Wifi pci-kaart of adapter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje1234
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-02-2024
Dag mensen,

Mijn eerste bericht hier op het forum. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik ben bezig om een nieuw systeem samen te stellen. Hiervoor gebruik ik de meeste onderdelen van de laatste BBG Desktop "Mainstream gamesysteem". Echter is er één probleem: door de locatie van de pc moet ik gebruikmaken van wifi. Ik zat te denken over één van de volgende oplossingen:

1. In plaats van het moederbord met H97 chipset (MSI H97M-G43), zit ik te denken aan het moederbord Asus Z97-Pro (wifi ac). Deze kost echter € 100 meer, maar er zitten naast wifi ook extra features op welke in de toekomst eventueel gebruikt kunnen worden (zoals bijvoorbeeld de mogelijkheid tot overclocken).
2. Een wifi pci-kaart. Ik heb echter geen idee welke goed is en een pci-kaart met 801.1 ac kost al gauw € 70.
3. Een wifi adapter. Hiervoor geldt hetzelfde als voor de pci-kaart.

Graag zou ik van jullie advies hierover willen. Als een pci-kaart of adapter de beste optie is, welk merk+type is dan een goede keus? Ik ben geen fanatieke online gamer, maar ik wil wel die optie hebben, daarom moet de wifi-verbinding zo snel en betrouwbaar mogelijk zijn.

Alvast bedankt!

Groeten,
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar CAA, gaat immers maar om één onderdeel.

Dan specifiek over je vraag, wifi is nou ook weer niet echt lekker. Het is leuk voor tablets en telefoon etc, maar het blijft vrij traag, instabiel en onbetrouwbaar. Heb je al Powerline overwogen, of is dat ook niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54
Neem een PCI-e x1 kaart. Je hebt 2 x1-sloten op je moederbord, waarvan er 1 waarschijnlijk door je videokaart geblokkeerd wordt. Ik heb recent de goedkope pricewatch: TP-Link TL-WN881ND geprobeerd en deze deed het behoorlijk goed. Zelfs in het x4-slot of het x16-slot doen deze kaarten het. Als je 32 euro ervoor over hebt zou ik blind voor de pricewatch: TP-Link TL-WDN4800 gaan. Ik zou in ieder geval nooit zo'n usb-adapter nemen o.i.d.

Feit blijft inderdaad dat wifi niet echt lekker is voor gaming, maar het kan wel prima. Ikzelf blijf dan ook lekker bij de 'ouderwetse' utp-kabel. Maar als het echt moet, zou ik bovenstaande kaart nemen.

Edit: Er zit overigens geen PCI-slot op je moederbord, maar ik denk dat je PCI-e bedoelt. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door JoepD op 03-09-2014 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje1234
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-02-2024
Hartelijk dank voor de reacties!

Allereerst excuus voor het plaatsen in de verkeerde rubriek, ik kwam er te laat achter.

Verder ben ik mij er zeker van bewust dat WIFI niet optimaal is. Helaas kan het niet anders. Hoewel ik de Powerline mogelijkheid zeker ga onderzoeken! Wellicht is dat een goed alternatief.

Mijn voorkeur ging inderdaad ook uit naar een PCI-e kaart (dank voor het corrigeren ;), de laatste keer dat ik een desktop heb gekocht was PCI-e nog niet gangbaar), mocht WIFI de enige mogelijkheid zijn. Ik neem aan dat het veel duurdere moederbord dus niet jullie voorkeur verdiend. Ik twijfelde er al over en dit is genoeg reden om die definitief te laten afvallen.

In ieder geval kan ik verder met deze informatie. Ik ga eerst de Powerline mogelijkheden onderzoeken en daarna kijk ik naar de voorgestelde wifi-kaartjes. Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:34

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik zou inderdaad ook voor de PCI-e oplossing gaan tenzij de extra moederboard features echt een voordeel voor je zijn. USB hoeft niet minder snel te zijn maar is en blijft toch een extern apparaat dat in de weg kan zitten of ineens niet meer door windows worden herkend etc.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:10
Ik zou voor ASUS PCE-AC68 802.11ac Dual-band Wireless-AC1900 PCI-E Adapter gaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/media/global/products/5nt5Va5YcRysaXrr/P_500.jpg

Je kan wel denken, is wat duurder dan bijv een TP-link, maar zie het als een investering, je wil er lang gebruik van maken en het moet wel goed zijn.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Pagina: 1