Overstap Ziggo naar Telfort?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-10 14:54
Hallo allemaal,

Vandaag kreeg ik een mooi stukje ongeadresseerde reclame toegestuurd van Telfort (met Nee Nee sticker, maar dat boeit niet) waarin ze aangaven dat ze vanaf nu ook 50Mb/s hier in de wijk leveren.

Ik heb op het moment Ziggo met Z2 (90Mb/s down/9Mb/s up, ook al geven speedtests 34Mb/s down aan. Hier moet ik nog steeds achteraan. Ook al denk ik de 90Mb/s niet echt nodig te hebben.) met TV Standaard en TV Extra (Voor wat kinderzenders voor de kleine) voor 63,90 in de maand.

Telfort heeft hier 50Mb/s down/5Mb/s up (Ook al geeft hun site Internet standaard 30 Mb/s down, 30 Mb/s up aan, typvoutje? ;)), samen met Interactieve TV en het Pluspakket voor 48,50 in de maand.

Nu is Ziggo vorig jaar "Beste Internetprovider 2013" geworden bij Tweakers. Al heb ik de afgelopen maanden genoeg akkefietjes gehad met hun. Slechte verbinding, snelheid nog steeds niet in orde, veel gezeur met monteur afspraken, en storingen.

Ik ben benieuwd of het nuttig is om over te stappen naar Telfort. Wat extra functionaliteit met de interactieve TV, meer zenders als ik alles goed lees, en hopelijk betere ervaring met de internetverbinding. Voor minder geld. Ik heb echter geen ervaring met Telfort, alleen met UPC en Ziggo.

Wie kan mij met dit dilemma helpen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 09:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Een probleem met Telfort is de snelheid die je werkelijk hebt. Die is via elke vorm van DSL altijd lager dan ze stellen. Ze verkopen 50MBit maar dat kan wel eens veel lager uitvallen.

Dan kun je beter je Internet bij Ziggo downgraden naar Z1 en zo een tientje besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 12:51
Tevens heeft Telfort minder HD kanalen en zit je aan een max aan ontvangers. Kabels moet je vernieuwen. TV gaat van snelheid van internet af. Ik zou toch eerder bij Ziggo blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
Hmm dan is de keus snel gemaakt.

Ziggo inderdaad gedowngrade naar Z1.

Hopen dat ze maar snel met glasvezel in de buurt komen zodat ik van Ziggo af kan. :) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
psnepvangers schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:11:
Hmm dan is de keus snel gemaakt.

Ziggo inderdaad gedowngrade naar Z1.

Hopen dat ze maar snel met glasvezel in de buurt komen zodat ik van Ziggo af kan. :) Bedankt!
Aangezien er dus NU VDSL beschikbaar is (althans als ik je eerste post lees) zal je waarschijnlijk nog langer moeten wachten voor glasvezel, omdat KPN de uitrol van glasvezel op een lager pitje zet en meer VDSL wilt uitbreiden.

Of de gemeente wilt er voor gaan investeren, of je moet een buurt/dorps-actie starten. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mijn broer is een paar jaar geleden overgestapt naar Telfort en na het contract van een jaar snel weer terug gegaan naar Ziggo. Telfort was erg traag en viel vaak uit. Ziggo is (bij ons in Assen) snel en stabiel.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:52
Van kabel naar adsl overstappen is voor mij altijd een gekke beslissing maar goed dat is misschien persoonlijk.

Hoe meet je die downloadsnelheid? Als je bekabeld niet rechtstreeks op modem niet aan de 90 mbit geraakt zou ik Ziggo bellen en een monteur laten plannen ipv overstappen.

Of meet je de snelheid draadloos? Dat zou natuurlijk appels met peren vergelijken zijn.

Wat betreft die 50 mbit van Telfort zou ik toch eens een postcodecheck doen. Zo kan ik op mijn adres volgens hun maar 12 mbps krijgen nou dat werkt toch niet in je voordeel :P

[ Voor 19% gewijzigd door andy88 op 02-09-2014 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

30 Mbit max, klinkt idd als een oud modem of een monteur nodig. Telfort levert max 50 Mbit, meestal lager. Ziggo levert gegarandeerd. En ook nog eens zonder evt bandbreedte weg te snoepen voor een brak HD TV signaal.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:05

P_Tingen

omdat het KAN

Enige nadeel van Ziggo is dat je niet op je pc tv kan kijken, dat zouden ze van mij nog wel eens mogen veranderen.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
Ik heb een tijdje storingen gehad, hiervoor had ik wel 90Mbit. Maar nu gelijk maar gedowngrade naar Z1. Snelheid is gemeten (zowel bedraad als draadloos) met eigen modem Ziggo > WDR4300 met dd-wrt > PC, evenals eigen modem Ziggo > PC. Geen enorm verschil tussen bedraad en draadloos.

Een deel van de gemeente heeft hier al glasvezel, maar onze wijk helaas nog niet :)

• pacmanoncrack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-10 10:59
Wij stappen juist over van Telfort naar Ziggo, omdat Telfort niet vooruit te branden is.
En de hepldesk van Telfort is ook niet top(twee week moeten wachten om onze lijn te meten 8)7 ).

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-10 23:56
Ziggo > Telfort, snelheid is beter aanbod is beter van TV en radio.

Ziggo modem = Ruk ( Ubee ) maar met een goeie draadloze router heb ik gewoon mijn volledige snelheid.
Pagina: 1