Windows 8.1 herkent HDD niet

Pagina: 1
Acties:

• lennart.reij
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-05-2025
Beste mensen,

Ik heb een nieuwe pc in elkaar gezet. Maar nu het probleem. Windows herkent mijn HDD niet. Terwijl hij wel mijn SSD herkent (waar Windows op staat). In mijn Bios herkent hij hem wel. Maar in mijn schijfbeheer niet. Weet iemand of dit een software fout is of dat mijn HDD gewoon kapot is.

Ik heb Windows 8.1 en de desbetreffende HDD is : Seagate Desktop HDD, 1TB.

Met vriendelijke groet,
Lennart

Verwijderd

Vertel eens op wat voor controller hij zit, wat voor moederbord, welke instelling (IDE/RAID/AHCI) welke drivers, enzovoorts.

Een screenshot van schijfbeheer zou ook welkom zijn. Pas met wat relevante informatie kunnen we je helpen.

• bermuda1980
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-01 17:20
Heb je wel een letter aangewezen aan je extra harde schijf? Dit probleem had ik namelijk ook toen ik mijn eerste PC bouwde :)

Open Computerbeheer door achtereenvolgens te klikken op de knop Start, Configuratiescherm, Systeem en beveiliging, Systeembeheer en vervolgens te dubbelklikken op Computerbeheer.Als u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.

Klik in het linkerdeelvenster op Schijfbeheer.

Klik met de rechtermuisknop op het station dat u wilt wijzigen en klik vervolgens op Stationsletter en paden wijzigen.

Ga op een van de volgende manieren te werk:

Als u een stationsletter wilt toewijzen als er nog geen letter is toegewezen, klikt u achtereenvolgens op Toevoegen, op de letter die u wilt gebruiken en op OK.

Als u een stationsletter wilt wijzigen, klikt u achtereenvolgens op Wijzigen, op Deze stationsletter toewijzen, op de letter die u wilt gebruiken, en op OK.

Als u een stationsletter wilt verwijderen, klikt u op Verwijderen en klikt u vervolgens ter bevestiging op Ja.

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:42
Is de schijf niet dynamisch? zo ja dan moet je hem importeren in schijfbeheer, maar zoals CiPHER al aangeeft iets meer info is wel handig.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Linux kan hem wel zien?

• lennart.reij
Bedankt voor de snelle reacties.

voor CiPHER: Hij stond in het begin op AHCI, na wat googlen heb ik IDE geprobeerd (waar hij nu nog steeds op staat). Hoe kan ik er achter komen op welke controler hij zit en welke driver ik heb? Hij zit in de SATA 2 slot als dat nog helpt.

voor bermuda1980: Ik kan geen letter toewijzen omdat hij niet te vinden is. In ieder geval voor de hulp :)

voor -Venom-: Voor zover ik weet is hij gewoon standaard. Daar heb ik niet aangezeten.

Extra info:
-ASRock 970 Pro3 R2.0 (moederbord)
-Seagate Desktop HDD, 1TB (HDD)
-Crucial MX100 256GB (SSD)

Mijn gehele build: inventaris: PC

Het is mij niet gelukt om een foto van mijn schrijfbeheer er op te krijgen. Maar ik zal hem beschrijven.

Ik zie alleen mijn C schrijf (mijn SSD) en system reserved staan. indeling eenvouding, type standaard, bestandssysteem NTFS.
SSD -> In orde (opstarten, wisselbestand, crashdump, primaire partitie) ---- capaciteit 238,13GB
System Reserved -> In orde (systeem, actief, primaire partitie) ---- capaciteit 350 MB

In mijn BIOS zie ik hem wel staan en daar kan ik dan ook gewoon de instellingen aanpassen. Maar zodra ik in Windows zit is hij nergens te bekennen.

Ik weet zelf niet zoveel van alles dus alvast sorry als ik vergeten ben te geven.

Alvast bedankt voor de hulp :)

Met vriendelijke groet
Lennart

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-01 23:55
heeft de hdd geen ander bestandsysteem, heb je die ergens anders voor gebruikt of is dat niet het geval??

• lennart.reij
Hij is nieuw uit de doos mijn computer ingegaan.
Pagina: 1