Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Soms last van extreem trage pc

Pagina: 1
Acties:

• remon_v
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-12-2023
Beste tweakers,

Sinds afgelopen weekend voor het eerst problemen met mijn pc gehad.
Deze problemen treden niet altijd op en het kan zijn dat het na een tijd over is.
Het probleem is dat mijn pc soms traag is en de wat zwaardere programma's/spelen niet opent of pas heel laat (na minuten).
Ook het installeren van programma's/spellen gaat langzaam.
Als ik de pc opstart gaat dat gewoon snel (binnen enkele seconden), browsen op het internet gaat snel en lichte programma's starten gewoon op.

Ik dacht zelf dat het aan de videokaart lag, maar deze heb ik omgewisseld met een andere videokaart zonder succes.
Temperaturen lijken oke van CPU, GPU en binnen in de kast.

Specs:
Intel i5 3570k @ 3,8 ghz
Corsair h100i waterkoeling
16 gb corsair dominator platinum 1600
Msi z77 mpower mobo
Msi gtx 770 oc twinfrozer ---> of Palit gtx 470
Wd green 1tb hd
Intel 320 ssd 240 gb
Ocz fatality 750 w champion serie voeding

Iemand een idee wat er misschien mis kan zijn?

Groeten,

Ramon

• mrspacecake
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-02-2020
als je zware programmas op de hdd staan, dan zou die de oorzaak kunnen zijn, misschien die even testen op fouten?

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:30

P_Tingen

omdat het KAN

Antivirus on-access scanner?
Windows logboek bekeken?

... en gaat over tot de orde van de dag

• remon_v
@mrspacecake: Ik 2 schijven in PC, een SSD waar windows op staat en een WDGreen van 1TB.
Als ik de SSD controleer moet ik eerst de computer opnieuw opstarten en waarschijnlijk controleerd hij de schijf voor dat Windows opstart? Daar krijg ik geen meldingen van

Bij het controleren van de WD Green komt hij niet verder dan een bepaald moment... tot de +/- 95%
Heb de computer heel dag aangelaten om dit te checken en na terug komst van ongeveer 10 uur bleef hij nog steeds haken op dit punt.

@P_Tingen: Ik had MS Security Essentials erop zitten, deze heb ik eraf gehaald en de trial van ESET Smart Security erop gezet.... dit heeft echter niet geholpen.
Ik heb mijn windows logboek geopend, wat moet ik daarin zoeken?

BTW thnx voor de replies.

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:59
remon_v schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:46:
@mrspacecake: Ik 2 schijven in PC, een SSD waar windows op staat en een WDGreen van 1TB.
Als ik de SSD controleer moet ik eerst de computer opnieuw opstarten en waarschijnlijk controleerd hij de schijf voor dat Windows opstart? Daar krijg ik geen meldingen van

Bij het controleren van de WD Green komt hij niet verder dan een bepaald moment... tot de +/- 95%
Heb de computer heel dag aangelaten om dit te checken en na terug komst van ongeveer 10 uur bleef hij nog steeds haken op dit punt.

@P_Tingen: Ik had MS Security Essentials erop zitten, deze heb ik eraf gehaald en de trial van ESET Smart Security erop gezet.... dit heeft echter niet geholpen.
Ik heb mijn windows logboek geopend, wat moet ik daarin zoeken?

BTW thnx voor de replies.
Checkdisk en Memtest, zou het op moeten lossen. Hiren's boot CD heeft ze allebij.

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

• remon_v
Heb net Memtest gedaan, geen problemen gevonden. Kan alleen Checkdisk niet vinden, ben via de Linux omgeving in Hiren een test aan t doen voor de HDD.

• remon_v
Nu weer gewoon geboot... geeft mn Wi-Fi adapter problemen.... :( wordt een beetje gek nu :P

Edit: antenne er uit en er in en hij doet t weer :D

Edit 2: probleem is nog niet opgelost, heb het nu namelijk weer....

[ Voor 48% gewijzigd door remon_v op 04-09-2014 21:46 ]

• remon_v
Elke keer als ik mijn pc opstart heb ik het probleem. Voor de eerste kwartier/half uur starten wat zwaardere programma's langzaam op. Ook VLC doet er lang over merk ik nu net. Ik heb echt geen idee wat het probleem zou kunnen zijn.... Iemand een idee?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:58

br00ky

Moderator Harde Waren
Je SSD/HDD gaven geen fouten? In je beginpost gaf je aan dat na opstarten er geen problemen zijn, nu juist het eerste kwartier/half uur. Wanneer doet het zich nou voor?

Als je opslag verder in orde is, misschien een verse windows installatie doen?

• remon_v
Sorry voor de verwarring, de pc start gewoon snel op.
Nadat de pc opgestart is doet het probleem zich voor.
Zwaardere programma's (maar ook VLC player) starten extreem langzaam op.

Mijn schijven gaven geen fouten.
Zal een verse windows installatie doen.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-11 18:06

Dit kan natuurlijk wel het probleem zijn,wat gebeurt er als je die schijf afkoppelt?
Met welk programma heb je de wd green gescand

Een slechte schijf,ook al is het niet de bootschijf kan voor erge vertraging zorgen :X

[ Voor 16% gewijzigd door freaky35 op 10-09-2014 18:09 ]

• rezta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Misschien kan het aan de drivers liggen of misschien is die gewoon te vol de schijf.SSD Toolbox kan misschien ook nog helpen.

• remon_v
Thnx guys voor de replies..... ik denk dat het probleem opgelost is. Heb Toolbox geïnstalleerd en vooralsnog geen problemen.

• remon_v
Hallo wil de post nog even aanvullen.... gisteren kreeg ik het probleem namelijk weer.
Nu zat ik even in dat Toolbox programma te kijken en ik zag dat je blijkbaar elke week die SSD optimalisatie moet draaien. Voor mij nieuw allemaal, maar mocht iemand het zelfde probleem hebben dan ff Toolbox installeren.
Pagina: 1