Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:16

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ik heb een bijzonder 'probleem' met mijn videokaart. Het gaat om een XFX HD7950 Double Dissipation 3GB.

Zodra ik de computer start krijg ik met het opstarten van Windows en Linux blauwe lijntjes in beeld. Dit gaat weg zodra ik het scherm 1 keer aan en uit doe, dan heb ik er ook geen last meer van. Het is dus altijd 1 keer bij het opstarten. Tenzij ik het scherm pas aan doe als ik al in Windows zit.

Ik heb de videokaart al lopen stressen met software en allerhande tests, maar hij werkt gewoon perfect en krijg ook geen artifacts.

Ik moet nog een andere DVI-kabel proberen en een ander scherm, daar heb ik nu even niet de spullen voor. Met mijn HD5850 en dezelfde kabel en scherm heb ik echter nooit dit probleem gehad.

Iemand op internet heeft hetzelfde, alleen het flikkeren heb ik niet:

De videoposter zegt op YouTube later:
It turned out for me it is/was a weird incompatibility between monitor and card. If I switch the monitor off and on again when these things occur, it goes away. Pretty strange.
Verder lees ik er weinig over. Ik vroeg me af zijn er meer mensen die dit hebben en wellicht wat meer weten? Het is in de praktijk niet echt een probleem, maar vind het wel bijzonder. Het is ook enkel de blauwe lijn die dan raar gaat doen. En na een herinitialisatie (door het scherm uit te doen en weer aan) is het dus weg.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:53
Hoe zit de kaart op de monitor aangesloten?
Ik weet dat CCC een paar opties heeft voor DVI met alternating signal oid en wat anders wat bepaalde incompatibiliteiten en storingen tegen zou moeten gaan.
Misschien een poging waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Middels DVI. Ik zal er eens induiken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021
Zou het kunnen dat de videokaart te warm wordt? Ik lees hier dat dit een veel voorkomende oorzaak is bij blauwe lijnen. Ik denk dat we het probleem moeten zoeken bij de videokaart zelf, niet bij het beelscherm of de bekabeling. Probeer toch in ieder geval het scherm via HDMI aan te sluiten in plaats van DVI en kijk of het probleem dan nog altijd optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Nee het is echt onafhankelijk van warmte, ook als ik hem volledig stress met FurMark, hele zware games draai krijg ik het niet. Het is ook heel anders dan "normale" artifacts. Ik probeer binnenkort even een ander scherm en andere DVI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 21:04
Heb jij ook zo'n LG scherm of een andere?
Probeer eens een andere refresh rate in te stellen.
Pagina: 1