Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goede, doch goedkope (<500) laptop.

Pagina: 1
Acties:

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal vaak mee naar de uni moeten, dus licht is een pre. De dagelijkse taken zullen bestaan uit vooral browsen, tekstverwerken en een spelletje tussendoor (Hoeft zeker niet op de hoogste settings)

Wat is je budget?
Ik zou het graag onder de 500 euro houden

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, groter dan 15 inch hoeft zeker niet. Kleiner dan 14 inch wil ik echter ook niet, ik wil wel twee documenten naast elkaar kunnen zien.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Lenovo, vanwege de sublieme toetsenborden en het bekende ronde puntje als muis. Dell vanwege een lange periode met goede ervaringen. Toch sta ik open voor suggesties!

Ik ben net begonnen aan een master opleiding en zou toch wel een laptop willen kopen vanwege studiedoeleinden en af en toe het spelletje tussendoor. ;)

Ik heb een aantal modellen op het oog:

De Dell Inspiron 15 3000 serie: Niet te duur, leverbaar met i3 en i5 procs en een licht uiterlijk. (Helaas weet ik niet zeker of deze dual channel geheugen zullen slikken.
reviews: Laptop Best Buy Guide: juni 2014

Lenovo:
pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX3BMH)

HP:
pricewatch: HP Pavilion 15-p053nd

Alternatieven heb ik niet echt gevonden.

De Dell spreekt me het meest aan. Echter zie ik op hun site staan dat ze de 4GB als single channel aanspreken. Mijn angst hierbij is dat de HD4400 zo echt geknepen wordt en dat een spelletje onmogelijk zal zijn.

De Lenovo vind ik een beetje duur als ik zie dat er ong hetzelfde inzit als in de Dell.

De HP tenslotte heeft een AMD processor, dus als het goed is lever ik niet al teveel in op CPU, maar win ik wel wat qua GPU kracht?

Hopelijk kan iemand me hier een beetje mee helpen :)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340