Ik ben al een lange tijd bezig met het vinden van een oplossing hiervoor. Bij een klant hebben we een single RDS 2008 R2 server draaien met Microsoft Office 2007. De klant heeft een tiental HP printers. Wanneer een user de HP printer als default printer selecteert, dan krijgt hij met het openen van excel bestanden dat excel crasht ("reageert niet") of dat het heel erg lang duurt voordat het bestand ingelezen wordt. Dit gaat vooral mis met excel bestanden met meerdere tabbladen.
Verander ik de default printer naar bijvoorbeeld een Lexmark printer, dan verdwijnen de problemen. Ik heb alle drivers die je maar kunt bedenken geinstalleerd en getest, de printer specifieke drivers, de Universal drivers (PCL5, PCL6 en PS), maar al deze drivers geven dit probleem.
Wat ik heb geprobeerd:
Anti virus: excluden bestanden
DDE uitzetten voor xls en xlsx via registry
multithread uitzetten in excel
Alle opties van de drivers zelf geprobeerd, zoals client side rendering uitzetten, status notificaties van de printer, direct naar printer afdrukken etc.)
Spooler geleegd
Rechten gegeven aan domain users op de printers
Printer lokaal geinstalleerd op de Terminal Server
invoegtoepassingen uitgezet (/safe mode excel)
Lokatie bestanden aangemerkt als "trusted site" in excel
Niks van dit alles werkt.
Op internet vind ik veel mensen met dit probleem, maar nergens heb ik nog een oplossing kunnen vinden.
Iemand een tip wat ik nog kan proberen?
Verander ik de default printer naar bijvoorbeeld een Lexmark printer, dan verdwijnen de problemen. Ik heb alle drivers die je maar kunt bedenken geinstalleerd en getest, de printer specifieke drivers, de Universal drivers (PCL5, PCL6 en PS), maar al deze drivers geven dit probleem.
Wat ik heb geprobeerd:
Anti virus: excluden bestanden
DDE uitzetten voor xls en xlsx via registry
multithread uitzetten in excel
Alle opties van de drivers zelf geprobeerd, zoals client side rendering uitzetten, status notificaties van de printer, direct naar printer afdrukken etc.)
Spooler geleegd
Rechten gegeven aan domain users op de printers
Printer lokaal geinstalleerd op de Terminal Server
invoegtoepassingen uitgezet (/safe mode excel)
Lokatie bestanden aangemerkt als "trusted site" in excel
Niks van dit alles werkt.
Op internet vind ik veel mensen met dit probleem, maar nergens heb ik nog een oplossing kunnen vinden.
Iemand een tip wat ik nog kan proberen?
Beauty is in the eye of the beerholder