Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe router 50 euro

Pagina: 1
Acties:

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-11 20:58

Ttje

"We shall never surrender"

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wil graag een nieuwe router aanschaffen omdat mijn huidige erg slecht bereik heeft en dat soms WiFi wegvalt op mijn mobiel.
Mijn huidige router is de Eminent 150N, kan hem niet in de pricewatch vinden maar het lijkt een beetje op deze:http://tweakers.net/pricewatch/290302/eminent-150n-wireless-adsl2-2+-modem-(analoog)-em4563.html

Dus ik wil graag een nieuwe, eerst zal ik wat vertellen over waar de router moet komen staat en wat ik graag wil.
De router staat in de meterkast, klein kastje onder de trap. Ik heb een abonnement bij UPC. De internetsnelheden zijn als volgt: Down 120 Mbps, Up 12 Mbps. De reden waarvoor ik een nieuwe wil is voornamelijk vanwege het wifi bereik. Het is de bedoeling dat de router een verdieping doorboort zodat boven fatsoenlijke wifi is. De computers, laptops en telefoons zitten allemaal op het wifi netwerk.

Ik heb dit al zelf gevonden:
pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND Geen 5ghz
pricewatch: TP-Link TL-WDR4300 wel 5ghz

Ik lees wel over beide dat ze niet goed wifi bereik hebben...
Wie kan mij helpen? _/-\o_

Mvg

Wil er wel even bij zeggen dat ik 0% verstand van dit soort dingen heb :+

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Een sterke zender aan een kant van het verhaal heeft natuurlijk weinig zin als je laptop niet ook een sterke zender heeft. Je kan beter een 2e AP boven zetten. Je hebt geen router nodig, die zit in het apparaat van UPC ingebouwd. Je hebt alleen Access Points nodig.

• Ttje

Ttje

Topicstarter
johnkeates schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:55:
Een sterke zender aan een kant van het verhaal heeft natuurlijk weinig zin als je laptop niet ook een sterke zender heeft. Je kan beter een 2e AP boven zetten. Je hebt geen router nodig, die zit in het apparaat van UPC ingebouwd. Je hebt alleen Access Points nodig.
Het gebruiken van de UPC router word hem echt niet, daarom had ik destijds mij mijn huidige router laten aanpraten.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ttje schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:02:
[...]

Het gebruiken van de UPC router word hem echt niet, daarom had ik destijds mij mijn huidige router laten aanpraten.
Staat je UPC CPE dan in bridge mode? Want dubbel NAT lijkt me ook niet iets wat je moet willen.

Verder kan je voor goede hardware naar merken als Ubiquti of EnGenius kijken.

• Ttje

Ttje

Topicstarter
johnkeates schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:16:
[...]

Staat je UPC CPE dan in bridge mode? Want dubbel NAT lijkt me ook niet iets wat je moet willen.

Verder kan je voor goede hardware naar merken als Ubiquti of EnGenius kijken.
Sorry, zou je die eerst zin even willen uitleggen :+

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:56

lier

MikroTik nerd

Ttje: WiFi adviezen geven is erg moeilijk, zeker als je geen relevante informatie verstrekt. Zou je eens met een testtool als inSSIDer een scan van jouw omgeving kunnen doen en daarvan hier een plaatje kunnen posten?

Verder worden "dit soort vragen" de laatste tijd enorm vaak gesteld, misschien kan je ook eens door bestaande topics zoeken...misschien is je vraag al beantwoord.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-11 20:25
Wat is er mis met je UPC router dan dat je die echt niet wilt gebruiken? Mijns inziens ben je het beste af door die gewoon weer in te schakelen en je Eminent router als accesspoint een verdieping hoger te hangen.

Nieuwe apparatuur aanschaffen kan natuurlijk altijd maar het is zonde als het nergens voor nodig is. Een beter bereik ga je er iig niet mee bewerkstelligen als je het nieuwe apparaat weer op dezelfde plek zet als het oude.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Die WDR4300 is een prima router voor de prijs, gewoon voor gaan... beter ga je denk ik niet vinden voor dat geld. Waar lees je overigens dat het bereik niet goed is? Sowieso moet je het altijd in verhouding zien, als je een goedkope router aanschaft mag je wat betreft prestaties uiteraard geen hoge verwachtingen hebben en op prijsniveau scoort deze router juist heel erg goed. Sowieso is 5ghz ondersteuning een no-brainer als je nu een nieuwe router gaat aanschaffen... zonde als je nu een nieuwe router aanschaft zonder.

Maar is het wel echt nodig? Wat heb je thuis al getest? Want wat lier zegt hierboven... iedere woning is weer anders, kan zelfs al verschillen met de buren. En de plaatsing is uiteraard ook erg belangrijk... ik had voorheen geen/heel slecht wifi als ik op het toilet zat, dikke muren en leidingen rondom dat kleine kamertje. Stapte ik de deur uit... boem! vol bereik. Sinds een paar maanden ligt de router bovenop de kast en daarmee een dikke meter hoger als voorheen en een meter naar rechts en heb nu ook vol bereik op het toilet. Kennissen van mij hebben een huis waarin wifi zelfs niet eens tot de mogelijkheden behoort... die hebben zulke dikke muren en plafonds dat het signaal er amper doorheen komt... zelfs dure routers bakten er niets van. Het is echt heel subjectief allemaal...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ttje schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:53:
[...]

Het is de bedoeling dat de router een verdieping doorboort zodat boven fatsoenlijke wifi is. De computers, laptops en telefoons zitten allemaal op het wifi netwerk.

[...]

Wil er wel even bij zeggen dat ik 0% verstand van dit soort dingen heb :+
QED :z

Heel simpel: een vloer in een modern huis met gewapend beton erin en een mooi isolerend folielaagje erop is een bijna perfecte isolatie voor RF-signalen zoals WiFi. Die gaan er simpelweg niet 'fatsoenlijk' doorheen boren. Niet met je huidige flutroutertje, niet met de duurste EUR 300 monster in Pricewatch. Sterker nog, alle nieuwe ontwikkelingen gaan richting hogere frequenties die juist slechter door muren/vloeren penetreren.

Je zult die vloer dus linksom of rechtsom (evt letterlijk ;) ) met een kabel moeten doorboren en aan die kabel een access point hangen :o

Ik zou allerlei dure adviezen kunnen geven, maar gezien je erg lage budget gok ik dat je het financieel niet ruim hebt. Dan simpelste: gewoon spullen gebruiken die je hebt. Leg een UTP kabel naar boven. Als je niet "kunt" (=wilt) boren, leg hem dan om via plint en (onderkant van) trap. Plaats boven je huidige router. Stel de router in als AP (zie sticky bovenaan dit subforum voor instructie) en gebruik beneden gewoon de WiFi van je kabelmodem/router die inderdaad zeker niet door die vloer heen gaat komen maar dat in deze situatie ook niet hoeft. Als je die UTP niet ergens gratis op de kop kunt tikken gaat het je zeker geen EUR 10 kosten. Steek de overige EUR 40 in je zak of in dingen die je harder nodig hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1