MRTG Addon -> bytes/day! (ipv bits)

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dames en heren, hier kunt U allen dan de add-on voor MRTG, die XorZ en ik hebben geproduceerd, downloaden:
http://gbgraph.menthenberg.nl/

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://mrtg.menthenberg.nl/gb.php?host=192.168.0.2.202&month=6

Reacties zeer welkom (in iedere vorm), denk eraan dat het een beta is! Is dus niet echt in live omgeving te gebruiken volgens mij; doet XorZ al wel.

*update*

Buglist:
- html w3c complaint maken
- mrtglog op win32 bakken en binair meeleveren
- meerdere .cfg files mogelijk maken
- een config file voor alles
- win2k versie maken voor data collector
- gemiddelde over dagen berekenen dat er daadwerkelijk verkeer is geweest, 0 bytes niet meerekenen.

Posibilities:
- data of/ook in SQL db store'n
- traffic limit kunnen opgeven per target zodat grafiek b.v. rood wordt als dat overschreden wordt of avg overschreden wordt.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Ist een proggie om je traffic bij te houden?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.

Verwijderd

Cool man!

is weer een leuke aanvulling op de rest ;)

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 14:53
leuk leuk leuk, binnenkort eens op mijn huis tuin en keuken bakkie gaan testen :)

We spend our years as a tale that is told

• The Source
  • Laatst online: 05-05 23:29
Ziet er goed uit twixx!

Verwijderd

ik heb geen toegaan tot de router info

kan ik het ook met een raw log file doen en zoja hoe ???

Verwijderd

Morgen eens testen op ons netwerk. Ziet er supers uit...great job!
Is dus niet echt in live omgeving te gebruiken volgens mij
Wat is er nog 'fout' aan?

BTW: werkt dit ook voor Win2K machine? Just curious ;)

• twixx
  • Niet online
Omdat dit de eerste public versie is en er *ongetwijfeld* nog fouten in zitten. We horen ze graag en fixen ze graag ;)

In theorie werkt het op win2k. Er worden geen bijzondere, behalve de gd, php functies gebruikt. En perl draait ook op win2k. Op andere platvormen werkend krijgen is voor versie 2.0 :)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

k, hier komen de reacties:

- Op een windows bak is het niet te draaien omdat er commando's worden gebruikt die windows niet kent (cat, cp,...)
- Het is handig om (zeker voor windows bakken) een al gecompileerde mrtglog erbij te stoppen.
- Er kan maar van 1 mrtg.cfg gebruik worden gemaakt. Dit is (mijn inziens) een nadeel, want dat zou betekenen dat ik alle targets die ik heb in 1 config-file moet gooien, waardoor deze erg groot en onoverzichtelijk wordt.
- Je mist nog wat begin en eind HTML-tags

So far till now. Ga weer ff verder spelen ermee.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

stoer project.

Meer kan ik niet verzinnen ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

hmm, ligt het aan mij of werkt de detectie van de workdir niet helemaal zoals het hoort? img.php wil de .data bestanden uit /www halen terwijl ze in /www/mrtg staan... Verder werkt het prima (als ik de .data bestanden ff kopieer). Mooi!

Verwijderd

Ben even aan het kijken of ik een VBS versie van je gb.php kan maken. Dit zou handig kunnen zijn voor mensen die hiermee willen spelen op een windows bak, en geen zin hebben om PHP te installeren. Komt dan wel een extra component bij om het plaatje zelf te maken, maar deze is gratis.

edit:

Moet even opzoek naar een ander component daar het component welke ik had een irritante text over het plaatje gooit...kom ik ook een beetje laat achter |:(

Verwijderd

Voor mensen die het misschien handig achten, ik heb hier een windows versie draaien, welke alleen gebruik maakt van Perl (en de GD library).

Het gaat hier voorlopig alleen om het bestand gb.pl (afgeleide van gb.php), om het plaatje te maken, en om target.pl (uitgebreidere versie/afgeleide van gbgraph.pl) om de .data files te maken.

Hiervoor is MRTG ook nodig (logisch :P )

Als er mensen zijn die dit evt. willen hebben , let me know. Zal ook ff kijken of het straks online kan knallen ergens deze week.

Verwijderd

Voorlopige versie staat hier. Let op: is wel een voorlopige versie, er kunnen nog bugs in zitten, en de coding is ook niet op en top :)

Verwijderd

Heb nog even een update geplaatst. Mooie is dat ie eerst kijkt of er een LogDir is gespecificeerd en anders naar de WorkDir kijkt.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 14:38

Apache

amateur software devver

koel, ik zal hem strax ff testen, ik krijg wel m'n mrtg niet aan de gang met snmp :'(

ik laat strax wel iets weten.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• T-h-i-j-s
  • Laatst online: 21-04 13:18

T-h-i-j-s

koffie? ja lekker :)

Buglist:
- gemiddelde over dagen berekenen dat er daadwerkelijk verkeer is geweest, 0 bytes niet meerekenen.
Lijkt me handiger om de gebruiker daar een wwarde voor in te latten stellen, er is immers bijna altijd backgroundnoise (rotzooi zo je wilt ;) )

0 bytes lijkt me zeer zelden voorkomen, tenzij je een modemverbinding verbreekt natuurlijk :)

• T-h-i-j-s

T-h-i-j-s

enneh: de grep-functie in gbgraph.pl grept naar "WorkDir", terwijl dat in sommige versies door de cfgmaker als "Workdir" genoteerd wordt... misschien een case insensitive grep? Tevens output de cfgmaker standaard ook een commented regel met "workdir" erin.

Uiteraard kan de gebruiker dit makkelijk zelf verhelpen, maar wellicht dat je er in je code ook wat aan kan opvangen. :)

edit:

Voor degenen met PHP 4.0.3:
array_sum is pas beschikbaar vanaf 4.0.4; workaround:

open gd.php en verander:
code:
1
$tot = array_sum($data["bytes"])

in
code:
1
$tot = array_sum($data,"bytes");

en voeg onderaan (voor de "?>") deze functie toe:
code:
1
2
3
4
5
6
function array_sum($array,$key) {
While ($current=each($array[$key])) {
    $sum = $sum + $current[1];
    }
return $sum;
}

:)

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 09:30 schreef Thijs_w het volgende:
enneh: de grep-functie in gbgraph.pl grept naar "WorkDir", terwijl dat in sommige versies door de cfgmaker als "Workdir" genoteerd wordt... misschien een case insensitive grep? Tevens output de cfgmaker standaard ook een commented regel met "workdir" erin.
Probeer anders een target.pl in mijn voorlopige versie. Die kijkt eerst of er een LogDir is gespecificeerd en anders kijkt ie naar de WorkDir. Vind ik handiger, aangezien er veel mensen gebruik maken van de optie LogDir.

• T-h-i-j-s

T-h-i-j-s

Ah, oke... Ik had het zelf al opgelost, dus ik meldde het alleen ff voor de volledigheid, maar er was al aan gedacht dus :)

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 23:51

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

date -d yesterday +%d\/%m\/%y
werkt niet onder freebsd
dit moet zijn:
date -v -1d +%d/%m/%y

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Pagina: 1