hoi allemaal ik loop al een tijdje met de kwestie of ik een geluidskaart aan moet gaan schaffen voor mijn htpc of niet.
sommige bronnen vertellen mij dat het overbodig is en ik geen verschil in audio zal gaan horen en anderen raden het mij aan.
nu is dus mijn vraag hoeveel nut heeft het om een geluidskaart in je HTPC te drukken als je er een versterker achter hebt staan?
specs van mijn htpc
(bij gebrek aan sp/dif)
aangezien mijn versterker het begeven heeft (bekend kwaaltje)
wordt er een nieuwe aangeschaft en zit ik dus met deze kwestie (omdat ik met een geluidskaart andere mogelijkheden heb qua aansluitingen)
wie weet hier meer over of kan mij uitleggen of een geluidskaart in zo'n setup toegevoegde waarde heeft?
en wat "mid range budget" aanraders zijn?
sommige bronnen vertellen mij dat het overbodig is en ik geen verschil in audio zal gaan horen en anderen raden het mij aan.
nu is dus mijn vraag hoeveel nut heeft het om een geluidskaart in je HTPC te drukken als je er een versterker achter hebt staan?
specs van mijn htpc
- AMD A4-5300 Boxed
- MSI FM2-A55M-E33
- MS-Tech MC-380
- Crucial BLT4G3D1608DT1TX0CEU
- be quiet! System Power S6 300W
- Samsung 830 series SSD 64GB
(bij gebrek aan sp/dif)
aangezien mijn versterker het begeven heeft (bekend kwaaltje)
wordt er een nieuwe aangeschaft en zit ik dus met deze kwestie (omdat ik met een geluidskaart andere mogelijkheden heb qua aansluitingen)
wie weet hier meer over of kan mij uitleggen of een geluidskaart in zo'n setup toegevoegde waarde heeft?
en wat "mid range budget" aanraders zijn?