sony str-db930QS lichte brom op alle kanalen

Pagina: 1
Acties:

• kaneelschep1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-09-2025
Hoi daar.

Ik heb een sony str-db930qs welke een brom geeft op alle kanalen.
Ik heb al geprobeerd alles af te koppelen. Hij blijft echter brommen of er nou wat aanhangt of niet.
Of ik nou alleen mijn 2 philips fb820 eraan hang of samen met de infinity center en sony achterspeakers maakt niks uit.
Bij de jongen thuis waar ik hem 2e hands kocht en uitgebreid testte was er geen enkele brom en klonk hij glashelder. We hebben wel een uur van alles zitten luisteren.
Soms is de brom wat harder en soms wat zachter.
Bij een klein beetje volume hoor je het al niet meer maar als hij zacht staat is het erg aanwezig.

Ondanks dat ik verder nogal een zeikerd qua geluidskwaliteit ben, moet ik wel bekennen dat ik niet veel geld uit gegeven heb aan kabels etc. ook liggen de kabels er achter redelijk door elkaar heen. Speaker kabels zijn wel dik maar niet duur ;) optische kabels zijn van die typische kabel.nl site.
Het hangt allemaal aan 1 goedkoop stekkerblok van de ikea aan een geaard stopcontact.
Normaal hangen er aan: Pc, ziggo tv, dvd speler en ps2, Allemaal via optische kabels. pc via coax.
Vreemd trouwens dat deze versterker geen geaarde stekker heeft.

Nu heb ik hem een jaar geleden ofzo een keer open gemaakt en met wat lucht en stofzuiger voorzichtig schoongemaakt.
Daarna was de brom duidelijk minder tot soms zelfs weg. Nu ik net echter terug kom van vakantie is hij terug met wraak.
Ik heb 3 katten die flink verharen en er komen af en toe honden langs en de versterker staat niet achter glas ofzo.
Ik wordt er zo langzamerhand een beetje gek van en heb er al zoveel over gelezen maar kom er niet uit.
Er zijn wel een hoop mensen met hetzelfde probleem en mensen die tips etc geven, maar niemand meldt werkelijk dat hij daarmee het probleem opgelost heeft.

Ik gok dat het iets in de aarde of iets in de versterker zelf is.
Kan iemand mij misschien de verlossende tip geven waarmee we tot een conclusie kunnen komen??
Ik heb geen 2 linkerhanden, dus kan best wat in de versterker prutten als dat nodig is.

Heel erg bedankt!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:20

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Sluit hem eens op een andere groep aan, of verplaats hem.

Het kan bijvoorbeeld een dimmer oid zijn die inslaat op de versterker.

Wise enough to play the fool

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Trek die coax van pc er eens uit en hoor dan of de brom weg of minder is

• kaneelschep1
Ik ga van het weekend even door het huis heen met de versterker om andere groepen te proberen.
Ik heb alles al een keer afgekoppeld. Maakt toen helaas geen verschil. ;) Maar ik probeer het gewoon weer. Ik heb verder geen dimmers in huis. Wel veel pcs met overal netwerkkabels enzo. paar coax kabels door het huis voor de tvs. paar van die van die typische ikea lampen met aparte voeding.
Verder niks spannends.

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Ik ken het probleem

Denk toch iets mis met de versterker. Mijn QS bakbeest kreeg per ongeluk een achter een vga verterker hangengde connector tegen ze behuizing. Ding schiet in protect en het rook opgeblazen :(

Kijk eens in dat mengpaneel topic

• kaneelschep1
Welk topic moet ik in kijken?
Er is verder ook niks met de versterker gebeurd. Ik sloot hem aan en zoem terwijl dat die avond ervoor bij de verkoper niet zo was.

Ik heb hem nu op een andere groep geprobeerd en nog steeds dezelfde zoem.
Ook als ik alles afkoppel. Hooguit wordt het iets minder. Stekker al omgedraaid en alleen op een stopcontact zonder stekkerblok.
Andere speaker eraan. Aarde kabel van de versterker naar de verwarming.
Net de versterker nog maar eens open gemaakt en flink uit geblazen. Zat eigenlijk maar heel weinig stof in.
Ik heb het gevoel dat de zoem erger wordt als ik even wat gespeeld heb.

Het enige wat ik in de versterker kan zien is dat de coax stekker van de radio kabel aansluiting kapot is.
De plug zit los en bungelt er nog een beetje aan tegen de kast..
Misschien kan ik daar wat mee? Misschien heeft dat wat stuk gemaakt?
Als ik nou die hele module er eens af haal om te kijken of het verschil maakt.. Kan dat kwaad?

Als het dan verder nog aan de versterker zelf ligt, Iemand dan een idee wat er met de versterker kan zijn?
En wat ik kan proberen, meten of bekijken??????

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:04

DjVe

Hatsaflats!

Dat kan het best zijn hoor, die defecte radio aansluiting. Hal hem er inderdaad eens uit en kijk wat er gebeurd :)

• kaneelschep1
Ik heb de hele module losgekoppeld maar nog steeds een zoem :(
Ik ga mijn oude versterker er eens bijpakken. Kijken of die ook zo zoemt.

• kaneelschep1
Mijn oude str-de315 maakt geen enkel geluid met dezelfde speaker in hetzelfde stopcontact
Pagina: 1