Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• gluit
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Hallo,

Ik heb een aantal dagen geleden alle componenten besteld om mijn eigen pc in elkaar te zetten. Omdat dit de eerste keer is dat ik dit gedaan heb ben ik bang dat ik over een aantal dingen niet (genoeg) heb nagedacht. Om te beginnen: Ik heb geen losse dvd-brander/speler of iets dergelijks gekocht simpelweg omdat ik er niet bij stil gestaan heb dat dat nodig was. Nu is mijn vraag of dit daadwerkelijk noodzakelijk is, ik heb een windows versie op een cd staan die ik wil installeren, is het mogelijk om deze van de cd op een usb-stick te zetten en dan vervolgens de usb-stick gebruiken om windows te installeren? Buiten de installatie om is het handig om later alsnog een optische drive erin te zetten? of kost dit veel moeite als de pc eenmaal in elkaar is gezet?

Alvast bedankt voor de moeite

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Dvd drive is inderdaad niet nodig. Volgens mij kun je via Microsoft een ISO downloaden en dan op een bootable USB zetten en daar van opstarten. Zolang je je eigen productkey gebruikt, is het legaal

• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021
Ja dit gaat. Je zal dan wel een andere PC nodig hebben met een dvd-speler om deze USB stick te maken.

Stap 1: Download en installeer dit programma: http://sourceforge.net/projects/iso-creator-cs/

Stap 2: Steek de Windows CD in de CD-lade van de computer en maak een ISO van de Windows CD.

Stap 3: Download deze tool: http://wudt.codeplex.com/

Stap 4: Selecteer de ISO en de USB-stick (opgelet want de geselecteerde drive wordt geformatteerd, let op dat je geen externe harde schijf selecteert).

Stap 5: wacht totdat het proces gedaan is.

Stap 6: steek de USB-stick in de computer van de PC waarop Windows moet komen en ga naar de BIOS (druk een aantal keer op F2 en DEL direct nadat je de computer aanzet totdat je een blauw scherm ziet).

Stap 7: ga op zoek in de BIOS naar de boot order en zet de USB stick op de eerste plaats, sla vervolgens de wijzigingen op.

Stap 8: druk op een willekeurige toets wanneer op het scherm "press a key to enter windows setup" of iets in die aard verschijnt.

• gluit
Ok bedankt :)

• gluit
nog een vraagje, dit keer mbt de koelers.
Bij mijn processor zat een koeler geleverd die ik recht op mijn processor heb gezet, nu heb ik er ook nog 2 al in de behuizing zitten, verder heb ik er nog 1 los bij gekocht, waar zou ik deze dan moeten plaatsen? en hoeveel ventilatoren zijn aan te raden?

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-11 16:51
Ligt een klein beetje aan je systeem hoeveel je er nodig hebt, tenzij je een monster pc hebt samengesteld maakt het niet zo gek veel uit.
Over het algemeen is de regel vaak om ze bovenop en achterop out en voorop/onderop/langszij als intakes te plaatsen.
Als je 3 casefans hebt zal je 1 out willen 2 in omdat je dan overdruk krijgt binnen de case wat (een beetje) helpt met stofopbouw.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:08

br00ky

Moderator Harde Waren
Bedoel je de (gepikt uit je andere topic) pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO? Die moet je gebruiken in plaats van de koeler die bij de processor geleverd is. Die is immers een stuk stiller en koelt beter. En waarvoor zou je die anders kopen?
Pagina: 1