Nieuwsreactie-systeem, nieuwste reactie eerst.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021
Beste Tweakers,

Ik vraag me af waarom de eerste reacties op nieuws-topics altijd bovenaan komen te staan en daar blijven staan tot het eind der tijden. Bij nieuw-topics met weinig reacties is dit geen probleem, maar wanneer er meer dan 100 keer gereageerd wordt, komt jouw reactie pas ergens op de 3de pagina ofzo terecht. Niet veel mensen lezen de 3de pagina nog (dit is goed merkbaar aan de afwezigheid van moderaties).

Klein voorbeeld:
nieuws: Apple: beveiliging van iCloud is niet gekraakt bij stelen naaktfoto's

Je ziet dat iemand met de naam "sithlord2" een perfect goede reactie schrijft die misschien wel een +2'tje waard is, maar er wordt al niet eens meer de moeite gedaan om de reactie te modereren.

Volgens mij zou het veel beter zijn wanneer nieuwe reacties altijd bovenaan op pagina 1 komen te staan om diverse redenen:

1. Gedaan met fipo's want de eerste reactie zal het snelst naar achter verdwijnen.
2. Het reactiegedeelte blijft leven zolang het artikel gelezen wordt want nieuwste reacties worden als eerste gelezen waardoor er veel meer gereageerd wordt op nieuwe reacties dan op oude reacties.
3. Reageren op (populaire) nieuwsberichten die al een aantal uurtjes online staan is niet meer zo nutteloos.

Graag jullie mening hierover :)

[ Voor 7% gewijzigd door Daan5000 op 03-09-2014 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:19

Mimiix

Professioneel Prutser

Maar dan krijg je toch een omgekeerde reactie feed? Lijkt me een beetje vaag werken..

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5000
D3nnisd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 18:45:
Maar dan krijg je toch een omgekeerde reactie feed? Lijkt me een beetje vaag werken..
YouTube werkt toch ook op die manier? Het voordeel is dat de discussie veel langer blijft leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Aan de ene kant snap ik heel goed wat TS bedoelt en tegenaan loopt. Zelf heb ik het ook wel eens dat ik lekker aan het tikken ben en bij het plaatsen van mijn (dan) vrij uitgebreide reactie staat 'ie op pagina 2 of 3 en mag ik blij zijn dat hij 'n keer gemodereerd wordt.

Er is overigens al een 'sorteer aflopend' knop, maar dat moet dus de standaard worden?

Ik voorzie hiermee een aantal twee problemen:
  • De hoeveelheid grote discussies [op de 1e paar threads] wordt kleiner omdat deze snel naar achteren verdwijnt.
  • Veel reacties worden vaker geplaatst omdat de eerste reactie met die inhoud op de laatste pagina staat
Een idee dat me ineens te binnen schiet: om het probleem te tacklen kun je bijvoorbeeld de bovenste twee (3, 4, 5, whatever) reacties de meest recente reacties laten zijn, maar dan zonder thread die eronder hangt. Onder deze reacties begint de reactiestroom zoals we nu gewend zijn. Deze recente reacties blijven staan of gaan op basis van moderatie. Bij een moderatie -1/0 wordt de reactie direct niet meer bovenaan getoond, bij een +1 een kwartier ofzo (of tot er een nieuwe reactie is) en een +2 of +3 tot er een nieuwe reactie is.
(NB: Allemaal verre van goed uitgedachte bedenksels van mijn kant)

Voordeel is dat nieuwe reacties gezien gaan worden, maar dat threads die al actief zijn ook getoond worden. Het ideaalst zou een systeem zijn waarbij nieuwe reacties de kans krijgen maar waarbij de meest waardevolle threads (meeste discussiewaarde of hoogste moderatie) het hoogst bovenaan staan. In welke vorm dat zou zijn kan ik me echt niet bedenken, en daar zullen weer veel haken en ogen aan zitten.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:48
Bij het Disqus systeem kan je zelf kiezen. Maar nieuwste eerst is weer irritant als je net in een discussie komt. Dan lees je replies i.p.v. hoofdposts.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:51
Hij heeft wel een punt. Reageren als er al veel reacties zijn is haast zinloos want dat leest niemand meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:42

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Eigenlijk zou je gewoon de hoogst gemodereerde reacties bovenaan willen hebben ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:51
Kees schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:52:
Eigenlijk zou je gewoon de hoogst gemodereerde reacties bovenaan willen hebben ;)
Maar dan mis je weer heel de discussie waar die reacties bij horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ook niet helemaal waar. Nieuwe reacties worden dan niet getoond en juist die wilde hij een prominentere plaats geven.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Daan5000
Señor Sjon schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:24:
Bij het Disqus systeem kan je zelf kiezen. Maar nieuwste eerst is weer irritant als je net in een discussie komt. Dan lees je replies i.p.v. hoofdposts.
De interne structuur van een discussie moet wel behouden blijven natuurlijk, anders wordt het wel heel verwarrend. Dus eerst de 'hoofd'-comment en dan de reacties op die comments, niet omgekeerd. Telkens er gereageerd wordt op een oudere comment zou deze eventueel terug bovenaan kunnen verschijnen. Een beetje zoals een forum werkt. Nieuwste posts bovenaan, en als er gereageerd wordt op een oudere post, verschijnt die post ook terug bovenaan de lijst.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:16
Kees schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:52:
Eigenlijk wel, in een eerlijke wereld... maar eerlijk gezegd vind ik persoonlijk de moderaties niet betrouwbaar genoeg om daar echt een waarde aan te kunnen hangen, zeker niet als een artikel vers van de pers is en erg populair. Meestal komt het achteraf wel redelijk goed door de powermodjes, maar dan is de storm meestal alweer voorbij. En zelfs de powermodjes maken zich wel eens schuldig aan het zogeheten 'mening-modden'... blijft wat dat betreft een apart gegeven en erg onderhevig aan het onderwerp... zeker mbt bepaalde merken en namen. Achteraf kan het wel waarde hebben, maar niet als het topic hot is... dan gaat het alle kanten op.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:15

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er zullen altijd verschillen van inzicht bestaan over welke score juist is bij een reactie. Je zou gebruikers die een gelijkaadig inzicht/modgedrag hebben kunnen profileren zodat klaas een reactie die door johan met een +2 is beoordeeld maar gemiddeld een +3 heeft toch als +2 ziet omdat klaas en johan vaak overeenkomende moderaties hebben, maar dat lijkt me een ingewikkelde oplossing ;) .

Ik denk wel dat een sortering van reactiethreads op kwaliteit samen met een betere weergave waarin we bijvoorbeeld automatisch het minimumniveau van de zichtbare reacties verhogen als er meer reacties worden geplaatst ertoe kan bijdragen dat hoog gewaarde reacties die relatief laat zijn geplaatst toch de aandacht krijgen die ze verdienen. Een reactie zal wel altijd eerst gemodereerd moeten worden om de waarde te kunnen bepalen. Met een beter overzicht van ongemodereerde reacties zou dit proces verbeterd kunnen worden.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:16
Femme schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:11:
Er zullen altijd verschillen van inzicht bestaan over welke score juist is bij een reactie. Je zou gebruikers die een gelijkaadig inzicht/modgedrag hebben kunnen profileren zodat klaas een reactie die door johan met een +2 is beoordeeld maar gemiddeld een +3 heeft toch als +2 ziet omdat klaas en johan vaak overeenkomende moderaties hebben, maar dat lijkt me een ingewikkelde oplossing ;)
Ik doel niet eens perse op het verschil van inzichten of meningen e.d., we blijven mensen uiteraard. Mijn intentie is meer dat wanneer een item 'hot' is dat de moderaties over en weer vliegen... de waarde van de moderaties komt wat later als de rust is wedergekeerd in het topic. Pak maar eens een willekeurig vers artikel over Apple, Microsoft of Google... daar is vaak de eerste paar uren op moderaties geen touw aan vast te knopen.

Daarnaast zie je in dat soort topics ook wel dat het vaak een herhaling is van dezelfde opmerkingen van verschillende gebruikers... dan kan de opmerking van hoge waarde zijn en de waardering daardoor terecht, maar als ik 2 keer een vergelijkbaar bericht heb gelezen weet ik het wel.

Het is lastig... perfect kan het toch nooit zijn. Ik ben in principe tevreden zoals het nu is, ik kom daar wel mee weg. Als er iets mee gaat gebeuren dan zie ik liever alle slecht gewaardeerde opmerking onderaan/naar de laatste pagina verplaatst worden zodat je alleen maar door de relevantie reacties hoeft te bladeren... de benadering dus net even andersom...

[ Voor 12% gewijzigd door MicGlou op 04-09-2014 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5000
Ik zie niet in waarom waarom de best gemodereerde reacties vanboven zouden moeten komen te staan. De hoog gemodereerde reacties vallen standaard al genoeg op tussen alle andere, er is geen noodzaak om die nog meer in de schijnwerpers. Ik ben dan ook persoonlijk absoluut geen fan van het moderatiesysteem (behalve om spam te verbergen). Iedereen kan toch voor zichzelf beslissen of hij een reactie al dan niet nuttig vindt. Maar dat terzijde.

Eigenlijk is hetgene wat ik wil bereiken al perfect geïntegreerd in Tweakers.net. Als je bij een artikel op "sorteer aflopend" klikt krijg je precies het resultaat waar ik naar streef. Het enige wat zou moeten gebeuren is dat dit standaard zo wordt voor iedereen. Ik zie niet in waarom dit een probleem zou zijn. Het lost alleen maar veel problemen op (zie eerste post).
Pagina: 1