvan ik helaas niet wist dat het schadelijk kon zijn voor je beeldscherm (nooit eerder last van gehad ook).

Nu is mijn vraag de volgende: Weet iemand of dit permanente schade is, of dat het weg zal trekken nu ik de luidspreker verwijderd heb? Zo nu en dan zie ik het scherm namelijk weer terugspringen naar de juiste kleuren, helaas nooit voor langere tijd.

Alvast mijn dank voor jullie reacties!

Ruben

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:39

Mavamaarten

Omdat het kan!

IPS en LCD-schermen worden niet beïnvloed door magneten, dat zou het probleem niet mogen veroorzaken.
Waar de schade ook vandaan komt, volgens mij is het best om het scherm RMA te sturen?

Android developer & dürüm-liefhebber

• ruben.lange
Mavamaarten schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:45:
IPS en LCD-schermen worden niet beïnvloed door magneten
Is dat zo? Verdomd. Ik vond sowieso nagenoeg alleen maar hele oude posts waarin onderhavig probleem aan de orde werd gesteld, zeg maar uit de tijd waarvan je zou zeggen dat er enkel grote beeldbakken bestonden. Ik dacht van hetzelfde probleem last te hebben nu het gebied waar ik het over heb exact even breed is als de luidspreker die ervoor stond. 1+1 leek mij 2 in dit geval.

Sowieso heb ik nog garantie, dus ik ga wel terug met het ding naar de winkel. Hoop alleen wel dat ik dezelfde terug kan krijgen, de 23" in de 7-serie lijkt in Nederland nergens meer te krijgen.

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:16
Maak eens een foto. Dan kunnen de experts hier makkelijker oordelen.

• ruben.lange
Bij deze een foto, links van de cursor is redelijk duidelijk de blauwgroene waas te zien (het is geen schaduwval, ik kon helaas geen duidelijkere foto maken zonder van kunstlicht gebruik te moeten maken).

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2eo9p1k.jpg

• slopert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-01 17:14
Je panel is kapot, rma aanvragen bij LG. Of via je dealer laten lopen, maar meestal duurt dat langer.
Pagina: 1