Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop studie civiele techniek

Pagina: 1
Acties:

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03:42
Hallo, mede-tweakers,

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben dit jaar gestart met de studie civiele techniek aan de TU Delft. Hiervoor heb ik een goede laptop nodig. Met de studie zullen we programma's zoals CAD, BIM, BEM,Tekla en Revit gebruiken. Windows heeft de voorkeur omdat ik heb gehoord dat veel programma's niet voor Mac beschikbaar zijn.

Heb ik voor dit soort programma's echt een I7 nodig of kan ik dit ook prima met een I5?

Wat is je budget?
rond de 1000 1250
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
[i]Ja ik gebruik hem voor mijn studie en moet elke dag ongeveer een uurtje heen en terug reizen dus ik verwacht hem vaak mee te nemen./i]

Waar heb ik al naar gekeken
Via het laptopprogramma kan ik de Zbook15 en Zbook14 krijgen voor ongeveer 1000,-.

De zbook15 is voor ongeveer 1000,- een hele goede deal. Daarnaast is de garantie van de TU top notch!

Toch twijfel ik nogal omdat ik de laptop erg zwaar en log vind. In het verleden heb ik een Dell Studio 15 1558 van 2,6 kg gehad. Ik vond deze eigenlijk iets te groot en niet altijd fijn om mee te nemen.

De Zbook 14 zou dus een goede keuze kunnen zijn?
Ik heb alleen het idee dat ik veel op snelheid inlever bij de zbook14 klopt dit ook daadwerkelijk?

Daarnaast heb ik het gevoel dat ik het met een goedkopere laptop ook prima kan redden.

Ik heb ook gekeken naar een lenovo namelijk de Lenovo IdeaPad Y50-70-00745NL

+ Scoort goed in de reviews
+ biina een halve kilo lichter
- Garantie is minder dan bij de TU

Ik vind het eigenlijk een hele lastige keuze en zie door de bomen het bos niet meer 8)7

Ik hoop dat iemand kan helpen bij mijn keuze en misschien een goed alternatief heeft?

Alvast bedankt, _/-\o_

Twerk

[ Voor 0% gewijzigd door twerk op 03-09-2014 11:32 . Reden: verhoging budget ]

Verwijderd

Lastige keuze je moet de voor en nadelen op een rijtje zetten. Bijvoorbeeld hebben die programma's veel aan een specifieke Quadro grafische kaart of maakt het niets uit?

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-11 11:17
Quadro is voor Cad toepassingen wel aan te raden.
Ik ben ook op zoek naar een laptop voor een studie....

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03:42
HvdBent schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:09:
Quadro is voor Cad toepassingen wel aan te raden.
Ik ben ook op zoek naar een laptop voor een studie....
Aan wat voor snelheids verschil moet ik dan denken?

Ik heb inmiddels mijn budget opgehoogd omdat licht + een goede grafische kaart bijna onmogelijk is en twijfel nogtussen 2 laptops van dell (Ik kan BTW teug krijgen)

De dell 3800 voor 1.399 met nog 10% VIP korting zou dat uitkomen op 1260

[i]- 4e generatie Intel® Core™ i7-4702HQ Processor (6 M cache, tot 3,20 GHz)
  • Nvidia®Quadro K1100M
  • 8GB werkgeheugen
  • 500 GB hybride 2,5-inch, 6 Gb/s SATA met 8 GB Flash Drive[/i]
+ quadro
+ geen qhd maar fullHD dus geen scaling issues
- Duur
- Misschien overkill?

De XPS 15-9530 voor ongeveer 1115,- met vipkorting
  • HSW i7-Entry NV GT 750M 2G (wat is dit precies gewoon een i7 toch)
  • NVIDIA® GeForce® GT 750 M 2 GB
  • 16 GB werkgeheugen
  • 1 TB SATA-harde schijf (5.400 rpm) + 32 GB mSATA harde schijf
+ Goedkoper
+ mooi, licht
- qHD scherm
- Geen quadro

Is dit verschil in prijs het echt waard? of heeft iemand eventueel nog een andere suggestie?