Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auto meenemen vanuit Amerika, doen of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Ainnir op 07-01-2020 12:08 ]

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:32
En als je hem daar verkoopt en met dat bedrag + 4800 dollar (3650 euro) een auto koopt in NL? Ben je toch beter af?

Verwijderd

Rond de 7000 Euro ben je kwijt voor een 1.4 Honda Jazz uit 2008 met veel opties hier.
Die is redelijk identiek, hangt er vanaf welke motor er in die Fit sport zit.

• Ainnir
  • Niet online
.

Verwijderd

Ainnir schreef op woensdag 03 september 2014 @ 02:45:

Misschien heb ik het niet juist verwoord in mijn openingspost, het gaat mij meer om het onderhoud in NL van de auto, is dat überhaupt te doen, zijn de onderdelen wel te krijgen etc.
Het is waarschijnlijk een rechts gestuurde? Dat zal misschien wat lastiger zijn.
Meeste hangt af wat voor motor erin zit, hier in NL is het alleen 1.2 en 1.4.

• Ainnir
  • Niet online
.

Verwijderd

Ainnir schreef op woensdag 03 september 2014 @ 03:01:
[...]

Stuur zit gewoon links, net ook even opgezocht aan de hand van het VIN nummer, het model is een GD3: 1.5 L L15A VTEC Inline-four engine 2WD
Dan verwacht ik weinig problemen met onderhoud aan het blok, dat zit ook in hier verkochte Honda modellen, misschien dat remonderdelen en uitlaat wel wat lastiger zijn omdat die verschillen van een Jazz zoals hier geleverd.

• Ainnir
  • Niet online
.

Verwijderd

Ainnir schreef op woensdag 03 september 2014 @ 03:08:
[...]

Dat is goed om te weten thanks :)
*btw staat de Jazz hier bekend om de betrouwbaarheid en gaat er maar weinig aan kapot.
De normale slijtage onderdelen kan wat lastiger zijn omdat die wanneer anders uit Japan besteld moeten worden.
Een goede Honda dealer in NL kan je waarschijnlijk precies vertellen wat de verschillen zijn.

• Ainnir
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Ainnir op 07-01-2020 12:09 ]

• Blue_Entharion
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-08 18:45

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Ik zou hem gewoon meenemen, auto's in nederland zijn aanzienlijk duurder in aanschaf...

Aangezien hij uit 2008 is is het meeste waardeverval al gebeurd en krijg je echt geen betere deal meer in NL.

Veel succes met de verhuizing :)

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:28

DropjesLover

Dit dus ->

En als je hem mee neemt heb je hier wel heel hip een unieke auto, en mag je amerikaans formaat kentekenplaten voeren :P

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 15:42

Tomatoman

Fulltime prutser

Let op dat je de auto meeneemt als verhuisgoed en niet 'zomaar' importeert uit de VS. In het laatste geval zou je namelijk ook nog BPM en BTW moeten betalen en bij de import van verhuisgoederen niet. De belangrijkste voorwaarden om hiervoor in aanmerking te komen zijn
• dat je aantoonbaar verhuist vanuit de VS naar Nederland;
• dat de auto al een tijd op jouw naam staat (ik meen minimaal een halfjaar);
• dat je de auto in Nederland niet direct mag verkopen (er staat me bij dat dat pas na een jaar mag).
Consequentie is dat je vooraf goed moet regelen dat de auto ook echt als verhuisgoed wordt aangemerkt. De Belastingdienst Douane kan je meer informatie verschaffen.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

Wat bedoel je met ombouw?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:48

-tom-562

Oliesjeik

Aanname: het ding heeft sealed beam koplampen, die zijn meestal niet goed

Vaak bu'j te bang!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 03:13:
[...]
Een goede Honda dealer in NL kan je waarschijnlijk precies vertellen wat de verschillen zijn.
Google vertelt me dat ook :P de verschillen zitten zo te zien in vloermatjes, bekerhouders, reservebanden etc.

http://www.mycarforum.com...tween-honda-fit-and-jazz/

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:32
Doen doen doen! Heb mijn pickup niet meegenomen en eigenlijk nog steeds spijt :P Niet omdat het goedkoper is ofzo, maar de kosten zijn niet superhoog. Ik weet niet waar je nu zit, maar als je zelf naar de haven rijdt moet hij wel voor $1000-1200 in Nederland te krijgen zijn.
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/20acfba.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Rostvertol-Mil op 03-09-2014 16:11 ]

dot.blaat

Pagina: 1