Kan de HDD in een ext. hdd behuizing worden hergebruikt?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-07 09:55
Hey guys,

Recent had ik een topic gestart omdat ik zoek was naar een NAS. Na verloop van tijd gestuit op een WD MyCloud (3TB, "Coolblue tweedekansje"). Echter.. Nu een paar dagen verder en ik kan zeggen dat ik eigenlijk niet tevreden ben. Trage snelheden (waar niet volledig wat aan gedaan kan worden), maar ook erg instabiel, herkent USB harde schijven niet, Verbind niet of lastig (eerst rebooten) als netwerkschijf aan computer.. probleem na probleem.. etc. Nu ben ik dus van plan tóch een synology te kopen... Ooit.

Maar m'n 'tweedekansje' retourneer garantie stopt binnenkort, dus ik moet 'm terugsturen. Nu heb ik in totaal meer data dan alleen op m'n harde schijf van de PC past- dus ik moet een (tijdelijke) vervanger hebben. Zoals ik schrijf, ik zal ooit een synology halen.

Nu ben ik, als tijdelijke vervanger van de MyCloud NAS, op zoek naar een 2TB externe harde schijf, waarbij ik de harde schijf eruit kan halen om t.z.t. te plaatsen in een Synology NAS. (Tijdens aankoop NAS koop ik dan direct een tweede losse interne schijf).

Maar dus de vragen: Kan je bij iedere externe harde schijf de behuizing open maken en de harde schijf 'recyclen' voor een (Synology) NAS? - En welke 2TB harde schijf raden jullie aan?

Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:30
Had ik toch gelijk >:)
ThinkPadd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 23:14:
[..]
Once you go Synology you won't go back >:) ;)
[..]
ThinkPadd in "Gezocht/Advies: Netwerk-toegankelijke &USB3.0 harde schijf" :p

Maar ja, dat kan, als de schijf gewoon een SATA interface heeft.

En voor een 3.5" 2TB schijf hier even kijken: http://tweakers.net/categ...harde-schijven/producten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-07 16:03

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Blackvibes schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:42:
Maar dus de vragen: Kan je bij iedere externe harde schijf de behuizing open maken en de harde schijf 'recyclen' voor een (Synology) NAS?
Nee, sommige WD externe USB harde schijven hebben geen SATA aansluiting op de printplaat maar meteen een USB aansluiting. De kans dat jouw disk dat heeft, lijkt mij vrij klein (het zou vooral om WD Element disken gaan). Dus zou je hem moeten overzetten in een NAS. Je weet het pas zeker na openen van de behuizing (en verliezen van je garantie).

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:30
Vaak zijn dat ook de 2.5" modellen toch? Kan me niet heugen dat ik een 3.5" schijf voorbij heb zien komen ergens, die dat had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
ThinkPadd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:47:
Had ik toch gelijk >:)

[...]

ThinkPadd in "Gezocht/Advies: Netwerk-toegankelijke &USB3.0 harde schijf" :p

Maar ja, dat kan, als de schijf gewoon een SATA interface heeft.

En voor een 3.5" 2TB schijf hier even kijken: http://tweakers.net/categ...harde-schijven/producten/
Laten we dan wel gelijk eerlijk zijn.. :) Ik koop niet de synology voor de synology-heid, maar omdat ik weet dat Synology wél goed is en deze WD myCloud problemen geeft. Ongetwijfeld geeft de synology wel schot in de zaak, dus in principe.. Ja je hebt gelijk. (Had je al, maar vond 'm te duur.. Nog :) )

Update: Btw, ik heb wel eentje met een USB interface nodig he, dus denk dat de pagina externe schijven beter is..?
ajhaverkamp schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:47:
[...]

Nee, sommige WD externe USB harde schijven hebben geen SATA aansluiting op de printplaat maar meteen een USB aansluiting. De kans dat jouw disk dat heeft, lijkt mij vrij klein (het zou vooral om WD Element disken gaan). Dus zou je hem moeten overzetten in een NAS. Je weet het pas zeker na openen van de behuizing (en verliezen van je garantie).
Allereerst; garantie speelt geen rol. Die behuizing van 2 tientjes.. Die gooi ik weg nadat ik 'm open heb gehaald (waarschijnlijk). Het gaat mij om een tijdelijke harde schijf met niet teveel 'weggooi' kosten. Maar ik geloof dat sowieso alle 2,5" modellen niet bepaald recyclebaar zijn, maar vooral die grote modellen met wat ruimte in de behuizing.. Die geloof ik wel. Maar inderdaad, meestal weet je 't pas bij openen, maar toch kan je denk ik al veel informatie vooraf verkrijgen?
ThinkPadd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:50:
Vaak zijn dat ook de 2.5" modellen toch? Kan me niet heugen dat ik een 3.5" schijf voorbij heb zien komen ergens, die dat had.
Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07 18:46
Waarom niet op dealextreme zo'n USB naar SATA converter zonder behuizing halen http://www.dx.com/p/usb-2-0-sata-ide-cable-9798#.VAXfIBAhZqE ? Heb je geen weggooi-kosten (want zo'n convertor is vaak handig).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
naftebakje schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:16:
Waarom niet op dealextreme zo'n USB naar SATA converter zonder behuizing halen http://www.dx.com/p/usb-2-0-sata-ide-cable-9798#.VAXfIBAhZqE ? Heb je geen weggooi-kosten (want zo'n convertor is vaak handig).
In het eerste opzicht, het afgelopen kwartier, leek mij dat een uitstekend idee! Maar niet voor niets wordt een 3,5" altijd met een stroom adapter geleverd. Hoe zit dat in deze situatie? 2,5" schijven zijn geen optie, v.w. de Synology NAS.

update: Ik denk dat we dan eerder moeten denken aan iets van dit: http://www.conrad.nl/nl/s...usb-converter-989949.html ? Deze wordt geleverd incl. power supply :)

[ Voor 13% gewijzigd door Sjeefr op 02-09-2014 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
psst, kijk de foto's eens bij je eigen DX link, daar staat gewoon een voedingsadapter op, dus je grote schijven kunnen gewoon aangesloten worden ;)
Pagina: 1