Nieuw beeldscherm gekocht. Muislag sindsdien

Pagina: 1
Acties:

• Loch
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-08-2024
Goede middag,

Nieuw beeldscherm gekocht: BenQ XL2411Z
Vanmiddag binnengekregen, aangesloten, de drivers installeerde zichzelf.
Begonnen met een potje TF2 en al snel kwam ik erachter dat mijn muis af en toe niet wilde klikken.
Uit game gegaan, en ook gewoon rondsurfende lukt het niet om te klikken. De ene keer doet hij het wel gewoon goed en daarna wil hij niks aanklikken. Dan moet je echt 10x op een knop drukken voordat hij hem daadwerkelijk aanklikt.

Heeft iemand enig idee?

i5 2500k
Radeon 7950OC
windows7 64bit
8GB ram.

Bedankt alvast,

Groeten Thomas

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 16:06
Misschien een open deur.. Maar heb je al een andere muis geprobeerd?

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Loch
De deur is dicht, en krijgt genoeg voer!
Ik heb nog geen andere muis, maar het is pas sinds het moment van de nieuwe monitor aansluiten. Kan het dan aan de muis liggen ?

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 16:06
Lijkt mij de meest logische stap. Je zou je muis ook op een andere pc/laptop kunnen proberen.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

Vreemd toch (of op z'n minst heel toevallig) dat de muis nu net kuren begint te vertonen.
Vanwege ontbreken details over manier van aansluiting: Je hebt niet toevallig de muis op de (wellicht aanwezige usb-hub) op de monitor aangesloten? Zou niet meteen problemen op moeten leveren, maar als de hub niet correct geïnstalleerd is zou ik optimale werking ervan niet verwachten.

Maar simpelste analyse is toch idd. een andere muis proberen om die zometeen uit te kunnen sluiten.

• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021
Al eens opnieuw proberen opstarten sinds je het scherm aangesloten hebt en de drivers geïnstalleerd hebt? Als dat het niet oplost, probeer de drivers van het beelscherm te verwijderen en kijk of dat het probleem oplost. Je kan ook altijd de muis op een andere computer aansluiten om uit te sluiten of het daadwerkelijk aan de muis ligt.

Verder zou ik, zoals SuBBaSS vermeldt, de muis niet aansluiten op het beeldscherm (moest dat het geval zijn). Direct op het moederbord is altijd het beste.

Ik neem ik aan dat de pointer nog wel beweegt over het beelscherm wanneer het klikken niet werkt? Als de pointer ook niet wilt bewegen dan gaat het meestal om een stroomtoevoer-probleem.

• Loch
Het ziet er naar uit dat het m'n muis was. Had de muis van ouders geprobeert en daar deed hij het wel goed mee. Men eige aangesloten en die doet het tot nu toe ook nog goed.

Bedankt voor de hulp, word hopelijk niet vervolgd :P

• Loch
Mag een slotje op.
Muis was kapot, ben bang dat ik tijdens het aansluiten van men nieuw beeldscherm een flink knik in de kabel van mijn muis had getrokken.
Nieuwe muis gekocht, probleem gefixt!
Pagina: 1