Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lenovo Y50 (zelf aanpassen) of BTO 15CL58

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wil een laptop voor vaak mee te nemen, aan te sluiten op extern scherm en enkele zware programma's mee te draaien.

Volgende specificaties:
-15" MUST!
-i7 4710MQ of HQ
-GTX 860M Maxwell
- HDD+250GB SSD óf 500+GB SSD
-16GB RAM

Nu zijn mijn mogelijke keuzes:
1. Wachten voor nieuwe modellen van ASUS/Lenovo met mogelijk nieuwe generatie grafische kaarten/CPU's?

2. Lenovo Y50 van campusshop.be met 8GB RAM en 1TB (8GB SSD cache) zelf uitbreiden óf model met 512GB SSD kopen. Beide met i7 4710HQ

3. BTO 15CL58 met 16GB RAM/i7 4710MQ/500GB HDD & 250 GB Samsung EVO SSD

laatste twee zijn beide met Maxwell architectuur van GTX860M

Hebben jullie ervaring met de BTO van deze specificaties qua koeling, komen er nieuwe modellen uit waar ik voor moet opletten, is de Lenovo Y50 buiten het scherm een degelijke laptop?

Wat ga je met je laptop doen?
Studie Computerwetenschappen/Gaming/SoftwareDevelopment

Wat is je budget?
1000 euro tot eind 1300 euro (1387 euro van BTO is limiet)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Wordt wekelijks vervoerd.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
BTO/ASUS/LENOVO

• Jomaikke
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:24
Ik heb zelf de Lenovo Y50 (FHD, i7, 1TB hdd), en gebruik die voor de studie informatica. Heel veel mensen uit mijn klas hebben een Asus N550, mijn scherm is niet heel veel beter/slechter dan die laptops.

Prestaties zijn best wel goed, alle games zijn gewoon goed uit te voeren op hoge resolutie/hoge graphics. In jouw geval raad ik je dus aan om voor optie 2 te gaan :P

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-11 14:38

spartacusNLD

This is Sparta!!

idd.. ik zou ook voor optie 2 gaan. dit omdat ik het zelf ook gedaan heb en super tevreden ben over die laptop. wat je met jou budget ook nog kan doen is een beter scherm in de lenovo zetten. is heel makkelijk. laat maar weten als je een linkje wil

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Verwijderd

Topicstarter
spartacusNLD schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:55:
idd.. ik zou ook voor optie 2 gaan. dit omdat ik het zelf ook gedaan heb en super tevreden ben over die laptop. wat je met jou budget ook nog kan doen is een beter scherm in de lenovo zetten. is heel makkelijk. laat maar weten als je een linkje wil
Bedankt allebei voor de reacties. Ik wil liefst ook zo snel mogelijk een nieuwe, want diegene die ik nu heb kan niet meer veel aan. Heb je ook extra RAM-geheugen erin gestoken of een SSD geplaatst, spartacus? Voor €999.99 kan ik bij campusshop de Lenovo met 8GB RAM i7 4710HQ GTX 860M (2GB versie) en 1TB SSHD kopen, wat mij een degelijke prijs lijkt voor deze specificaties.

• h2bzeit
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09-2021

h2bzeit

np: Ke$ha - Tick Tock

BTO's zijn niet echt gemaakt om mee te slepen en zal ook niet lang leven met hun bouwkwaliteit. De 2 BTOs die ik heb gehad hadden allemaal te kampen met hitte problemen en was het onmogelijk om windows 8(.1) normaal te draaien op de 2~3 jaar oude modellen.

Je kan beter voor een N550 gaan of de Lenovo die je zelf genoemt hebt.

I'm late / I'm late / For a very important date. / No time to say "Hello, Goodbye". / I'm late, I'm late, I'm late.

Verwijderd

h2bzeit schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:17:
BTO's zijn niet echt gemaakt om mee te slepen en zal ook niet lang leven met hun bouwkwaliteit. De 2 BTOs die ik heb gehad hadden allemaal te kampen met hitte problemen en was het onmogelijk om windows 8(.1) normaal te draaien op de 2~3 jaar oude modellen.

Je kan beter voor een N550 gaan of de Lenovo die je zelf genoemt hebt.
Mijn BTO van 3 jaar oud draait nog als een zonnetje en kan de meeste games nog op high spelen met de 6970 2 GB kaart. Dus dat van die bouwkwaliteit valt wel mee. Gewoon altijd in een laptoptas vervoeren, no problemo.

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-11 13:08
persoonlijk vind ik de modellen van BTO er in het algemeen lomp uitzien.
de Y50 van Lenovo vind ik daarentegen een plaatje :)

als ik een nieuwe laptop koop voor een dergerlijk bedrag zou ik dan ook daarop uitkomen (of heel misschien zijn grotere broertje, de Y70)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
de Y50 is een top toestel.. die met standaard 512GB erin kan je ook pakken.. net wat je het makkelijkst vindt..

Verwijderd

jimz93 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:40:
persoonlijk vind ik de modellen van BTO er in het algemeen lomp uitzien.
de Y50 van Lenovo vind ik daarentegen een plaatje :)

als ik een nieuwe laptop koop voor een dergerlijk bedrag zou ik dan ook daarop uitkomen (of heel misschien zijn grotere broertje, de Y70)
Klopt inderdaad, mooi zijn ze niet ;)
Maar wat mij betreft specs > looks.

• xzavyur
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-11 21:07
Ik zit zelf met hetzelfde dilemma. Y50 vs 15CL58
Lenovo ziet er prachtig uit, maar BTO heeft heerlijke specs en mogelijkheden.
Ben zelf beetje bang van bto geworden door de verschillende verhalen over bouwkwaliteit en hitteproductie.
Mijn 6 jaar oude msi begint er toch echt mee op te houden (BSODjes).
Toch wel netjes ermee gedaan toen 1600 voor betaald, 6 jaar full use en nu aan vervanging toe.

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
xzavyur schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:54:
Ik zit zelf met hetzelfde dilemma. Y50 vs 15CL58
Lenovo ziet er prachtig uit, maar BTO heeft heerlijke specs en mogelijkheden.
Ben zelf beetje bang van bto geworden door de verschillende verhalen over bouwkwaliteit en hitteproductie.
Mijn 6 jaar oude msi begint er toch echt mee op te houden (BSODjes).
Toch wel netjes ermee gedaan toen 1600 voor betaald, 6 jaar full use en nu aan vervanging toe.
Haha ik dus ook al.
Momenteel al een y50 binnen gehad, maar weer teruggestuurd waarschijnlijk een doa. (Scherm was zeer slecht onderste deel was veel lichter dan bovenste deel)
Ben benieuwd of de nieuwe y50 beter bevalt..
Pagina: 1