Toon posts:

Stand alone unit (DAC/mediastream) met USB stick support

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben al een tijdje aan het zoeken naar een manier om muziek vanaf een USB stick te spelen op mijn vintage amp zonder PC of laptop.

Mijn zoektocht strand meestal op DACs die bedoelt zijn om je geluidskaart te verbeteren en dus aangesloten moet worden.. ik zoek dus gear wat stand-alone functioneerd.

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Dan kom je al snel uit op een media speler, wat tegenwoordig al een verkapte pc is.
Of een cd/dvd/bluray speler met usb aansluiting.

Op de slaapkamer heb ik een oude archos player met dockingstation aan de amp aangesloten

In de keuken hangt een simpele android tablet aan een kleine versterker

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Een tweedehands Logitech Squeezebox van de oudere generatie (zoals de Touch die toevallig in V&A te koop staat) moet dat kunnen.
Ik gebruik zelf ook een Squeezebox touch om mijn geluids-bestanden vanaf een NAS te spelen. Vanaf USB is echter net zo goed mogelijk. Zeer tevreden mee. Hoewel ik de DAC van mijn receiver gebruik, staat de DAC van de Touch ook best goed aangeschreven.

Het is jammer dat Logitech de Squeezebox in deze vorm heeft laten vallen. Wellicht lees je er het beste nog eens het Squeezebox topic op na, ook voor alternatieven.