Bottom-mounted SSD bracket (niet side-mounted), bestaat dit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-06 13:02

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Topicstarter
Mijn probleem is het volgende:

Ik heb een Cooler Master Cosmos 2000 kast. Best oud, maar echt een super kast: stil en ruim. Deze kast heeft speciale verticale laadjes voor de 3.5" hardeschijven om vibraties tegen te gaan en het inbouwen makkelijk te maken. Deze laadjes hebben echter alleen bottom HDD mounting points. Een traditionele hardeschijf heeft immers niet alleen mounting points aan de zijkant maar ook aan de onderkant.

Tot nu toe heb ik echter alleen maar SSD brackets gevonden die gemaakt zijn met case mounting points aan de zijkant, en deze kunnen dus niet in de Cosmos 2000 hd laadjes geplaatst worden.

Weet iemand of er SSD brackets zijn die gebruik maken van bottom mounting points voor hun bevestiging in een case, en zo ja waar die te krijgen zijn? Ik laat mijn SSDs liever niet los in de kast liggen, en heb met googelen en rondvragen nog niets gevonden...

[ Voor 6% gewijzigd door -GSF-JohnDoe op 02-09-2014 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:41

br00ky

Moderator Harde Waren
En een SSD direct in de HDD tray monteren, zonder bracket? Eén schroefje is genoeg aangezien de boel toch niet trilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021
edit: topic verkeerd gelezen.

Misschien vormen tyrips een oplossing? Mits wat inspanning kun je de SSD op die manier netjes monteren in de kast.

[ Voor 84% gewijzigd door Daan5000 op 02-09-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-07 13:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Of leg de SSD gewoon op de bodem van de case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021
Even werk gehad om deze te vinden, maar volgens mij is dit waar je naar op zoek bent:

http://www.amazon.co.uk/B...cket-Holder/dp/B009EO20Z6

edit: laat even weten of deze degene is die je zoekt.

[ Voor 14% gewijzigd door Daan5000 op 02-09-2014 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:42:
En een SSD direct in de HDD tray monteren, zonder bracket? Eén schroefje is genoeg aangezien de boel toch niet trilt.
Heb ik geprobeerd maar de spacing past net niet :(

Tyrips en gewoon los in de kast (zoals nu) kan wel natuurlijk wel, maar het liefst zou ik het gewoon netjes mounten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Topicstarter
Daan5000 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:59:
Even werk gehad om deze te vinden, maar volgens mij is dit waar je naar op zoek bent:

http://www.amazon.co.uk/B...cket-Holder/dp/B009EO20Z6
Oh dat is wel interessant, ik denk dat dit inderdaad de oplossing is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Ik heb bij dezelfde kast de SSD met dubbelzijdig plakband op de scheiding tussen 5,25" en 3,5" brackets geplakt. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:48

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Edmin schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:51:
Of leg de SSD gewoon op de bodem van de case.
Dat zou ik toch zelf niet doen ivm risico op kortsluiting (huis vd schroefjes is namelijk afgescheiden vd rest v ssd) en warmte-afvoer, hoe weinig dir bij ssd ook is.

Ook plakband kan zacht worden, liefst doe je dit idd met minstens 1 schroef, voor een SSD is dat genoeg en toch netjes gemonteerd. Liever 2 natuurlijk, maar het is even improviseren.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat zou er dan aan moeten kortsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:48

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Kans is zo goed als 0 bij moderne voedingen, maar als de voeding stroom lekt, loopt dat dus via je kast de ssd in. Schroefjes in mobo's, hhds etc hebben dus een afgeschermd schroefgat zodat als je goed monteert niets van de pc-elektronica contact maakt met de kast.

Of nog belangrijker: wat gebeurt er als er een stop doorslaat, of op het moment dat jij statisch geladen bent en je kast aanraakt? Dan krijgt niet alleen de voeding een tik (maar die heeft toch overspanningsbeveiliging), maar ook je met plakband aan de kast vastgeplakte SSD.

[ Voor 38% gewijzigd door DeNachtwacht op 02-09-2014 22:58 ]

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1