Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gebruikersreview ZyXel GS1900-8(HP) managed switch

Pagina: 1
Acties:

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-11 07:46
Hoi,

Ik heb vanaf deze week 2 managed switchen van ZyXel in mijn bezit, met name de GS1900-8HP en de GS1900-8. Beiden zijn zo goed als identiek, maar de GS1900-8HP heeft als extra feature PoE.
Bedoeling is deze te gebruiken in combinatie met 3 Ubiquiti UniFi access points en een gescheiden gastennetwerk en privé-netwerk op te zetten.

Ik ben van plan voor elk van deze switchen een gebruikersreview te schrijven. Beiden switchen zijn aantrekkelijk geprijsd dus ik denk dat er wel interesse is hierin. Bovendien kan ik zo iets "teruggeven" aan de community die mij al meermaals geholpen heeft.

Mijn vraag is dan ook wat jullie graag willen lezen in zo'n gebruikersreview. Wat zouden jullie zeker willen lezen, wat willen jullie getest zien, en hoe willen jullie dit getest zien? (Ik kan de switchen enkel testen als gebruiker: ik heb geen speciale meetapparatuur.)

Alle suggesties en tips zijn welkom! Hoe meer, hoe beter en uitgebreider de reviews zullen zijn ;)

Experience the mountains!

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-11 15:37
Let even op dat niet alle modellen van Ubiquiti UniFi de standaard PoE ondersteunen. De instapmodellen werken alleen met de eigen PoE (injector of switch) van Ubiquiti.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

melwasul schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:29:
Alle suggesties en tips zijn welkom! Hoe meer, hoe beter en uitgebreider de reviews zullen zijn ;)
Het is niet helemaal duidelijk wat het doel van deze post is ? Wil je dat wij suggesties aanbrengen voor je reviews ? Ik zou zeggen, pak een vergelijkbare switch met een goede review en kijk of je dezelfde punten kan meepakken

[ Voor 57% gewijzigd door DukeBox op 03-09-2014 10:20 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:06
DukeBox schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:17:
[...]

Het is niet helemaal duidelijk wat het doel van deze post is ? Wil je dat wij suggesties aanbrengen voor je reviews ?
Wat doe je? Hij vraagt of je misschien iets wilt weten alvorens hij aan een review gaat beginnen. Ergo, heb jij nog een vraag over een dergelijk product. Je reactie slaat in dit geval dus nergens op. 8)7

*sowieso

• melwasul
mbaltus schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:14:
Let even op dat niet alle modellen van Ubiquiti UniFi de standaard PoE ondersteunen. De instapmodellen werken alleen met de eigen PoE (injector of switch) van Ubiquiti.
Jep, heb ik gezien :-(
Ik meen ergens gelezen te hebben dat Ubiquitu een soort van adapter zou hebben die je tussen de PoE switch en het AP kunt plaatsen. Weet alleen niet meer waar ik dit gelezen heb.

[ Voor 41% gewijzigd door melwasul op 03-09-2014 10:23 ]

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:30
Bij de AP's van Uniquity worden eigen injectors geleverd.
Deze kunnen gewoon aan een normale LAN poort en hoeven niet achter een PoE LAN poort geplaatst te worden. (ik weet zelfs niet of dat goed gaat met de Ubiquity injector)

Bla Bla Bla

• melwasul
Ah, gevonden: Ubiquiti indoor 802.3af adapter.

Nog eens bekijken of ik die effectief nodig heb, of met de gewone injectors werk.

• 486dx2
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01:27
Geweldige timing, in een andere post was ik juist op zoek naar ZyXel ervaringen :-) Qua specificaties is de GS1900 reeks erg interessant met goede garante, maar helaas weinig gebruikerservaringen (daarom heb ik wat koud watervrees). Ik ben erg benieuwd naar je indrukken, ik kijk er naar uit.

Een aantal suggesties voor de review:
- in welke situatie gebruik je de switches, hoe ziet het netwerk eruit
- waarom heb je 2 aparte managed switches (ipv 1 met meer poorten)
- naar welke vergelijkbare producten heb je gekeken.
- gebruikesvriendelijkheid menu's / instellingen: jip & janneke, of moet je een netwerkwerk expert zijn
- snelheid/betrouwbaarheid (voor zover mogelijk deze zijn te bepalen)
- geluid (al zullen de 8 poorten PoE waarschijnlijk passief zijn gekoeld)

• melwasul
Bedankt alvast voor de input!
Ik wacht nog steeds op de levering van de PoE switch (die er eigenlijk al had moeten zijn). Ik hoop deze voor het einde van deze week in mijn bezit te hebben, en de uiteindelijke review 2 weken later online te hebben.
Ik neem jouw suggesties alvast mee!

• melwasul
Zo, de eerste review (GS1900-8) staat online. Veel leesplezier! :)
De tweede (GS1900-8HP) volgt één dezer dagen, aangezien die grotendeels overeenkomt met de eerste.

Update:
En ondertussen staat ook die van de GS1900-8HP online.

[ Voor 23% gewijzigd door melwasul op 15-10-2014 17:08 ]

• 486dx2
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01:27
Groot compliment voor deze uitstekende review zeg!

Het geeft een erg goed beeld van de mogelijkheden en performance, welke veel verder gaan dan een opsomming. Dankzij de inhoudelijke toelichting op de werking van verschillende onderdelen (met schermprints etc) is het net als ik zelf met de swich heb gewerkt. Super!

Zoals gezegd staat deze switch op m'n shortlist. Na deze review verwacht ik dat de startup wizards voor mijn behoefte al toereikend zijn, dat dat ik de gewenste instellingen aan de praat krijg (dat komt dus goed uit met m'n beperkte netwerk/switch kennis :-)

Nogmaals complimenten en bedankt voor het delen van je ervaringen!
Pagina: 1