Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-06 16:33
Beste tweakeraars,

Ik ben al 55 weken de gelukkige eigenaar van een iphone 4S, nu heeft ie alleen een week geleden de geest gegeven. Ik wilde hem 's ochtends opladen maar tijdens het opladen liep hij alleen maar leeg. Verscheidene opladers en kabels geprobeerd maar niets werkte. Toen maar uiteindelijke geprobeerd hem te resetten en opnieuw op te starten, maar zo ver is het nooit gekomen..hij wilde niet meer opstarten.

Het eerste wat mij te binnen schoot was de garantie en de apple support. Maar toen ik erachter kwam dat ik net een paar dagen over mijn garantie heen ben, en aangezien ik hem prepaid heb gekocht geen twee jaar hebt, ben ik zelf gaan zoeken naar oplossingen.

Doordat de batterij leeg liep tijdens het opladen kon het niet de dock connector zijn, want dan zou hij ook niet op kunnen herkennen dat ie aan de oplader zat. Dus kwam ik uit bij de batterij.
Nu heb ik vandaag de batterij binnen gehad en omdat het een gemakkelijke reperatie is, heb ik dat zelf gedaan.

Ik heb hem alleen nu na een uur nog steeds niet aan de praat. Heeft iemand enig idee wat er dan stuk zou kunnen zijn?

Bedankt voor het meedenken en reageren alvast!

Steef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:49
55 weken, dan heb je zeker geen garantie meer. Later in je verhaal zeg je dat je net een paar dagen over je garantie bent, omdat je geen 2 jaar garantie zou hebben?

Apple moet van de EU wetgevingen minimaal 2 jaar garantie geven. Ze doen daar niet moeilijk over en vertellen het aan de klant(Ik heb laatst m'n 1,5 jaar oude iPhone 5 met kapotte batterij terug gebracht en ze maakten mij duidelijk dat de garantie was verlopen, maar EU wetgeving etc toch nog onder garantie).

Dus als je iPhone nog binnen die 2 jaar zat had je waarschijnlijk garantie kunnen krijgen bij de Apple Store of bij je prepaid provider(die zijn namelijk verplicht je garantie te geven).

Maar, je zegt dat je zelf al de batterij hebt vervangen, dus je hebt 0 kans op garantie meer.
Weet je zeker dat de batterij correct is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Zijn al je pennetjes recht van je connector ?
het kan zijn dat door een scheef pennetje je een kortsluiting hebt in deze connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:00
Remz schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:47:

Maar, je zegt dat je zelf al de batterij hebt vervangen, dus je hebt 0 kans op garantie meer.
Weet je zeker dat de batterij correct is aangesloten?
Als je de oude batterij deftig terugzet kan je dat toch niet zien of er iets mee gedaan is?

Ik heb hier ook een kapotte 4S liggen die alleen nog op netstroom/pc aan gaat, alleen vraagt die naar iTunes, waarin je de iPhone alleen kan restoren, wat een fout geeft. (error 2001)
Na de batterij vervangen te hebben, nog steeds hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:49
AndRo555 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 19:36:
[...]

Als je de oude batterij deftig terugzet kan je dat toch niet zien of er iets mee gedaan is?

Ik heb hier ook een kapotte 4S liggen die alleen nog op netstroom/pc aan gaat, alleen vraagt die naar iTunes, waarin je de iPhone alleen kan restoren, wat een fout geeft. (error 2001)
Na de batterij vervangen te hebben, nog steeds hetzelfde probleem.
Ze checken vaak de schroefjes volgens mij. Mogelijk dat er intern ook nog een verzegeling zit die wordt verbroken bij het openmaken.
Ik heb het nog nooit gedaan, dus zou het niet weten. Maar, proberen kan altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
Zoizo zien ze het aan de batterij ( deze zit vastgeplakt met een soort dubbelzijdige plakzooi)

maarja. proberen is het zeker waard ( een brutaal mens heeft de halve wereld ).

• steef2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-06 16:33
Een brutaal mens heeft idd de hele wereld. Ik ben vandaag langs geweest en ben nu weer de vrolijke eigenaar van een krasloze, denk refurbished, toestel.

Als reden gaven ze dat de unit/moederbord gewoon helemaal 'dead' was. Dat is gewoon domme pech, er is geen reden voor. Dat is dan wel weer jammer, want het kan dus zo weer gebeuren.. :

Deze topic kan hiermee gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
fijn om te horen dat je een nieuwe telefoon heb! :D
en leuk dat je het eff op het forum zet.
Pagina: 1