Synology software installeren zonder HDD wipe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-04 08:42
Hey guys,

Zojuist m'n eerste Synology NAS (DS213J) binnen en ik blij deze in elkaar zetten. Een lege WD Red 2TB (vandaag gekocht) en zelfs m'n oude MyBook USB hdd open gemaakt en de harde schijf eruit gehaald om in de 2e bay te plaatsen van de NAS. Alles leuk en wel, open ik de Synology pagina die me eventjes meldt dat bij het installeren van de Synology software de schijven worden leeggehaald.

Bij die WD Red is dat uiteraard geen probleem, maar die MyBook 1TB staat meer data op dan m'n PC aan kan, maar welke absoluut niet kan worden verwijderd.

Iemand een oplossing om dus wel de schijven te installeren voor de Synology, maar niet dat de MyBook wordt leeggehaald..?

Thanks!

Idee: Kan ik de Synology starten met alleen de WD Red, de WDMyBook aansluiten via USB, alle data na installatie overschrijven naar de WDRed en vervolgens de WDMyBook eruit halen en erin stoppen, om ook die vervolgens te laten formatteren en te installeren?

[ Voor 16% gewijzigd door Sjeefr op 03-09-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:05

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kan niet. Synology gebruikt het ext4 bestandssysteem en maakt eigen partities aan op de disk. Je zal de data dus eerst op een andere disk moeten zetten en dan terugkopieren naar de Synology. Ofwel: jouw plannetje moet zeker lukken.

[ Voor 9% gewijzigd door Microkid op 03-09-2014 17:01 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Synology met alleen de 2TB-schijf gebruiksklaar maken, vervolgens de USB HDD aan je NAS hangen voor direct transfer of aan je computer om op die manier de bestanden naar je NAS over te zetten. Als dat is gebeurd de schijf bijplaatsen in je NAS en door DSM laten formateren.

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
Enzo Dizono schreef op woensdag 03 september 2014 @ 17:01:
Synology met alleen de 2TB-schijf gebruiksklaar maken, vervolgens de USB HDD aan je NAS hangen voor direct transfer of aan je computer om op die manier de bestanden naar je NAS over te zetten. Als dat is gebeurd de schijf bijplaatsen in je NAS en door DSM laten formateren.
Dus precies wat ik beschrijf in het 'Idee:' kopje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:26

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Moet natuurlijk wel gaan, maar als die data sowieso niet weg mag ga ik toch even de open deur intrappen door te zeggen dat je er een backup van moet regelen ergens ;)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
strandbal schreef op woensdag 03 september 2014 @ 17:03:
Moet natuurlijk wel gaan, maar als die data sowieso niet weg mag ga ik toch even de open deur intrappen door te zeggen dat je er een backup van moet regelen ergens ;)
Er komt op een andere locatie, binnenkort, nog een NAS die met deze NAS doet syncen. Ik heb echter voor de eerste NAS nu een oplossing nodig voor de data op de USB hdd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 11:17
Je Idee moet gewoon lukken.
Alleen weet ik niet of je daarna dan nog een RAID opstelling kunt instellen.
Of was je dat al niet van plan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
Mad_Cow schreef op woensdag 03 september 2014 @ 17:05:
Je Idee moet gewoon lukken.
Alleen weet ik niet of je daarna dan nog een RAID opstelling kunt instellen.
Of was je dat al niet van plan?
Top, dan ga ik mijn idee gewoon uitvoeren.
De WDRed is een 2TB en de MyBook disk is een 1TB. In principe was een RAID oplossing toch al geen optie. Wellicht dat ik ooit een tweede 2TB erbij koop, maar met een aantal aankopen in het voorschiet is dat eventjes geen optie. Dat zie ik dan wel weer. :)
Pagina: 1