Op dit moment ben ik bij een bedrijf een nieuw netwerk opnieuw aan het opzetten. Ook moet ik daarbij alle software upgraden (bijv. SQL Server 2000 -> 2012, Oei!)
Huidige situatie:
1 server (1 netwerkshare + SQL Server 2000)
3 clients (5 medewerkers)
1 printer
Nieuwe situatie:
1 server (in domain)
5 clients (8 medewerkers)
4 printers
3 laptops
Niet zo lastig tot nog toe, een beetje spelen met de verschillende mappen en de gebruikersrechten. Het was een vaste eis dat medewerkers kunnen wisselen van computers, dus ook netjes de basismappen e.d. goed ingesteld. Alleen nu komt de vraag:
Kunnen de 3 medewerkers met een laptop thuis of bij klanten ook in het domein inloggen, waarbij ze bij alle netwerkmappen kunnen + de desktop die ze ook op de lokale computer hebben.
Een VPN verbinding is geen probleem, vanaf de laptop simpel een verbindinkje openen en je kan in het netwerk, maar je moet natuurlijk eerst inloggen voor je verbinding kan maken.
Wie kan mij hierin adviseren hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Huidige situatie:
1 server (1 netwerkshare + SQL Server 2000)
3 clients (5 medewerkers)
1 printer
Nieuwe situatie:
1 server (in domain)
5 clients (8 medewerkers)
4 printers
3 laptops
Niet zo lastig tot nog toe, een beetje spelen met de verschillende mappen en de gebruikersrechten. Het was een vaste eis dat medewerkers kunnen wisselen van computers, dus ook netjes de basismappen e.d. goed ingesteld. Alleen nu komt de vraag:
Kunnen de 3 medewerkers met een laptop thuis of bij klanten ook in het domein inloggen, waarbij ze bij alle netwerkmappen kunnen + de desktop die ze ook op de lokale computer hebben.
Een VPN verbinding is geen probleem, vanaf de laptop simpel een verbindinkje openen en je kan in het netwerk, maar je moet natuurlijk eerst inloggen voor je verbinding kan maken.
Wie kan mij hierin adviseren hoe ik dit het beste aan kan pakken?