Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zo min mogelijk (zoals je ook al ziet aan de Raspberry Pi-opzet). Bang for buck, is het devies. Zie mijn opzetje verderop voor een indicatie van het budget.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mogelijk dat ik al aan een Blackmagic Design Intensity Shuttle for Thunderbolt kan komen, al ben ik daarbij benieuwd of dat ding tegelijkertijd een video-signaal via HDMI naar dit nieuwe systeem en via Thunderbolt naar een Macbook kan outputten, wat in de setup waarschijnlijk nodig gaat zijn zodra ik iets anders dan een Raspberry Pi ga gebruiken als hoofdcamera. Monitors/keyboard/muis is aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Flinke processor voor het live renderen van 720p. Het verschil tussen 720p en 1080p is wmb voor de kijker te verwaarlozen, maar voor (de kosten van) het systeem zeker niet. 8GB geheugen voor verwerken/cachen van meerdere inputs en live-herhalingen. Moederbord dat dit ondersteunt en ruimte biedt aan eventuele uitbreiding geheugen en mogelijke toevoeging dedicated videokaart. Wat die videokaart betreft: die hebben we denk ik pas nodig zodra ik iets anders dan een Pi gaan gebruiken óf als de integrated graphics het volgens jullie al niet zullen trekken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem hoeft niet buitensporig stil, koel of zuinig te zijn.
Ga je overklokken?
Zou niet weten hoe, dus lijkt me niet verstandig
Ben dankzij de onderdelen-guide hier op gekomen, maar geen idee of het een beetje normaal op elkaar aansluit:
Vragen:
- Multi-camera registratie van sportevenementen met meerdere Raspberry Pi's (beelden verstuurd via RTSP) en misschien één 'goede' camera, bedraad aangesloten.
- De beelden regisseren/mixen met vMix (leadertje ervoor, commercials, live bijgewerkte tweets, instant replays met animatie)
- De output van vMix in tenminste 720p25 livestreamen met FMLE.
Zo min mogelijk (zoals je ook al ziet aan de Raspberry Pi-opzet). Bang for buck, is het devies. Zie mijn opzetje verderop voor een indicatie van het budget.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mogelijk dat ik al aan een Blackmagic Design Intensity Shuttle for Thunderbolt kan komen, al ben ik daarbij benieuwd of dat ding tegelijkertijd een video-signaal via HDMI naar dit nieuwe systeem en via Thunderbolt naar een Macbook kan outputten, wat in de setup waarschijnlijk nodig gaat zijn zodra ik iets anders dan een Raspberry Pi ga gebruiken als hoofdcamera. Monitors/keyboard/muis is aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Flinke processor voor het live renderen van 720p. Het verschil tussen 720p en 1080p is wmb voor de kijker te verwaarlozen, maar voor (de kosten van) het systeem zeker niet. 8GB geheugen voor verwerken/cachen van meerdere inputs en live-herhalingen. Moederbord dat dit ondersteunt en ruimte biedt aan eventuele uitbreiding geheugen en mogelijke toevoeging dedicated videokaart. Wat die videokaart betreft: die hebben we denk ik pas nodig zodra ik iets anders dan een Pi gaan gebruiken óf als de integrated graphics het volgens jullie al niet zullen trekken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem hoeft niet buitensporig stil, koel of zuinig te zijn.
Ga je overklokken?
Zou niet weten hoe, dus lijkt me niet verstandig
Ben dankzij de onderdelen-guide hier op gekomen, maar geen idee of het een beetje normaal op elkaar aansluit:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 299,90 | € 299,90 |
| 1 | ASRock B85M-HDS | € 46,98 | € 46,98 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 30,50 | € 30,50 |
| 1 | Kingston HyperX KHX1600C10D3B1/8G | € 74,99 | € 74,99 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 29,75 | € 29,75 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 120GB | € 57,50 | € 57,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 539,62 | |
Vragen:
- Is de processor in staat tot het streamen van 1080p? Zo nee, is de processor overkill voor het streamen van 720p?
- Genoeg geheugen, voeding?
- Wat raden jullie me aan als er een videosignaal bedraad de PC in moet? Een grafische kaart? En welke dan?