Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ov Studentenkaart niet op pas.. Geen vergoeding komende peri

Pagina: 1
Acties:

• ignition_mp
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-09 13:55
Hey daar,

Mijn vriendin is weer een opleiding gestart na een jaar sebbaticle om te denken over wat ze wil gaan doen. All fun and games en na een intake op 30 Juni (deze datum is belangrijk voor het vervolg) heeft ze aangegeven bij DUO dat zij aangenomen is en de vakantie kon beginnen..

21 Augustus:
Onderhand na ontvangen van de brief samen naar het station gegaan en gekeken of ze haar studenten abonnement op haar OV Chipkaart kon zetten.. Helaas, er kon nog niks op worden gezet. Tegen mijn vriendin gezegd dat ze het maar over het weekend heen moest tillen en maandag keken we nog wel even.

25 Augustus:
Snel vroeg in de ochtend gekeken en je raad het al.. Weer niks(!) Dus hup, wij een belletje wagen naar het DUO.

DUO klantenservice: Ja euh.. er is denk ik iets mis gegaan en er moet een nieuwe aanvraag gedaan worden. Dat kan via studentenov.nl (of iets in die richting) en dan moet het met 4 á 5 dagen er op staan.

Wij dus snel alles ingevoerd en ingescand zodat het formulier verzonden kon worden.

26 Augustus al snel een brief gehad (en dat van een (semi-)overheidsinstantie) en hoopvol gewacht

Vrijdag de 29ste weer een poging gewaagt om te kijken of het er was maar nee.. Het mocht niet baten. Weer mijn vriendin teleurgesteld en heb haar verteld dat we het maar weer over het weekend heen moeten gooien (sidenote: Vandaag (2 sept.) begon haar school weer)

Maandag 1 Sept. : Na weer een keer voor een nietszeggend ov chipkaart punt te hebben gestaan toch maar een belletje gewaagd naar zowel DUO als TLS (want we waren het wachten toch wel zat).. Dit maal konden beide instanties niks zeggen en werden we gewoon afgewimpeld dat het wel allemaal zo zou zijn en we maar moesten wachten.

(Vandaag) Dinsdag 2 Sept: Vriendin lief moest naar school en heeft vanochtend uit wanhoop toch maar een keer gekeken of het studenten reisproduct op de pas gezet kon worden. Ondertussen kwam een NS medewerker van de NS en vroeg of alles ging. En die vertelde dat er wel vaker dit soort problemen zijn..

Dan maar 26 euro aan dagretour betalen (Amersfoort <-> Rotterdam). En weer een telefoontje wagen. Weer slecht tewoord gestaan en er werd letterlijk gezegd: 'Ja dan had je dat maar voor 1 mei moeten aanvragen' Maar gezien zij na een intake op 30 Juni pas te horen kreeg dat ze zich mocht inschrijven voor de opleiding lijkt mij dit toch wel heel onlogisch dat ze dat dan voor 1 Mei had kunnen aanvragen. Toch maar de brutale vraag gesteld 'Wat moeten we nu doen, en kunnen we deze reiskosten voor deze dagen dan al niet weken terug krijgen want voor 3 weken komt het toch al neer op rond de €400' (wat overigens al bizar is qua prijs). Waarop we iets te horen hebben gekregen in de trend van 'Wat denk je zelf, ben je wel goed bij je hoofd met geld terug' en de dame aan de lijn vertelde ons dat als we niks zinnigs te vragen hadden zijde verbinding ging verbreken, en wel ja we werden dan ook bruut afgekapt en het gesprek was afgelopen...

De service die wij kregen was echt erbarmelijk en ik (zo nuchter als dat ik mezelf zou noemen) werd behoorlijk opgefokt door de (*ragemode enabled*) domme belsn*l die ons maar afwipelde en ons vertelde dat we dom bezig waren en dat we het maar eerder hadden moeten aanvragen (*ragemode disabled*)

Mijn vraag is.. Wat moet je hier nou mee, kun je hier voor een grote klacht dienen en voor mijn vriendin ook: Kun je hiervoor een vergoeding krijgen, want voor zolang dit dan mag/kan duren is het bizar veel geld voor een ieder om dit aan reiskosten op te kunnen hoesten.

Graag hoor ik van jullie!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ga bij een DUO kantoor langs.

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
Ik zou beginnen door een mail te sturen naar TLS en een tweetje naar DUO(https://twitter.com/Duostudent). De webcare bij dit soort bedrijven is vaak beter ge traint dan de callcenterprutsers.

Edit: Gefeliciteerd ignition_mp

[ Voor 8% gewijzigd door harmz op 02-09-2014 22:50 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:01
Zoals je ''geholpen'' bent zou het me niets verwonderen als deze persoon iemand is welke ze bij een andere overheids instantie kwijt wilden.
Je zou nog eens kunnen bellen in de hoop dat je wel iemand te pakken krijgt welke wil werken voor zijn geld maar persoonlijk langs gaan en een tweet werkt waarschijnlijk beter.

De mensen die de Twitter accounts beheren zijn vaak de wat meer enthousiaste medewerkers.
En mocht je bij een kantoor langs gaan wees geduldig, aardig, leg het verhaal stap voor stap uit en heb bewijs bij je.
Hoe slecht je door de prutser van het callcenter geholpen bent kun je beter achterwege laten. Zeg maar dat je gebeld hebt maar dat men je niet kon helpen.

• ignition_mp
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-09 13:55
Dit zullen wij zeker morgen gaan ondernemen. Alvast bedankt voor de reacties

Update 3 Sept:
Melding gekregen van DUO dat het product toch echt vandaag op de OV gezet kan worden. maar niets is minder waar. Het wil weer niet.

Nu morgen proberen i.v.m. server refreshes ofzo (als dat kan op zo'n product)

[ Voor 60% gewijzigd door ignition_mp op 03-09-2014 09:22 ]