center advies op B&W set

Pagina: 1
Acties:

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:02
Vraag.

Ik ben in het bezit van B&W NT 7 fronts en cdm se achter speakers en een mordaunt short center. Deze laatste wil ik vervangen door een betere. Hier heb ik geen B&W van, omdat ik deze toendertijd niet helder vond klinken. Nu lees ik dat de huidige centers cm en htm62 nog steeds niet heel natuurlijk klinken.

Voordat ik een luistersessie ga doen zou ik jullie mening hierover horen.

Zit vast aan 48 breed en 17 hoog dus de keuze wordt hierdoor kleiner. Vaak wordt gesproken over de Kef center, welke zou dat moeten zijn? Of zijn er nog andere suggesties, waarbij de prijs ook niet hoger mag zijn dan €500-600 echter liefst lager.

Alvast dank voor jullie advies.

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Ik had hetzelfde probleem bij mijn cm8 , ik vond de bijpassende center van b&w ook niet helder en erg wollig klinken. Na een luistersessie bij Botman in hoorn uitgekomen op de Dynaudio excite x22 center, http://www.dynaudio.com/i...ive/excite/excite_x22.php ik heb hem zelf in het wit, nog geen moment spijt van gehad, suc6 met je eventuele aankoop!

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

• Fresno
Welke center van b&w had jij beluisterd?
De center van jouw zou passen. Eens kijken waar ik deze kan beluisteren.

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-01 10:30
De x22 center is een 4 ohm speaker. Ik weet niet met wat voor een versterker je die wil aansturen?
Centropy geeft ook niet aan wat hij als versterking gebruikt ... Kan nogal uit elkaar liggen, wat jij hebt en wat hij heeft...

Centropy je bedoeld deze toch? http://www.dynaudio.com/i...ive/excite/excite_x22.php

• Fresno
Demon avr4000 gebruik ik op mijn set.

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Interessante discussie, ik was altijd in de veronderstelling dat een center van hetzelfde merk en serie moet zijn voor het klankbeeld.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:42
Ik zou toch de nieuwe CM Center S2 eens gaan beluisteren. Qua formaat zou hij namelijk perfect passen (zit zelf met ongeveer dezelfde afmetingen :P).Ik heb hem zelf besteld als aanvulling op m'n 685's.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Fresno
CycloneX schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:58:
Interessante discussie, ik was altijd in de veronderstelling dat een center van hetzelfde merk en serie moet zijn voor het klankbeeld.
In dit geval zou het indertijd veel te onnatuurlijk geworden zijn. De toenmalige centers van B&W waren veel te warm. De Mordaunt short was wat scherper en dit combineerde heel goed met de 7 nt"s. Het klinkt nog steeds niet slecht, maar zou nog iets duidelijker mogen.

DE CM C S2 vind ik toch wel aan de prijs. Zeker gezien dat de speaker laag komt en dan kwetsbaar is voor onze hond die zo af en toe ook daar zijn vacht uitschut. De oude versie is prijstechnisch nog wel interessant, weet alleen niet hoe deze klinkt.
Pagina: 1