Toon posts:

Voeding voor (gebruikte) Sapphire R290

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een nieuw systeem samenstellen met daarin een gebruikte Sapphire R290 die ik voor een zacht prijsje van een vriend kan overkopen. Ik vroeg me echter af wat voor voeding ik daarbij nodig heb. Op SapphireTech wordt 750 Watt aangeraden, maar dat lijkt mij wat overdreven. Ik zat zelf te denken aan een Seasonic G 550 Watt

Tevens de vraag hoe ik die R290 kan testen of ie nog goed werkt. Hij is korte tijd namelijk ook voor scrypt-mining gebruikt.

Ik zoek een?
Ik zoek een voeding voor mijn systeem en vraag me af hoeveel watt ik nodig heb.

Wat is je budget?
Ik dacht aan 80 euro voor de voeding

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Enkel A merk

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Processor: i5 - 4690
Moederbord: MSI H97M G43
SSD: Crucial MX100 (256 GB)
Geheugen: Crucial Ballistic 8Gh
Behuizing: Corsair 300R

Groeten,

Argent

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-02 19:38
goede voeding uitgekozen
gewoon een bechmark opzetten heaven,valley 3dmark etc
en dan vergelijken met anderen

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Als je je PC veel en intensief gebruikt, kun je een gold voeding misschien rechtvaardigen. Anders zou ik gewoon voor een pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W of pricewatch: XFX TS 550W 80Plus Bronze gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door jorisvdelsen op 03-09-2014 18:49 ]

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik zou deze voeding aanraden: pricewatch: Seasonic G-Serie 550 Watt

550 Watt is perfect voor jouw systeem, ik gok dat je ongeveer 400 watt verbruikt. Daarnaast gebruikt Seasonic kwalitatief goede componenten en heeft de voeding een gold label (hoge efficientie).

De videokaart kan je op zich wel testen. Zorg ervoor dat de videokaart even vol moet werken, bijvoorbeeld een 3Dmark benchmark laten draaien. Let hierbij dan op de totale 3Dmark score, maar ook op bijvoorbeeld rare framedrops, screen tearing, geluidsproductie en temperatuur. Als alles in orde lijkt dan zal de videokaart goed zijn :)

Als er overigens zoals je zegt 'korte tijd' mee gemined is dan kan er eigenlijk weinig aan de hand zijn.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!