Draadloze netwerk adapter functioneert niet goed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master111
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik heb mijn laptop nu al een jaar, hij werkt prima en nog geen problemen mee gehad. Mijn laptop staat bijna altijd op mijn bureau en is op het internet aangesloten door middel van een netwerkkabel. Vandaag had ik mijn laptop nodig voor school, maar op school kon hij geen draadloze netwerken vinden, terwijl die er wel aanwezig zijn. Thuis heb ik geprobeerd verbinding te maken met het draadloze thuisnetwerk, maar soms ziet de laptop dat netwerk wel, en soms weer niet. En op de momenten dat het netwerk zichtbaar is, lukt het verbinden niet. Dan geeft ie een melding dat het verbinden niet is gelukt, dus nog voordat het wachtwoord ingevoerd kan worden.

Ik kan me herinneren dat na de aankoop draadloos internet het wel deed, maar verder is hij eigenlijk altijd verbonden geweest met een kabel, dus kwam ik er vandaag pas achter.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Hieronder volgt de informatie over mijn laptop:
Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/slcv5l65l/Naamloos1.png
Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/9ckdtbbe1/Naamloos.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:20

OgWok

U.N.C.L.E.

Netwerkkabel erin en stuurprogramma bijwerken aanklikken (voor de Atheros). Er kan een stuurprogramma update zijn. Wordt er geen update gevonden, dan ben je nog niet van het probleem af.
Wat ook wel eens wil werken is: adapter uitschakelen in Windows apparaatbeheer en weer inschakelen.

[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 03-09-2014 18:04 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master111
OgWok schreef op woensdag 03 september 2014 @ 18:02:
Netwerkkabel erin en stuurprogramma bijwerken aanklikken (voor de Atheros). Er kan een stuurprogramma update zijn. Wordt er geen update gevonden, dan ben je nog niet van het probleem af.
Wat ook wel eens wil werken is: adapter uitschakelen in Windows apparaatbeheer en weer inschakelen.
Het stuurprogramma heb ik bijgewerkt naar versie 10.0.0.287 en het apparaat heb ik uitgeschakeld en weer ingeschakeld. Helaas zie ik nog geen vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Dan kan je de adapter verwijderen (stuurprogramma) en Windows opnieuw opstarten. Atheros wordt dan opnieuw gevonden en de drivers opnieuw geinstalleerd. Blijft het probleem dan lijkt het op een rot WiFi kaartje.....
Je kan dan overwegen een nieuw mini WiFi kaartje in te bouwen. Wel is het zo dat niet alle WiFi kaartjes (in laptops) gaan werken als ze niet op de whitelist van de fabrikant staan. Tsja, wel lastig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master111
OgWok schreef op woensdag 03 september 2014 @ 18:29:
Dan kan je de adapter verwijderen (stuurprogramma) en Windows opnieuw opstarten. Atheros wordt dan opnieuw gevonden en de drivers opnieuw geinstalleerd. Blijft het probleem dan lijkt het op een rot WiFi kaartje.....
Je kan dan overwegen een nieuw mini WiFi kaartje in te bouwen. Wel is het zo dat niet alle WiFi kaartjes (in laptops) gaan werken als ze niet op de whitelist van de fabrikant staan. Tsja, wel lastig dus.
Dit had de ICT afdeling op school ook al gedaan, maar na dit een paar keer geprobeerd te hebben gaven ze het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Nou ja, de aanschaf van een nieuw WiFikaartje is wel de moeite waard voor een laptop van 1 jaar oud. Anders eens proberen via de garantie van de fabrikant? Lijkt me niet onredelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master111
OgWok schreef op woensdag 03 september 2014 @ 18:48:
Nou ja, de aanschaf van een nieuw WiFikaartje is wel de moeite waard voor een laptop van 1 jaar oud. Anders eens proberen via de garantie van de fabrikant? Lijkt me niet onredelijk.
Ik heb mijn laptop nodig voor school, ik kan hem nu onmogelijk missen. Als ik hem opstuur voor garantie duurt het weken voordat ik hem weer terug heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Okee, dan even tijdelijk een WiFi usb stick. Werkt "altijd". Wel een vervelende uitstekende visstick aan de zijkant van je laptop, maar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master111
OgWok schreef op woensdag 03 september 2014 @ 18:53:
Okee, dan even tijdelijk een WiFi usb stick. Werkt "altijd". Wel een vervelende uitstekende visstick aan de zijkant van je laptop, maar het werkt.
Oké, kun je mij er eentje adviseren?
Dan kijk ik wel of ik mijn laptop in de vakantie kan laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Niet echt. Het is eenvoudig. Ga naar een niet te dure winkel; bv Mycom en koop een Windows 8 "ready" usb WiFi stick. Als het goed is hoef je ook geen drivers te installeren via een cd-rom. Anders vraag je gewoon of ze het in de winkel even voor je installeren. Weet je gelijk of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master111
Super, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

You're welcome :)

Pagina: 1