9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.
We spend our years as a tale that is told
Verwijderd
kan ik het ook met een raw log file doen en zoja hoe ???
Verwijderd
Wat is er nog 'fout' aan?Is dus niet echt in live omgeving te gebruiken volgens mij
BTW: werkt dit ook voor Win2K machine? Just curious
In theorie werkt het op win2k. Er worden geen bijzondere, behalve de gd, php functies gebruikt. En perl draait ook op win2k. Op andere platvormen werkend krijgen is voor versie 2.0
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Verwijderd
- Op een windows bak is het niet te draaien omdat er commando's worden gebruikt die windows niet kent (cat, cp,...)
- Het is handig om (zeker voor windows bakken) een al gecompileerde mrtglog erbij te stoppen.
- Er kan maar van 1 mrtg.cfg gebruik worden gemaakt. Dit is (mijn inziens) een nadeel, want dat zou betekenen dat ik alle targets die ik heb in 1 config-file moet gooien, waardoor deze erg groot en onoverzichtelijk wordt.
- Je mist nog wat begin en eind HTML-tags
So far till now. Ga weer ff verder spelen ermee.
Meer kan ik niet verzinnen
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
Verwijderd
Moet even opzoek naar een ander component daar het component welke ik had een irritante text over het plaatje gooit...kom ik ook een beetje laat achter
Verwijderd
Het gaat hier voorlopig alleen om het bestand gb.pl (afgeleide van gb.php), om het plaatje te maken, en om target.pl (uitgebreidere versie/afgeleide van gbgraph.pl) om de .data files te maken.
Hiervoor is MRTG ook nodig (logisch
Als er mensen zijn die dit evt. willen hebben , let me know. Zal ook ff kijken of het straks online kan knallen ergens deze week.
Verwijderd
Verwijderd
ik laat strax wel iets weten.
If it ain't broken it doesn't have enough features
Lijkt me handiger om de gebruiker daar een wwarde voor in te latten stellen, er is immers bijna altijd backgroundnoise (rotzooi zo je wiltBuglist:
- gemiddelde over dagen berekenen dat er daadwerkelijk verkeer is geweest, 0 bytes niet meerekenen.
0 bytes lijkt me zeer zelden voorkomen, tenzij je een modemverbinding verbreekt natuurlijk
Uiteraard kan de gebruiker dit makkelijk zelf verhelpen, maar wellicht dat je er in je code ook wat aan kan opvangen.
edit:
Voor degenen met PHP 4.0.3:
array_sum is pas beschikbaar vanaf 4.0.4; workaround:
open gd.php en verander:
1
| $tot = array_sum($data["bytes"]) |
in
1
| $tot = array_sum($data,"bytes"); |
en voeg onderaan (voor de "?>") deze functie toe:
1
2
3
4
5
6
| function array_sum($array,$key) {
While ($current=each($array[$key])) {
$sum = $sum + $current[1];
}
return $sum;
} |
Verwijderd
Probeer anders een target.pl in mijn voorlopige versie. Die kijkt eerst of er een LogDir is gespecificeerd en anders kijkt ie naar de WorkDir. Vind ik handiger, aangezien er veel mensen gebruik maken van de optie LogDir.Op maandag 18 juni 2001 09:30 schreef Thijs_w het volgende:
enneh: de grep-functie in gbgraph.pl grept naar "WorkDir", terwijl dat in sommige versies door de cfgmaker als "Workdir" genoteerd wordt... misschien een case insensitive grep? Tevens output de cfgmaker standaard ook een commented regel met "workdir" erin.
werkt niet onder freebsd
dit moet zijn:
date -v -1d +%d/%m/%y
http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL