Beste Tweakers
Vooraleer de vuurstorm mijn kant uit waait:
Ja, ik heb al het forum doorzocht, online gekeken e.d.
Maar ik ben op dit vlak echt een nul! Raids, AHCI..?
Het probleem is het volgende:
Ik heb een Gigabyte GA-H97-HD3 met daarop een SSD Samsung EVO 840 120GB voor Windows, een HDD Toshiba ST1000DM003 1TB voor data en onlangs een tweede SSD Samsung EVO 840 500GB voor programma's en games.
Nu wil ik dat dit zo optimaal mogelijk draait, maar blijkt dat - volgens de Samsung Magiër - de AHCI voor mijn 500GB niet geactiveerd is, terwijl dit voor de 120GB wel zo is!
Ondertussen heb ik al die "fix" van het regedit geprobeerd (http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=313676), alsook een andere, maar die op hetzelfde neerkomt.
En nog steeds geeft de Magician aan dat hij niet geactiveerd staat.
Wat kan ik doen?
Om verder te schetsen:
De 120GB zit in slotje 3
De 500GB zit in slotje 0
De 1TB zit in slotje 1
De DVD zit in slotje 2 van het moederbord.
Moet ik hier iets aan veranderen?
Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Vooraleer de vuurstorm mijn kant uit waait:
Ja, ik heb al het forum doorzocht, online gekeken e.d.
Maar ik ben op dit vlak echt een nul! Raids, AHCI..?
Het probleem is het volgende:
Ik heb een Gigabyte GA-H97-HD3 met daarop een SSD Samsung EVO 840 120GB voor Windows, een HDD Toshiba ST1000DM003 1TB voor data en onlangs een tweede SSD Samsung EVO 840 500GB voor programma's en games.
Nu wil ik dat dit zo optimaal mogelijk draait, maar blijkt dat - volgens de Samsung Magiër - de AHCI voor mijn 500GB niet geactiveerd is, terwijl dit voor de 120GB wel zo is!
Ondertussen heb ik al die "fix" van het regedit geprobeerd (http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=313676), alsook een andere, maar die op hetzelfde neerkomt.
En nog steeds geeft de Magician aan dat hij niet geactiveerd staat.
Wat kan ik doen?
Om verder te schetsen:
De 120GB zit in slotje 3
De 500GB zit in slotje 0
De 1TB zit in slotje 1
De DVD zit in slotje 2 van het moederbord.
Moet ik hier iets aan veranderen?
Alvast bedankt voor jullie antwoord!