Idee: Raspberry Pi in Nintendo DS als Super-Handheld.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-06 22:05
Hallo,

Adinias hier.

Ik zat net eens te denken en ik kreeg ineens een goed idee, namelijk om van een Nintendo DS een Raspberry Pi 'Old game Emulator' te maken. Sinds de Nintendo DS exact 4 knoppen, een D-Pad, een Start en Select knop heeft kan het een prima NES, SNES, Gameboy, Gameboy Color en Gameboy Advance Emulator worden.

Benodigde dingen:

- Nintendo DS
- Raspberry Pi
- Emulator die gewoon normale bestanden kan draaien
- Een Bruikbare compacte accu

Ik wilde dan de DS openschroeven, mijn Raspberry Pi samen met een accu er in monteren en vervolgens het beeldscherm er aan monteren. Hierna wil ik de knoppen installeren als toetsenbord-toetsen. Vervolgens wil ik op mijn Raspberry Pi een Emulator zetten, waarmee ik ROM's kan draaien. Alleen het bovenste beeldscherm hoeft het te doen, want geen enkel spel heeft twee beelschermen nodig.

Dingen waarbij ik enige hulp vraag:

- Het aan het werk krijgen van de knoppen
- Het beeldscherm aan de praat krijgen
- De toetsen aan het werk krijgen.

Als jullie enige tips hebben voor dit project (zoals waar ik een goede compacte accu kan krijgen, mischien heb je wel een kapotte DS die je wilt doneren en over ideeën over hoe ik het aan het werk krijg.) dan is dat erg welkom. Pas als ik alle onderdelen heb zal ik een CiP topic proberen aan te maken.

[ Voor 19% gewijzigd door Adinias op 03-09-2014 19:56 ]

"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-06 22:31

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
Ja, maar dan binnen in een Nintendo DS gebouwd, want ik had er altijd zo een op de basisschool en om er echt zo iets cools van te maken met m'n Raspberry Pi is gewoon cool

"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-06 13:49
Past niet, daar is de Pi te hoog en te breed voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
In een DS Phat dan?

Hij is trouwens wel breed genoeg, hij is jammer genoeg gewoon te hoog. Daarom vroeg ik me af of een Phat (het eerste model) zou passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-06 13:49
Nee ook niet, vooral ook niet om dat je de support electronics nergens kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567876

En als je nou is een kleine cabine onder aan de DS vastmaakt? Moet je wel even opletten of ie nog lekker in de hand zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
Een paar compleet andere dingen:

- Raspberry Pi in een Gameboy advance (classic)
- All-in-one Console/XMBC/Home Theatre PC met een SNES of een Atari 2600 gebouwd.

Het tweede project lijkt me het meest interessant, maar is ook veel duurder...

[ Voor 19% gewijzigd door Adinias op 03-09-2014 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 545790

Raspberry pi gaat in een gameboy advance ook niet passen.
Die tweede optie die je noemt zou wel mogelijk kunnen zijn.

• Eccox
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-12-2024
even een paar kleine dingen die door mijn hooft gingen toen ik las dat je een pi in een ds wou doen.
in principe zou het moeten kunnen aangezien je de usb etc niet nodig heb kan je die desolderen waardoor het bordje vrijwel plat is.en als je al aansluitingen nodig heb kan je het ook direct via draad aansluiten in plaats van conrector.

want de hoogte van een pi word bepaalt door de ethernet poort maar die hebt je eigenlijk niet nodig als je een wifi ontvanger ergens plaats en aan een usb soldeert met een paar draadjes

als je dat doet denk ik dat het wel in de originele ds zou passen maar waar je de accu etc dan moet plaatsen word even puzzelen.

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:42
De Pi is hier te groot voor ben ik bang. Daarnaast kun je met een flashkaartje en een expansion pack vrijwel al het bovenstaande spelen de ARM processor van de DS zelf. ;)

Ik snap dat dat niet de bedoeling is, maar je zult echt kleinere hardware moeten gebruiken wil je alles in een DS Console kwijt kunnen.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
En in een Atari Lynx dan? Zou hij daar wel in passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-06 14:26
zou die in kunnen passen, maar hij past ook in een gameboy, maar waarom zoek je niet een kapotte sega, daar past ie zeker in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-06 11:47

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuglio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06 10:02
De knoppen kun je ook direct op de i/o poorten zetten. En dan gebruik maken van pikeyd.
Het was mij via het volgende gelukt.
http://www.raspberrypi.or...iewtopic.php?f=91&t=77070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-06 14:39

OB1

De HDMI poort steekt naar mijn weten uit, als je die eraf haalt dan creeër je wat extra ruimte, wellicht kan je andere poorten lossolderen en verplaaten om ruimte te winnen. :)

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
De HDMI poort zal het probleem niet zijn. De twee USB poorten en ethernet poort zijn de boosdoeners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Desolderen en andere opties terugzetten, is dat geen idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05-2024
Los solderen van componenten is zeker een idee. Op internet zie al aardig wat verschillen Rasberry PI handhelds opduiken. Helaas heb ik geen 3d printer om ze ook werkelijk te bouwen. Ze worden ook niet los verkocht. Weet iemand een goedkope 3D print service?

Smika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-06 09:15
Zijn er geen alternatieven van een Ras Pi? en of een oude smarthpone om bouwen in een DS case?
Of is dat weer een hele andere manier van aanpakken. Neem aan dat je root e.d. gigantisch door heen moet spitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-06 16:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654127

Wellicht vind je dit leuk:

Deze Raspberry 'Nin10do' heb ik afgelopen maand afgebouwd.

Het is een nieuwe spelconsole met de Raspberry Pi als basis. Hij is in XT polyester geprint op een Ultimaker II printer.

Groet,

Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error 404
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-06 14:41

error 404

Gebruiker niet gevonden

Ik raad aan om als OS op de Pi Retropie te gebruiken,ik gebruik dit ook op mijn rpi-arcade en telt verschillende emeulators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
Anoniem: 654127 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:57:

[video]

Het is een nieuwe spelconsole met de Raspberry Pi als basis. Hij is in XT polyester geprint op een Ultimaker II printer.

Groet,

Daniel
Zeker een geweldig idee! Die modernere look geeft jouw console iets ouds en iets nieuws.
Wel een keer wat anders dan gewoon een casemod.

Als het aan mij zou liggen zou ik zelf liever een mini-ITX computer in een kapotte NES bouwen. Op die manier hou je de originele look en heb je toch iets dat zelfs nog met een Core i5 of een Core i3 zou kunnen draaien. Hij zou dan ook makkelijk als HTPC kunnen werken naast de emulatorfunctie, maar het zou dan nog het mooist blijven als er geen Windows maar Ubuntu of zoiets op komt te staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Adinias op 01-02-2015 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 16:43

BoGu5

hmmmz

Anoniem: 654127 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:57:

[video]

Groet,

Daniel
Gaaf gedaan :)
Adinias schreef op zondag 01 februari 2015 @ 08:54:
[...]

Zeker een geweldig idee! Die modernere look geeft jouw console iets ouds en iets nieuws.
Wel een keer wat anders dan gewoon een casemod.

Als het aan mij zou liggen zou ik zelf liever een mini-ITX computer in een kapotte NES bouwen. Op die manier hou je de originele look en heb je toch iets dat zelfs nog met een Core i5 of een Core i3 zou kunnen draaien. Hij zou dan ook makkelijk als HTPC kunnen werken naast de emulatorfunctie, maar het zou dan nog het mooist blijven als er geen Windows maar Ubuntu of zoiets op komt te staan.
Ja, dat is prima te doen. Vond het vooral in deze tutorial aardig gedaan: http://www.avsforum.com/f...read-22.html#post16518998

[ Voor 19% gewijzigd door BoGu5 op 02-02-2015 21:09 ]

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Is het je te doen om de uitdaging van het modden zelf of wil je oude games kunnen spelen op een DS? In het laatste geval kun je op de oudere DS-en ook gewoon emulators/homebrew draaien, scheelt een hoop gedoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-06 14:39

OB1

Wat als je een behuizing print in de vorm van een DS maar dan iets groter zodat de Raspberry erin past?

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Voor de liefhebber:

Eergisteren heb ik de Nin10do met Raspberry Pi 2 model B ge-upgrade.
Draait helemaal top met dubbel zoveel geheugen en een quad core processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
Anoniem: 654127 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:47:
Voor de liefhebber:

[video]
Heel mooi werk Daniel! Ik hou echt van dit soort projecten!
Mijn plan voor een Raspberry Pi in een DS bouwen is opgegeven, maar ik heb toch zeker een idee om een oude PC in een HTPC te veranderen en daar allerlei emulators op te zetten. Ook al is dat bij verre niet zo creatief als jouw idee, ik heb simpelweg geen geld op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-06 15:04

Oulewappeur

OmNomNom

Anoniem: 654127 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:47:
Voor de liefhebber:

[video]
Ik kan niet anders zeggen dan wat een rete vet ding!!!

laat me weten wanneer ze de verkoop in gaan :P ik hou me aanbevolen haha

Haha dank, komt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-06 19:06
Hey TheDanielSpies,

Érg mooie case heb je daar omheen gebouwd erg vet en geeft weer inspiratie! :9

Goeie keuze ook van je boot karakters (zie m'n profiel :P) ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Stinow op 20-02-2015 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-06 15:35
Een PSP behuizing een idee? Groter scherm, dikker (PSP E1004) en misschien dat zelfs de accu al voldoet. Leuk project wel!

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Pagina: 1