iemand ervaring met de : Geforce2 mx-400 64mb ?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 15:07
tja.. lees topic he.. :)

Heeft er iemand ervaring met deze kaart ?

De geforce2 mx-400 64mb dus (msi starforce 826)

Kan erg goedkoop aan deze kaart komen (:o) maar ik zou wel willen weten hoe goed/slecht ie wel niet is..

enne.. hoeveel ie ongeveer kost, heb wel enkele mx-400 32mb gevonden maar nog geen 64mb..

bedankt !

(overmorgen !! komt me msi k7t turbo & duron 900mhz binnen :P )

• Klein Duimpje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05-2024
Niks mis mee, op ome tom's page staat een test, daar komt hij niet zo goed uit maar alleen omdat hij standaard 25Mhz lager geklokt is, even je snelheid aanpassen of zelfs hoger zetten en hij presteert als de beste ! *D
Ik ben er zeer tevreden mee :)

A journey of a thousand miles begins with a single step

• Tasma
en tot hoever ben je ermee gekomen ?

(bedankt voor de reply)

• Tasma
ben een beetje bedankend vandaag.. zal wel komen omdat euro-p* zonder zeuren de bestelling annuleert en me geld heeft terug gestort :)
en ex*le heel netjes mijn teveel betaalde geld terug betaald en me bovendien korting heeft gegeven :D :D :D

soms, soms zijn mensen nog niet zo slecht :)

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kijk, dit is een interessant topic voor mij!

Kan namelijk ook aan een Geforce 2 MX 400 met 64 Mb geheugen komen + TV-Out voor een kleine F200,- Het is een Leadtek en kost ongeveer F300,- normaal in de winkel.

Ik heb nu een Diamond Viper 770 (homemade Ultra >:) ) Die nu op 180 loopt (core + mem).

Speel nu voornamelijk CounterStrike, simpelweg omdat het spel zo VERSLAVEND is.

Een ding wat ik zeker weet, is dat ik qua FPS er in ieder geval op vooruit ga. Maar hoe zit het met het beeldkwaliteit? Zal ik een verschil zien tussen mijn TNT2 (Ultra) en de Geforce 2 MX 400 ?

3D (/ 2D) Beeldkwaliteit heeft nu bij mij de voorkeur, aangezien ik nu met een gemiddelde FPS van 50 - 60 speel in 1024 x 768. Voorlopig goed genoeg voor mijn doen.

Verwijderd

ff deze topic oprakelen...

ik wil wat meer specifieke info..
Leadtek 2MX-400 64 Mb SDR TV-Out OEM
deze kan ik heel goedkoop krijgen..
maar is die goed?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Die heb ik ook net aangeschaft en hij komt wel lekker uit tests. Schijnt ook goed te oc-en. En cheap.
(upgrade van voodoo3 naar geforce)
En geen problemen...
:):)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Kool..
bedankt dan pak ik die ook...

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 18:43
Koop dan een retail versie...zit een groter keollichaam op en ...een actieve koeler ... OEM versie mist deze...

Zelf ben ik de trotse bezitter van een

Leadtek 2MX-400 64 Mb TV-Out
OEM

loopt perfect al zeg ik het zelf ... 200/143 MHz en zeer goed over te klokken...vooral het geheugen gaat me gemak naar de 183 ...verder heb ik nog niet geprobeerd.

Verwijderd

He paulgielens. Ik zit er ook aan te denken om dat ding te kopen bij Computerland. Hij kost daar 324,- Het enige wat ze bij de beschrijving geven is

Leadtek Geforce2 MX400 64Mb +tvout

Dus OEM of Retail weet ik niet. Maar aangezien ik toch niet ga oc-en is voor mij misschien het grote koelblok niet van belang. Of wel ???

Zoals bekend in andere topics game ik af en toe, maar wil ik er vooral DivX op mijn TV mee af gaan spelen. Hoe zijn jullie ervaringen hier mee. Verder werk ik gewoon veel in Windows op 1024x768 en een 17" Philips 107S monitor.

Is het een aanrader voor mijn gebruik ???

Verwijderd

Trouwens nog iets. Ik heb ff bij EuroPC gekeken. Daar staan dus de OEM en Retail versie.

Leadtek 2MX-400 64 Mb SDR TV-Out OEM = 279,-
Leadtek 2MX-400 64 Mb SDR TV-Out Retail = 269,-

Als die Retail versie een groter koelblok heeft (dus iets extra's) waarom is hij dan wel een tientje goedkoper ???

Of kan ik aangezien games bij mij niet het belangrijkste zijn, toch beter kiezen voor een 32MB model met DDR geheugen ????

Verwijderd

ik heb zelf de leadtek geforce 2 mx 400 64 mb en hij loopt vrij aardig.. naar mijn gevoel moet het beter kunnen maar ja in 3dmark2000 een score van 4400 met mijn systeem. Ik denk dat het een redelijke score is maar ik vermoed dat ie toch nog 1000 puntjes hoger moet kunnen.

Verwijderd

Ik ben wel tevreden met de leadtech geforce2 MX 400 64 Mb tv-out, maar in het begin vond ik de 2D kwaliteit tegenvallen (had eerst een voodoo3), ik weet niet of ik de instellingen gewoon beter gezet heb of dat ik er aan gewent ben, maar nu vind ben ik er wel tevreden over.

Verwijderd

En hoe is deze kaart met spellen als fifa 2001? Kun je met de leadtek mooi dit soort spellen spelen? Ik ben van plan om een aantal componenten te bestellen bij aaarde.nl, waarvan deze kaart er eentje van is..
Zou er misschien iemand een screenshot voor me kunnen maken die met dit kaartje een spel zit te spelen? Alvast bedankt :)

• overlord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-10-2021

overlord

Fan van Mitch & Damian

Op zaterdag 11 augustus 2001 12:10 schreef MiKe_V het volgende:
He paulgielens. Ik zit er ook aan te denken om dat ding te kopen bij Computerland. Hij kost daar 324,- Het enige wat ze bij de beschrijving geven is

Dus OEM of Retail weet ik niet. Maar aangezien ik toch niet ga oc-en is voor mij misschien het grote koelblok niet van belang. Of wel ???

Zoals bekend in andere topics game ik af en toe, maar wil ik er vooral DivX op mijn TV mee af gaan spelen. Hoe zijn jullie ervaringen hier mee. Verder werk ik gewoon veel in Windows op 1024x768 en een 17" Philips 107S monitor.

Dit is OEM versie! Je krijgt alleen de kaart plus kabels en driver cd. Ik heb hem 2 weken terug nog gekocht bij computerland a'dam.

reactie gewijzigd

oops sorry, het was een cardexpert. Bevalt trouwens goed.

P4 2.8GHz, ASUS P4C800-E DLx ATI 9800SE 380/340 8 pip, 2x WD raptor 74 GB raid 0;2 x samsung 160 gb raid 0, IIyama 17"

Verwijderd

ik heb opzich zelf een normale GF2MX gehad (MSI 8818) lekker kaartje hoor!!

MX400 is iets sneller.. alleen waarom wil je 64MB :?

mijn 3dmark 2000 score

Verwijderd

ik heb bij euroPC de Leadtek Geforce 2-GTS Pro 64 Mb DDR TV-Out Retail bestelt, kan iemand me vertellen hoe de beeldkwaliteit in windows is :) ben ik wel benieuwd naar aangezien de kaart die ik nu heb zwaar verrot beeld geeft (en dat met een monitor van 1499 piek)

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 23:54 schreef Wisp het volgende:
ik heb bij euroPC de Leadtek Geforce 2-GTS Pro 64 Mb DDR TV-Out Retail bestelt, kan iemand me vertellen hoe de beeldkwaliteit in windows is :) ben ik wel benieuwd naar aangezien de kaart die ik nu heb zwaar verrot beeld geeft (en dat met een monitor van 1499 piek)
Wat noem je verrot en welke kaart heb je nu?

Zoals ik al postte: om 2D moet je deze kaart niet nemen, het is net alsof hij 2D in 3D wil weergeven.

Maar: erg tevreden met deze kaart (nogmaals)

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 00:00 schreef Quadrizz het volgende:

[..]

Wat noem je verrot en welke kaart heb je nu?

Zoals ik al postte: om 2D moet je deze kaart niet nemen, het is net alsof hij 2D in 3D wil weergeven.

Maar: erg tevreden met deze kaart (nogmaals)
ik heb nu een hercules prophet 4500mx 64mb... net gekocht maar ik ga hem dus wel terugbrengen

hij vervormt zegmaar alle contrasten, naast elke letter of lijn is het beeld een beetje vervormt, net alsof je een screenshot aan het bekijken bent met een te hoge jpg compressie

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 00:03 schreef Wisp het volgende:

[..]

ik heb nu een hercules prophet 4500mx 64mb... net gekocht maar ik ga hem dus wel terugbrengen

hij vervormt zegmaar alle contrasten, naast elke letter of lijn is het beeld een beetje vervormt, net alsof je een screenshot aan het bekijken bent met een te hoge jpg compressie
dat lijkt mij gewoon een rotte kaart (dus je zou hem op kunnen ruilen, de geforce is wel een lekeer kaartje verder.

Ik moest even wennen, de voodoo3 is op 2D gewoon erg goed.

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 00:06 schreef Quadrizz het volgende:

[..]

dat lijkt mij gewoon een rotte kaart (dus je zou hem op kunnen ruilen, de geforce is wel een lekeer kaartje verder.

Ik moest even wennen, de voodoo3 is op 2D gewoon erg goed.
de kaart is niet kapot ofzo want ik hoorde van andere mensen dat het altijd zo is met die kaart, je kan hem trouwens ook niet hoger zetten dan 60 hz want dan gaat ie nog extremer vervormen

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:26
Ik heb sinds kort een Abit Geforce2 MX400 64 Mb met tv-out (T400), en daar ben ik zeer tevreden mee! Lekker snel, goed overklokbaar tot 210c/200m (5.5 ns geheugen), en dat zonder extra poespas, enkel een heatsink op de processor. En de prijs..fl 219,-- bij Gistron! *D *D *D
Carel

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 23:13 schreef limp_bizkit het volgende:
ik heb opzich zelf een normale GF2MX gehad (MSI 8818) lekker kaartje hoor!!

MX400 is iets sneller.. alleen waarom wil je 64MB :?

mijn 3dmark 2000 score
ja leuke scores vergeleken met mijn GTS(niet overgeklokt).
de 64MB texture test is bij errug laag :?
daar tipt mijn gts-32mb VET over heen.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Euhm.. hadden die 64mb kaarten niet een smaller datapad naar het geheugen of iets anders wat de performance omlaag haalt? (het moet tenslotte wel een MX blijven)

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 13:59 schreef Vulcan750 het volgende:
Ik heb sinds kort een Abit Geforce2 MX400 64 Mb met tv-out (T400), en daar ben ik zeer tevreden mee! Lekker snel, goed overklokbaar tot 210c/200m (5.5 ns geheugen), en dat zonder extra poespas, enkel een heatsink op de processor. En de prijs..fl 219,-- bij Gistron! *D *D *D
Carel
Toch ziet dit er ook wel leuk uit: :)

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/2264.jpg

Ik heb de foto te dichtbij genomen :(, dus zwaar moeten bewerken om het wat duidelijk te maken

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 16:27 schreef zaeroks het volgende:
ff deze topic oprakelen...

ik wil wat meer specifieke info..
deze kan ik heel goedkoop krijgen..
maar is die goed?
ik heb hem zelf ook gekocht een kleine 5 weken terug
voor bijna hetzelfde geld
geen klagen uitstekende kaart draait echt alles prima ook counterstrike en unreal
ik heb er geen spijt van en goede koop gedaan
had ook een tnt 2 en dit is een heeeeeeele goede verbetering

:)

Verwijderd

-ik heb bij euroPC de Leadtek Geforce 2-GTS Pro 64 Mb DDR TV-Out Retail bestelt, kan iemand me vertellen hoe de beeldkwaliteit in windows is ben ik wel benieuwd naar aangezien de kaart die ik nu heb zwaar verrot beeld geeft (en dat met een monitor van 1499 piek)-

Besteld?

Die krijg je dus nooit van die gasten

Euro Pc :r :r :r :r :r :r

Verwijderd

Btw, de Asus V7100 Pro (2mx 400 , 64mb) is ook wel een kewl ding voor de tv-out fans onder ons! Hij kan nl 1024*768 tv outos aan!!! das wel bruut als je tenminste een goeje tv hebt die ook 1024*768 ken draaien want 9 van de 10 tv's zijn 800*600 tvz

• Scare360
Op zaterdag 11 augustus 2001 12:10 schreef MiKe_V het volgende:

Het verschil tussen de retail en OEM versie zit hem in de koeling...

de retail bezit een koellichaam en een fan
de OEM een joekel van een koellichaam (zoals bij geforce2-pro/ultra

TV-out werkt prima... 800x600 op een sony grootbeeld 100 Hz TV'tje

Games lopen perfect... overklokken is geen probleem...

Beeldkwaliteit 2D is gelijk aan me oude TNT2 ultra viper770 ... op een 17 inch mon.

ik las iets over 64 MB heeft een smaller datapad...das dus nee!

Geforce-2 MX400 64 MB 128 Bits DDR geheugen... tenminste...dat geven verschillende progjes bij mij aan... volgens mij zou dat SDR moeten zijn... dus hier kan ik ook met me pet nie bij...

p2 450, MHz Leadtek Geforce-2 MX 400 64 MB, 448 Mb, Win2k geeft me 3500 punten in 3DMark 2000

Verwijderd

Super cool, heb net deze kaart besteld, en kan wel wat positieve geluiden er over horen :) Maar zou je misschien een printscreen willen maken tijdens het spelen van een spel (als counterstrike), Ik zou graag willen zien hoe de resolutie eruit ziet tijdens het spelen van spellen!

Verwijderd

iemand?

• Scare360
Op woensdag 15 augustus 2001 22:32 schreef boffers het volgende:
iemand?
sorry voor de grootte het aantal Kb's maar het gaat je om de kwaliteit...

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/p.gielens1/pub/dod_koln0000.gif

dit is op een P2 450, 448 MB, Leadtek GeForce-2 MX-400 64 MB

core @ 200 MHz
mem @ 143 MHz

Nvidia reference 12.41

Halflife Days of Defaet mod... 1280x1024 antianalysing off... of hoe dat ook mag heten...

Heb de screen speciaal in de mist gemaakt omdat dit de framerate minimaal dropt... normaal speelt ie rond de 80-90 Fps

Verwijderd

Leuk :)
Heel erg bedankt, nu weet ik ong. wat ik kan verwachten..
Dit was op een geforce 2 mx 400 toch??

• Scare360
Op donderdag 16 augustus 2001 23:21 schreef boffers het volgende:
Leuk :)
Heel erg bedankt, nu weet ik ong. wat ik kan verwachten..
Dit was op een geforce 2 mx 400 toch??
ja sorry MX heb al aangepast...

Nog zoeen... draai Max Payne op

1024x768x16, high detail (v-sync off)

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:26
Op zondag 12 augustus 2001 13:59 schreef Vulcan750 het volgende:
Carel
Oeps... en nu heb ik een Hercules GTS 32 mb! NIET omdat ik niet tevreden was met de Abit, maar omdat ik het geluk had de Herculeskaart heel goedkoop aan te schaffen *D (hoogste bod op de veiling van Norrod!).
Tja, nu ben ik wel heel erg tevreden...... :9~

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Pagina: 1