Amazon US bestelling: Veel goedkoper dan in NL shops

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:46
Vraagje. Ik zie een verstekzaag op amazon.com (US versie) De zaag is daar 'slechts' 120 USD.
In Nederland is de prijs ruim 380 euro!

Ik heb gekeken op de site van de douane, en begreep dat bij prijzen onder de 150 euro, je geen douane kosten betaald. Enkel BTW.
Dus in dat geval 120USD *1.21= 145USD en dat is in euro's dan 110 euro.

de verzendkosten komen daar dan nog bij, maar is dat is enkele tientjes.

Ik weet dat het een 110 volt versie is, maar ik heb al een omvormer en hij komt op een vaste plaatst. Dus dat is geen punt.

Op de UK versie is diezelfde zaag in euro's omgerekend (230volt versie) 240 euro. Altijd nog 140 euro goedkoper dan in NL.

Die ik nog andere kosten over het hoofd? Dit is het toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:17
meermarco schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:08:
Die ik nog andere kosten over het hoofd? Dit is het toch?
Inklaringskosten? Plus BTW wordt gerekend op aankoopsprijs plús verzendkosten :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien dat je ook nog even de Duitse Amazon kunt bekijken: http://www.amazon.de/s/re...409735795&rnid=2077484031

Wie weet is het verschil met de US niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
de inklaringskosten zijn €13 of €17,50 dus dat valt ook te overzien http://www.postnl.nl/ontv...deren-uit-het-buitenland/

edit> in de VS komt er 60Hz uit de muur, ipv 50Hz zoals bij ons. Ik weet niet of dat nog een probleem is?

[ Voor 22% gewijzigd door Rrob op 03-09-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:37
als het item naar NL verzonden kan worden krijg je toch een totaalprijs te zien?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qzszQzV.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Ja, maar ik begreep dat dat een benadering is (terms van Amazon) en dat zij nooit de exacte kosten kunnen berekenen etc?

Oh ik heb enkel een omvormer 110-->220) die Hz heb ik niet bij stilgestaan. Eens kijken of dat een probleem is. En de website van de belasting had ik juist bekeken. Daar staat:

Geen douanerechten
Wel omzetbelasting voor mijn prijsklasse. Naar de Duitse amazon kijken is een goed idee. Doe ik meteen ook ff. Vreemd. Bij de Duitse amazon is de zaag ook 390 euro... Bij UK dus 240 euro, en bij USD 119. Vaag toch? Het merk is Hitachi. Wellicht wordt het in de US anders in de markt gezet dan hier.

[ Voor 17% gewijzigd door meermarco op 03-09-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
meermarco schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:49:
Ja, maar ik begreep dat dat een benadering is (terms van Amazon) en dat zij nooit de exacte kosten kunnen berekenen etc?
Ook even een Hitachi zaag van $119 dollar in het winkelmandje gegooid:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/amazon.png

Zelfde prijs op zich dus als in Duitsland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:06
Brad Pitt schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:04:
[...]
...

Daar is hij volgens het verhaal dus 390 euro.. dat scheelt wel even de helft natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Brad Pitt schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:04:
[...]

Ook even een Hitachi zaag van $119 dollar in het winkelmandje gegooid:

[afbeelding]

Preis: EUR 392,78 Kostenlose Lieferung

Dat scheelt dus heel wat :)

Ik zie dat amazon.com geen aparte BTW berekening maakt. Wellicht moetik boven die 190 euro, dan nog 21% betalen. Dan zit ik al op 231 euro. Maar goed. Scheelt nog steeds 160 euro.

[ Voor 18% gewijzigd door meermarco op 03-09-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:51
Zou je het artikel eens kunnen posten?

Je moet ook denken dat het wellicht handiger is voor de garantie/doa als het hier in Nederland/Europa is gekocht. Volgens mij krijg je bij amazon.com een al inclusive prijs te zien, mits gekocht bij amazon zelf, zoals eerder door Brad Pitt is gepost. Hmmm collected tax staat wel op nul.... Blijkbaar zit dat in de 'import fees deposit'.

[ Voor 12% gewijzigd door Exor op 03-09-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 516179

Hou ook rekening met de administratiekosten die bij de inklaring worden berekend. Dat is volgens mij iets van 12 euro.

Ooit eens op verkeken dat ik dacht 6 euro te moeten betalen en ineens de postbode om 18 euro kwam vragen, das toch wel even 3x zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-06 19:38

TdV

Anoniem: 516179 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:36:
Hou ook rekening met de administratiekosten die bij de inklaring worden berekend. Dat is volgens mij iets van 12 euro.
Dat geld niet voor een bestelling op amazon omdat zij netjes de douane papieren laten invullen en afhandelen door de transporteur.

Let er trouwens op dat je voltage converter voldoende vermogen aan kan, volgens mij heb je dan een grote dure nodig voor dit soort gereedschap. Ik vermoed dat een UK apparaat een betere keus is dan, dan hoef je enkel een stekker converter te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Exor schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:33:
Zou je het artikel eens kunnen posten?

Je moet ook denken dat het wellicht handiger is voor de garantie/doa als het hier in Nederland/Europa is gekocht. Volgens mij krijg je bij amazon.com een al inclusive prijs te zien, mits gekocht bij amazon zelf, zoals eerder door Brad Pitt is gepost. Hmmm collected tax staat wel op nul.... Blijkbaar zit dat in de 'import fees deposit'.
http://www.amazon.com/gp/...&psc=1&smid=ATVPDKIKX0DER mocht de link niet werken. amazon.com en zoeken naar Hitachi C10FCE2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:21
Het is nog maar de vraag of Amazon dat ding naar Nederland zal sturen.
Niet alles wat je bij Amazon ziet op de sites van de diverse landen kun je overal naartoe laten sturen.
Op de pagina die je net geeft staat ook "This item is also available for shipping to select countries outside the U.S."
Vraag is dan of Nederland onder die select countries valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-06 21:31
ninjazx9r98 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:17:
Het is nog maar de vraag of Amazon dat ding naar Nederland zal sturen.
Niet alles wat je bij Amazon ziet of de sites van de diverse landen kun je overal naartoe laten sturen.
Op de pagina die je net geeft staat ook "This item is also available for shipping to select countries outside the U.S."
Vraag is dan of Nederland onder die select countries valt.
Amazon stuurt ze gewoon naar Nederland. Bij mij staat er dit "This item ships to Eindhoven, Netherlands."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ja ook 192 Euro dus, net zoals mijn voorbeeld er boven. Wat is nu de issue dan, is halve prijs t.o.v. hier/.de?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
De prijs in Duitsland is veel hoger. Net zoals bij vele NL shops. De oorspronkelijke vraag van mij was, vergeet ik nog andere kosten. Ik kan/kon me nl niet voorstellen dat wanneer ik het in de US bestel, ik 'zomaar' 200!! euro bespaar. Maar mijn berekening klopt dus wel(tenminste jullie komen op ongeveer hetzelfde bedrag uit). Kortom, mijn vraag was: Klopt het dat het daar zo goedkoop is INC verzenden en alle kosten tov hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 22:44

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Die zaag doet blijkbaar 15A, bij 110V is dat 1650 watt..

Ik heb zelf een omvormer thuis die dat vermogen kan handelen, maar dat is geen standaard verhuistrafootje en dat kreng is loeizwaar. Ik zou zelf gewoon de 230V versie kopen anders raak je het verschil aan prijs wel kwijt aan de omvormer..

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:37
Ik heb het zelf even geprobeerd en kom uit bij US Amazon uit op ongeveer 192 euro. Amazon schat de omzetbelasting op ongeveer 33 euro. Dus qua kosten inderdaad veel goedkoper. Nu nog even kijken of je een omvormer kan vinden voor het prijsverschil, wat me vrij last lijkt aangezien voor 15A je geen huis, tuin en keuken travootje kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-06 20:17
Volgens mij kun je met zo een opzetstekkertje van een paar euro prima vooruit. Mijn 220v apparaten werken ook prima in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realsoft
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-06-2022

realsoft

Fucking Åmål

mobby1971 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:17:
Volgens mij kun je met zo een opzetstekkertje van een paar euro prima vooruit. Mijn 220v apparaten werken ook prima in de VS.
Dat kan inderdaad bij veel geschakelde voedingen voor je telefoon enzo maar wanneer je dit bij je zaagmachine doet kun je er maar heel kort van genieten.

Varför måste vi bo i fucking jävla kuk-åmål!?

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-06 18:29
Amazon.com verstuurt niet alles naar Nederland. Soms storten ze ook geld terug wat ze ingehouden hebben als estimated import fee (is tenminste bij mij een keer gebeurd).

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:10
Dat heb je zelfs al bij amazon.co.uk ... maar goed, dat ligt dan eerder aan de 3e partij die de eigenlijke verkoper is.

Voor elektronica zou ik eerder eens kijken op amazon.de
Voor boeken en andere zaken bekijk ik ze gewoon alle 3, de .com, de .co.uk en de .de

Bedenk ook hoe het moet gaan bij garantie, in de US is dat vaak een pak korter als in europa.
Nog afgezien van shipping naar de andere kant van de grote plas.

• MacorgaZ
  • Laatst online: 16-06 12:03
Kijk inderdaad helemaal tot de laatste stap of bestellen wel lukt, soms is het pas bij het adres kiezen dat hij aangeeft dat het product (of alleen product x uit je bestelling van 5 producten) niet naar het adres verstuurd kan worden.
Dit had ik bijvoorbeeld bij een Braun Cruzer-scheerapparaat wat hier 280+ euro kostte en op Amazon DE iets van 190 :(

Bambu Lab P1S Combo

• Kewne
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Even voor de duidelijkheid, de import fee deposit van Amazon.com is vrijwel altijd wat je ook daadwerkelijk gaat betalen. Alle douane zaken handelen hun daarmee af. Voor items die door Amazon.com zelf verscheept worden betalen hun eventuele extra kosten bovenop je deposit. De prijs is vaak dus een totaalplaatje en met alles dat ik van .com heb besteld heb ik nog nooit meegemaakt dat er nog kosten bovenop komen.
Pagina: 1