[PW] Laptops: filteren op Intel Haswell

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Stel, ik zoek een laptop met een Intel Haswell processor. Wat is dan de eenvoudigste manier om te filteren?

Toch niet om een voor een alle Haswell processors aan te vinken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021
Ik vind dit topic vrij nutteloos, maar je kan proberen om alle chipsets aan te duiden. Alle chipsets uit de 80-reeks zijn haswells. Bijvoorbeeld: Intel Mobile HM86, HM87, QM87,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:04:
Stel, ik zoek een laptop met een Intel Haswell processor. Wat is dan de eenvoudigste manier om te filteren?

Toch niet om een voor een alle Haswell processors aan te vinken toch?
Dat is helaas de enige manier, er is wel eens gevraagd om een filter per architectuur (Haswell bijv.) maar dat was niet makkelijk voor elkaar te krijgen geloof ik.

Zie bijv. \[fp/feat] filteren op CPU in PW
ACM schreef op zondag 22 december 2013 @ 19:56:
Bedankt voor je topic.

Je idee is echter niet nieuw, het wordt elk jaar wel een paar keer gevraagd. Helaas is het ingewikkeld genoeg om een goede oplossing te vereisen en krijgt het weer niet genoeg prioriteit om dat dan ook daadwerkelijk uit te werken :/

Maar het heeft niet zoveel nut om daar nog weer een bugreport over open te laten. Dus ik sluit 'm bij deze en heb het interne ticket hierover weer even wat verder geactualiseerd :)

[ Voor 39% gewijzigd door Raven op 02-09-2014 17:21 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Lekker dan... _/-\o_
maar je kan proberen om alle chipsets aan te duiden. Alle chipsets uit de 80-reeks zijn haswells. Bijvoorbeeld: Intel Mobile HM86, HM87, QM87,...
Handig, maar niet echt een structurele oplossing. Silvermont CPUs kan ik zo volgens mij niet filteren.

[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 02-09-2014 17:21 ]

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Je zou op datum van wanneer ze in de pricewatch gekomen zijn filteren.
Nieuwe laptops worden normaal niet meer met oude cpu's gemaakt.

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 00:40

Ch3cker

Testlab Teamlead
Als je niet de hele rits Haswell processors aan wilt vinken kan je ook eerst je verdere selectie maken, en als laatste de selectie voor de processoren maken. Zo zie je hoeveel resultaten je terug krijgt per processor (staat er tussen haakjes achter namelijk), en kan je dus makkelijk besluiten welke processor je aan wilt vinken, en welke niet.

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:31

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Binnenkort komt er een mogelijkheid om te filteren op Haswell (of andere series) via een nieuw filter. Nog even geduld dus :)

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:31

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

En vanmiddag is de mogelijkheid toegevoegd om bij Laptops en Desktops te filteren op CPU serie en architectuur. Het zijn twee aparte filters geworden, zodat je kan filteren op alle i7's met Haswell architectuur bijvoorbeeld. AMD micro-architectuur komt er morgen bij, dat lukte mij vandaag niet meer.

Ik heb mijn best gedaan om de lijst zo compleet en accuraat mogelijk te maken. Als er een processor tussen staat die verkeerd geclassificeerd wordt, laat het mij weten en ik pas het aan.
Pagina: 1