Toon posts:

Mijn PC heeft wat problemen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Als ik mijn PC afsluit en hem daarna weer wil opstarten gaat dat niet. Mijn monitor blijft uit dus ik kan helemaal niks. Mijn oplossing is om de RAM sticks in andere sloten te plaatsen. Hier door kan ik hem weer een keer opstarten voor dat ik ze weer moet verwisselen.

Ik heb mijn RAM al op 800Mhz (Was 1600Mhz) laten draaien maar dat maakt niks uit.
Ook heb ik veel "bad sectors" op mijn HDD (Hij gaat dus waarschijnelijk langzaam kapot).

Alvast bedankt.

Edit: Heel erg bedankt allemaal, ik ga mijn mobo opsturen en mijn HDD. Als dat niet werkt horen jullie wel van me :D

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2014 18:12 ]

• GalacticMeadows
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-09-2022
Kijk eens in de handleiding van je moederbord in welke sloten je ze het beste kan doen, ik zou sowieso je harde schijf vervangen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:29:
Hallo allemaal

Als ik mijn PC afsluit
Huh? Welke pc? Specificaties?

Verwijderd

Topicstarter
Julian Verweij schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:34:
Kijk eens in de handleiding van je moederbord in welke sloten je ze het beste kan doen, ik zou sowieso je harde schijf vervangen.
Alles werkte perfect in slot 1/3 (Zo gebruikt mijn moederbord dual channel) nu niet meer, dus dat kan niet het probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:38:
[...]

Huh? Welke pc? Specificaties?
I5 4670K
G.skill 8gb 1600Mhz (2X4GB)
WD Blue 1TB 7200rpm
MSI GTX 780
XFX pro 650W core edition
Gigabyte Z87 D3HP
Windows 8.1

Niks is geoverklokt.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:24
een memorycheck kan ook geen kwaad denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Basekid schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:56:
een memorycheck kan ook geen kwaad denk ik.
Geen problemen gevonden. (Ik heb de standaard windows memorycheck gebruikt)

• GalacticMeadows
Gebruik eens memtest86

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat wel een tijdje duren. Hoeveel tests?

• GalacticMeadows
Ik draai hem meestal 24 uur :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb je wel eens gehad dat je pas na 6 uur een fout vondt?

• GalacticMeadows
Dat kan best

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe dat vannacht dan wel :) Ik heb 2 sticks worden die tegelijk getest?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2014 17:20 ]

• GalacticMeadows
Goed idee :), laat hem dan ook doordraaien tijdens school/werk.

Verwijderd

Topicstarter
Julian Verweij schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:20:
Goed idee :), laat hem dan ook doordraaien tijdens school/werk.
Dat was het plan.

• GalacticMeadows
Volgens mij worden ze gelijk getest, probeer sowieso eens met 1 stick op te starten, als hij het weer niet doet probeer de andere.

Verwijderd

Topicstarter
Julian Verweij schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:22:
Volgens mij worden ze gelijk getest, probeer sowieso eens met 1 stick op te starten, als hij het weer niet doet probeer de andere.
Ik heb het zelfde resultaat met beide sticks.

• GalacticMeadows
Als je er 1 gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Jup geen verschil. Behalve dat in sommige slots start mijn PC op en gaat dan meteen weer uit en herstart dan.

• GalacticMeadows
Apart, misschien dat een BIOS update werkt(pas op kan riskant zijn).

[ Voor 86% gewijzigd door GalacticMeadows op 02-09-2014 17:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat dacht ik dus ook al. Mensen vertelde me dat een pc bouwen makkelijk was, maar in mijn geval dus niet.

• GalacticMeadows
Misschien dat een BIOS update werkt. Tip: nooit vanuit Windows doen, of je mobo kan RMA.

Verwijderd

Topicstarter
Julian Verweij schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:27:
Misschien dat een BIOS update werkt. Tip: nooit vanuit Windows doen, of je mobo kan RMA.
Ik heb dus mijn bios wel eens geupdate met een tool van gigabyte. (Dus wel via windows)
En ik zat al te denken aan een mobo RMA maar ik heb jammer genoeg een OEM versie van windows. (Dus dan moet ik ook een nieuwe windows kopen)
Lastige keuze want het kan ook weer iets anders zijn :(

• GalacticMeadows
Tja, draai anders eerst maar memtest voordat je een BIOS update doet. Grote kans dat het aan je RAM ligt aangezien het wel apart is dat ze allebei niet geweldig werken.

Verwijderd

Topicstarter
Julian Verweij schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:32:
Tja, draai anders eerst maar memtest voordat je een BIOS update doet. Grote kans dat het aan je RAM ligt aangezien het wel apart is dat ze allebei niet geweldig werken.
Misschien heb ik het verkeerd gezegt maar ik heb mijn bios dus al geupdate.

• GalacticMeadows
Oh okay, ik dacht dat het om een andere PC ging.

Verwijderd

Topicstarter
Julian Verweij schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:35:
Oh okay, ik dacht dat het om een andere PC ging.
Nee, sorry voor mijn slechte uitleg.

• GalacticMeadows
Hij is niet slecht hoor. Ik zou gewoon memtest draaien, kijken voor errors en dan kan je dat uitsluiten. Ik zou daarna persoonlijk naar het mobo kijken :s

Verwijderd

Topicstarter
Julian Verweij schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:37:
Hij is niet slecht hoor. Ik zou gewoon memtest draaien, kijken voor errors en dan kan je dat uitsluiten. Ik zou daarna persoonlijk naar het mobo kijken :s
Inderdaad vannacht en morgen memtest draaien en dan daarna mijn mobo vervangen.

Bedankt voor je snelle antwoorden ik hoop dat dit gaat lukken. :D

• GalacticMeadows
Geen probleem, ik vind het leuk om mensen te helpen! Ik zou trouwens niet direct je mobo vervangen, test je RAM voor de zekerheid dan nog in een andere PC.

[ Voor 49% gewijzigd door GalacticMeadows op 02-09-2014 17:41 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Julian Verweij schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:40:
Geen probleem, ik vind het leuk om mensen te helpen! Ik zou trouwens niet direct je mobo vervangen, test je RAM voor de zekerheid dan nog in een andere PC.
:D

• DaVoezzz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-01 14:24
Heb je toevallig een tester om je mobo te testen? Dat zou ook een oplossing kunnen bieden.

Verwijderd

Topicstarter
DaVoezzz schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:43:
Heb je toevallig een tester om je mobo te testen? Dat zou ook een oplossing kunnen bieden.
Jammer genoeg niet. Ik heb nog garantie dus ik ga hem maar laten vervangen.

• GalacticMeadows
Veel succes :)

[ Voor 12% gewijzigd door GalacticMeadows op 02-09-2014 17:51 ]

• DaVoezzz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-01 14:24
Lijkt me een slim idee inderdaad. Grote kans dat het aan je mobo ligt. Als hij steeds na het verplaatsen 1x opstart kan het eigenlijk niet aan je RAM liggen.

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:41

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

In het begin van deze "slowchat" lees ik dat het eerder wel goed gewerkt heeft en nu niet meer. Dan is altijd de hamvraag: wat is er gebeurt of veranderd?

Aan de hand van het antwoord daarop kun je de oorzaak zoeken en vinden...

Specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:31:
[...]
En ik zat al te denken aan een mobo RMA maar ik heb jammer genoeg een OEM versie van windows. (Dus dan moet ik ook een nieuwe windows kopen)
Dat valt reuze mee, ik heb 3x een moederbord rma moeten sturen en alle drie de keren installeerde windows (oem) prima zonder gezeur bij de activatie. Sterker nog, vaak ook bij een ander moederbord.

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-12-2025

PcManiaxx

ondertitel duh

Toevallig je socket pinnen verbogen?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:28

D4NG3R

kiwi

:)

Even iets wat handig is om te weten voordat je 24h onnodig test: Je moet Memtest86+ gebruiken (plus variant) de reguliere (oude) variant geeft veel vaker false-positives.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:31:
[...]

Ik heb dus mijn bios wel eens geupdate met een tool van gigabyte. (Dus wel via windows)
Lastige keuze want het kan ook weer iets anders zijn :(
Een OEM versie van Windows werkt gewoon op een ander moederbord, zolang het 't zelfde model is.
Zo niet, kun je contact opnemen met Microsoft en dan zullen ze je een nieuwe code ofzo iets opsturen als het goed is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 23:11:
[...]

Een OEM versie van Windows werkt gewoon op een ander moederbord, zolang het 't zelfde model is.
Zo niet, kun je contact opnemen met Microsoft en dan zullen ze je een nieuwe code ofzo iets opsturen als het goed is.
Allereerst volgt er telefonische activatie mocht dit via internet niet lukken.
Contact opnemen met microsoft resulteert zelden in een goed resultaat, microsoft gaat zeker niet lopen strooien met nieuwe codes als het een oem product betreft.
Ik begrijp dus niet waar jij deze wijsheid vandaan haalt.

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:37
Dus als je je stekker eruit trekt om je geheugenstrips te wisselen start je pc daarna gewoon op? En als je dat niet doet, doet deze dan helemaal niks? Of gaan er fans draaien en daarna niks?

Want als hij echt helemaal niks doet kan het natuurlijk ook andere oorzaken hebben. (van stekker tot voeding tot aan-knopje) Wat ik wil zeggen is dat een geheugen check altijd goed is maar je moet wel alles uitsluiten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 23:17:
[...]

Allereerst volgt er telefonische activatie mocht dit via internet niet lukken.
Contact opnemen met microsoft resulteert zelden in een goed resultaat, microsoft gaat zeker niet lopen strooien met nieuwe codes als het een oem product betreft.
Ik begrijp dus niet waar jij deze wijsheid vandaan haalt.
Microsoft strooit er zeker niet mee, maar als het 't zelfde model betreft en om een vervanging gaat, doen ze echt niet moeilijk hoor.

• S3nz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-07-2022

S3nz

Modder in opleiding

Ik gebruik ook de windows code van m'n oude laptop op m'n pc dus de problemen vallen reuze mee. Ook heeft een vriend de ''asus variant'' windows 7 cd gekocht, welk ook zonder problemen werkte op een zelfbouw pc.

FX6300 4Ghz - H100i - Gigabyte GA-970A-UD3P - XFX HD 6870 - Crucial Ballistix 2x4GB - FD Core 1000 Modded (work in progress)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:28

D4NG3R

kiwi

:)

Echter gaat dit tegen de overeenkomst die je accepteert tijdens het installeren in, en mag dit om die reden dan ook niet besproken worden hier op T.net. ;)

Ja ik heb/doe het ook vaak genoeg, maar officieel mag het niet.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:22:
[...]

Dat valt reuze mee, ik heb 3x een moederbord rma moeten sturen en alle drie de keren installeerde windows (oem) prima zonder gezeur bij de activatie. Sterker nog, vaak ook bij een ander moederbord.
Ik kwam daar gisteren achter met wat googlen.
Alsnog bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
__R__ schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 23:20:
Dus als je je stekker eruit trekt om je geheugenstrips te wisselen start je pc daarna gewoon op? En als je dat niet doet, doet deze dan helemaal niks? Of gaan er fans draaien en daarna niks?

Want als hij echt helemaal niks doet kan het natuurlijk ook andere oorzaken hebben. (van stekker tot voeding tot aan-knopje) Wat ik wil zeggen is dat een geheugen check altijd goed is maar je moet wel alles uitsluiten.
Alles gaat aan maar voor de rest gebeurt er niks.

• GalacticMeadows
Gefixed?

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-02 11:22
Je zegt dat je harddisk ook aan het overlijden is. Nu weet ik uit ervaring dat een brakke harddisk de raarste kuren kan geven, ik zou je dus aanraden deze te vervangen of in ieder geval los te koppelen, dan booten vanaf een hiren's boot cd oid en dan eens te herstarten, kijken wat hij dan doet.

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-01 09:09
Gek genoeg heeft niemand gevraagd wat TS bedoeld met 'de PC start niet meer op', en iedereen loopt zomaar van alles te roepen.

1. Gaat je PC helemaal niet meer aan (lampjes/piepjes/fans blijven uit)?
2. Boot je OS niet?
3. Blijf je PC hangen tijdens het BIOS-scherm?

Optie 1 lijkt me zeer onwaarschijnlijk, dus de reactie van spNK is in mijn ogen de meest zinnige.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-02 11:22
Niet helemaal waar pryth, hij zegt 2 posts hierboven het volgende:
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 18:10:
[...]

Alles gaat aan maar voor de rest gebeurt er niks.
Het zal vast een (half)dood mobo zijn, maar zoals ik al zei kan een defecte schijf ook de raarste dingen veroorzaken.

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-01 09:09
Oh sorry; was vluchtig door de slowchat gescrolled; blijkbaar iets te ver doorgescrolled :)
Pagina: 1