[bug][forum]dubbelpost op forum

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:00

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Ik heb in de HK een post gemaakt in de discussiedraad over grappige plaatjes. Die post had echter in het grappigeplaatjestopic zelf moeten staan.

Ik kopieer de content van de foutive post, edit die (naar iets in de strekking van "foutje") en verstuur. Vervolgens plak ik de gekopieerde content in een nieuwe post in het correcte topic en druk op "verstuur" en krijg dan de melding dat ik een dubbelpost zou maken.
Dubbelpost: de reactie is identiek aan uw laatst geplaatste reactie
(interne identificatie: topic::new_message::double_post)
Wat dus niet klopt. De content van mijn vorige post was inmiddels gewijzigd naar iets compleet anders.

[ Voor 67% gewijzigd door Bubbles op 02-09-2014 16:40 . Reden: raak ik per ongeluk ineens een shortcut voor posten van een topic aan... ]

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien een cache issue? Of de dubbelpostchecker kijkt naar de geschiedenis van een bericht? Er hangt mij iets van bij dat mensen met de juiste knopjes de inhoud van voor de edits kunnen zien, misschien kan die dubbelpostchecker dat ook?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Ik heb zelf wel een klein tijdje wat meer knopjes gehad en ja, dan kan je meerdere versies van posts bekijken, wanneer er is ge-edit aan een post. Het lijkt erop dat de dubbelpost-checklogica kijkt naar de eerste versie van een post en dat vergelijkt met wat je probeert te posten, in plaats van dat het naar de laatste versie van die post kijkt.

Deze opmerking natuurlijk geheel ongehinderd door enige kennis van de gebruikte code van tweakers. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Bubbles op 02-09-2014 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-10 22:39

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ja, we kunnen vorige versies van posts zien, maar de checker doet volgens mij eerder een controle dat tijdsgebonden is, dan vorige versies. Als je bijvoorbeeld een wat trage verbinding hebt en drukt 2x op Plaats reactie, kan je de dubbelpost melding krijgen. Dus hoeveel tijd zat er tussen het plaatsen en opnieuw plaatsen in 't andere topic? Minder dan een minuut?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Het ging om deze post. Zoals je kan zien om 16:22 gepost, aangepast om 16:33. Om ~16:33 probeerde ik dus direct na die edit de andere post te maken. Dat kon ik pas doen, nadat ik elders (dit topic dus) een andere post had gemaakt met andere inhoud dan mijn post van 16:22. Dit is uiteindelijk de andere post geworden.

Interessant ook om te weten dat het topic waar je in post niet hetzelfde hoeft te zijn om toch een dubbelpostwaarschuwing te krijgen. Er wordt kennelijk puur gekeken op exact dezelfde inhoud als je laatste volledige post. Een edit telt daarin kennelijk niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-10 22:39

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit was een zelfde bericht als wat ik hierboven had geschreven, maar ik kreeg geen dubbelpost melding. Misschien omdat ik nog ergens anders heb gepost ondertussen, of dat er meer tijd tussen zit. Ik ben geen devver, dus kan er verders niets over zeggen hoe 't werkt.

[ Voor 68% gewijzigd door Hero of Time op 02-09-2014 21:33 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:28

crisp

Devver

Pixelated

Bij het plaatsen van een bericht wordt er inderdaad een hash opgeslagen waar een volgende post mee vergeleken wordt. Bij het wijzigen van een bericht wordt die hash niet tussendoor geupdate.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Ah, dat verklaart.

Ik ben teveel bezig met OO programmeren. Ik zou er niet (zo snel) op zijn gekomen die check op deze manier te doen. Maar wellicht is dit performance-wise wel beter (gezien de omvang en load van t.net) dan een lookup naar de actuele staat van de laatste post (meer queries) dat er daarom voor deze implementatie is gekozen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bubbles op 02-09-2014 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:37
Ik ben net hetzelfde tegengekomen, en in dezelfde situatie (zelfde topics, zelfde fout, zelfde handelingen langs mijn kant).

Is dit niet simpel op te lossen door bij een match toch nog naar de huidige inhoud te gaan kijken (ervan uitgaande dat er wel een referentie naar is)? Of moeten we maar gewoon op de blaren zitten als we iets fout doen :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:28

crisp

Devver

Pixelated

@Giesber dit komt dusdanig weinig voor dat het het eigenlijk niet waard is hier tijd in te stoppen...

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 23-03-2020 11:39 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1